handdator

Visa fullständig version : MC kläder för tjejer



Nicole
2012-05-15, 20:44
Hej

Jag har skit svårt för att hitta skinnställ som passar vilket är ganska frustrerande.
Jag har ganska mycket former och de skinnställ som passar över rumpan och är tillräckligt tajta över midjan passar inte alls över bysten.

Jag har förstått att det är svårt med storlekar men nu verkar det som att jag måste beställa skinnställ eftersom butikerna i Malmö området inte har det som passar mig. Det är bysten som är bekymret.

Hur ska jag veta att jag beställer rätt storlek. Känns ångest att inte få prova först.
Någon tjej eller kille som har beställt dam skinnställ?

finns här några tjejer som kan berätta vad de har för längd o storlek och vilken storlek de beställde i skinnställ.

Hjälp:D

Romeo
2012-05-15, 22:22
Nu har jag inte beställt dam.. Men vad jag förstått kan de sy så det passar för ca 1000 kr extra.. Har u frågat efter skräddarsytt?

Eva
2012-05-15, 22:24
Hej Nicole

Det borde ju inte vara några problem att få byta skinnstället om det inte passar i storlek, du kan ju ringa och fråga om det är stora eller små i storleken och anpassa beställningen efter det. Jag köpte ett Alpinestars Stella skinnställ och behövde storlek 42. Har i vanliga fall 38-40 i kläder. Hoppas du hittar något som passar. Hälsningar Eva

Jonas76
2012-05-16, 09:07
Testa med dom här.

http://www.psiscandinavia.com/wp/

Gurrag
2012-05-16, 18:52
Jofama utför förändringar på sina kläder.
Skulle tro att andra kvalitetsmärken gör desamma,

kolla på
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/changes.php

Nicole
2012-05-16, 20:23
Nu har jag inte beställt dam.. Men vad jag förstått kan de sy så det passar för ca 1000 kr extra.. Har u frågat efter skräddarsytt?


jag har inte ens vågat drömma om att få den skräddarsydd, trodde det kostade en förmögenhet.

Nicole
2012-05-16, 20:27
Hej Nicole

Det borde ju inte vara några problem att få byta skinnstället om det inte passar i storlek, du kan ju ringa och fråga om det är stora eller små i storleken och anpassa beställningen efter det. Jag köpte ett Alpinestars Stella skinnställ och behövde storlek 42. Har i vanliga fall 38-40 i kläder. Hoppas du hittar något som passar. Hälsningar Eva



Hej Eva, jag har själv spanat in Stella men som sagt butikerna har inte den. Jag har samma storlek som du vanligtvis men godiset sätter sig i bysten så jag skulle behöva en större storlek där..

var köpte du din någonstans? över nätet eller?

tack

Nicole
2012-05-16, 20:32
Testa med dom här.

http://www.psiscandinavia.com/wp/


det här var jo rena drömmen, har du beställt därifrån?
är det bra kvalite för jag vill vara snygg men säkerhet går före..

Jonas76
2012-05-16, 20:44
det här var jo rena drömmen, har du beställt därifrån?
är det bra kvalite för jag vill vara snygg men säkerhet går före..

Nej, jag har inte beställt därifrån. Har dock hört att dom ska vara riktigt bra.
Gå in på sporthoj.com och kolla, där finns en hel del som har
beställt därifrån.

Nicole
2012-05-16, 20:48
tack alla

Eva
2012-05-17, 23:49
Hej Eva, jag har själv spanat in Stella men som sagt butikerna har inte den. Jag har samma storlek som du vanligtvis men godiset sätter sig i bysten så jag skulle behöva en större storlek där..

var köpte du din någonstans? över nätet eller?

tack

Hej Nicole
Jag köpte mitt ställ på Lelles i Uppsala, jag har 70 f i bh så det kanske kan hjälpa dig med storleken. Kollade in länken med specialsydda skinnställ och det verkade ju prisvärt var en massa mått man skulle ta så de borde ju passa bra. Hoppas du hittar något bra -:)
Eva

Nicole
2012-05-18, 12:30
Hej, idag har jag fått möjlighet att prova tvådelat skinnställ från märket 4 bikers (Lola). Kvaliten känns lite sådär men de är godkända så det burde väl inte vara några problem eller vad tror ni?

nippe
2012-05-18, 13:54
har lite blandade känslor till 4 bikers, vissa saker har varit bra och vissa dåligt.

Mats Liifv
2012-05-18, 14:29
har lite blandade känslor till 4 bikers, vissa saker har varit bra och vissa dåligt.

Instämmer, man får oftast vad man betalar för. Skulle själv göra ett annat val, även om det naturligtvis kostar mer!

Nicole
2012-05-18, 20:15
det blev dainese byxor o 4 bikers jacka, när jag väl hittade en jacka som passade så kände jag att jag får slå till. Tyvärr så blev jag för trött på att leta och då kanske jag kompromisade med kvaliten..så får det vara..

Reject
2012-05-18, 20:32
Jag är kanske inte helt rätt kille att uttala mig eftersom jag köpte min första MC förra året, men jag har 4Bikers jacka + byxor...känns faktiskt helt OK i kvalitét, även om jag som sagt inte har mycket att jämföra med i MC-klädesväg.

skepparn
2012-05-18, 21:52
fick bara en känsla av denna bild när jag läste rubriken. :)
http://www.customblogg.se/images/pictures/customblogg33.jpg
annars så; www.sharkspeed.se

mirrisen
2012-05-19, 17:00
Mina åsikter:
Fånig bild.
4 Bikers håller inte tätt i regn, går sönder i sömmar.
Sharkspeeds kläder har dålig kvalité och halvdan passform, ofta felleveranser.

Men utöver bilden så kan jag ju haft otur. ;-/

Phaedre
2012-05-20, 21:39
Jag har ett par Halvarssonsbyxor, (ingår i Jofama-koncernen) som jag tycker är supersköna men knäskydden sitter för högt upp. Jag har mejlat dem med förfrågan om det går att justera. Efter tipset här nedan. Väntar nu på svar ...


Jofama utför förändringar på sina kläder.
Skulle tro att andra kvalitetsmärken gör desamma,

kolla på
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/changes.php

Kimmo
2012-05-21, 11:24
Mina åsikter:
Fånig bild.
4 Bikers håller inte tätt i regn, går sönder i sömmar.
Sharkspeeds kläder har dålig kvalité och halvdan passform, ofta felleveranser.

Men utöver bilden så kan jag ju haft otur. ;-/

Har haft samma 4Bikers kläder i 5 år utan problem.
Håller tätt och inga trasiga sömmar. Så dra inte alla över
en kam.

Nicole
2012-05-21, 17:27
Än så länge inga spruckna sömmar trots att jag lever i skinstället nu ..

Hälsningar glad nybörjare

Phaedre
2013-01-11, 12:14
Fick till svar att skydden sitter med kardborre så det var bara att flytta dem. Så himla bra!


Jag har ett par Halvarssonsbyxor, (ingår i Jofama-koncernen) som jag tycker är supersköna men knäskydden sitter för högt upp. Jag har mejlat dem med förfrågan om det går att justera. Efter tipset här nedan. Väntar nu på svar ...



via Tapatalk