handdator

Visa fullständig version : När nyhetens behag...



Olle Å
2012-05-14, 09:57
Hur och vart kör ni efter 10-12 år som hojägare?
Jag har ju hela tiden mest kört offroadhoj och hittar fakriskt lite nya vägar hela tiden, kanske inte så långa, men det blir fina rundor då man binder ihop gruset med asfaltslingor.
När man betat av vägarna i närområdet blir det ju länge och längre turer. På det här viset blir det ju aldrig tråkigt, för det finns ju en helt otroligt massa fina vägar i Sverige som är obelagda ännu.
Hur kör ni som har asfalthojar? Blir det bara fram och tillbaka mellan fiken eller???

Håkan46
2012-05-14, 11:34
Jag var ute en sväng igår ca 12 mil. Det blev 3 avsnitt på grusväg, tillsammans ca 3,5 mil.
Jag har insett att det måste bli en del grusvägar, valet av färdväg blir så begränsat annars.
Min 1250 Bandit funkar hyfsat på grus, man får dock vara på sin vakt i kurvorna, några kast vill jag inte ha.
Det blev lite kort igår, vid ett-tiden mulnade det på och började snålblåsa kallt. Eftermiddagen och kvällen användes därför till alternativa sysselsättningar.
//Håkan

Pfaff
2012-05-14, 15:51
Numera blir det endast långtur söderut; jag tycker inte längre att det är kul att ligga o harva runt på småvägar för att några timmar senare komma tillbaka till utgångspunktet.
Nja, någon resa till blir det väl, om målet ligger tillräckligt långt borta. Kvällsturerna har ersätts av flåsträning på trampcykel. :D

Ove
2012-05-14, 17:06
:cool: När vägen har krymt så att man kan skymta tre däcksbredder mellan tuvorna leker livet...:D

Guzzi-Leif
2012-05-14, 17:31
Jag åker ofta på små favoritvägar (Väse-Molkom, Brattfors-Sunnemo-Hagfors-Munkfors-Sunne m.m.) och ser nya saker varje gång. Numera lägger jag ibland in någon Geocache som underhållning på vägen...

V Saarela
2012-05-14, 18:08
Numera blir det endast långtur söderut; jag tycker inte längre att det är kul att ligga o harva runt på småvägar för att några timmar senare komma tillbaka till utgångspunktet.
Nja, någon resa till blir det väl, om målet ligger tillräckligt långt borta. Kvällsturerna har ersätts av flåsträning på trampcykel. :D

Samma här. Väldigt sällan jag ids ta en tur i närområdet, så helst ska det vara packning på. Men och andra sidan, så har det ju varit mer eller mindre dom senaste 10-20 åren.

engström67
2012-05-16, 07:01
Eftersom det är ren nöjesåkning för mig,så åker man väl runt lite här och var.Inte bryr jag mig om det blir lite samma,tycker det är kul ändå.Det är väl lika med en golfspelare,står på samma gräsmatta och slår på en dum boll,han tycker det är kul ändå.Sedan så blir det ju alltid minst ett par längre resor per år.Sedan så kan väl hojen stå i garaget 1 vecka eller två åt gången,pga dåligt väder eller man har inte tid att åka.Men tröttnar på detta nöje gör jag nog inte.

Olle Å
2012-05-16, 07:44
Jag åker ofta på små favoritvägar (Väse-Molkom, Brattfors-Sunnemo-Hagfors-Munkfors-Sunne m.m.) och ser nya saker varje gång. Numera lägger jag ibland in någon Geocache som underhållning på vägen...

Häng med i morgon, så kanske du får se en del nytt.:):):):)

Guzzi-Leif
2012-05-16, 17:14
Skulle ha varit roligt Olle men möjlighet saknas...

Olle Å
2012-05-16, 18:02
Skulle ha varit roligt Olle men möjlighet saknas...

Jag har ändrat datum pga. en kortege körs i morgon i Karlstad till förmån för Barncancerfonden

Vi startar i stället från Nyängsrasta kl 9.oo på Lördag 19 Maj.:):):):)