handdator

Visa fullständig version : Stockholmsrally 2007



Nina
2007-09-15, 19:36
Så där ja, så har jag då varit min hoj otrogen i dag och kört ett mc-rally på en BMW F650 GS. Mycket grus blev det och det är så härligt roligt att köra på grus! :D

Jag körde med svärfars kompis och det låg några bromsklossar framför oss en bit, det gick lite väl långsamt i kurvorna ner till 40-50 km/tim. Och svärfar med sin breda mun hade sagt till min åkkompis att jag är en jäkel på grus så vi hamnade äntligen först och där drog han på som en avlöning! Tjoff så var han bara borta. ;)
Jag kom på efterkälken där, det var faktiskt riktigt kul att få köra med nån som är bättre än jag på att köra grus. ;D

Nedan en bild på hojen jag fick äran att låna i dag (den röda BMW:n närmast kameran), den är så underbar på grusvägar (och andra vägar med för den delen!) :D
Lite synd att han är så kär i den här hojen, jag hade gärna köpt den.

Oj javisst ja, höll på att glömma berätta vilken stjärna jag ÄR!
Vid första kontrollen fanns det sex stycken toppar för mc på ett bord. Dessa skulle man para ihop med rätt modell av hoj. Den första var ju busenkel, det stod på tyska på ventilerna så den satte jag direkt ihop med BMW. Men resten då? Okej, jag kör med uteslutningsmetoden då, tänkte jag och satte igång.
Två av topparna var av gjutjärn så de måste tillhöra de gamla märkena, som Ariel och ett märke jag aldrig hört talas om — TWN — som också måste vara ett jättegammalt märke.
Och så fanns ju Norton som ett alternativ av sex möjliga så jag funderade att en av topparna har ju ganska stora ventiler så den kan nog vara till Norton gick tankebanorna och så där höll jag på och klämde, tittade, kände på dom och tänkte och funderade.

Och gissa vad? Jag placerade alla sex topparna korrekt! ;D
Det gick så pass bra att jag vann ett pris, det var snopet. För det var frågor om gamla motorcyklar och annat som t ex vilken kung regerade 1623, hur många fraktfartyg som passerar Skanssundet, hur mycket glass vi äter per år och hur ska man veta att Margaret Thatcher ingick i ett forskarteam under sena 40-talet och tog fram mjukglass?! Ha ha, det var ganska kul med mc-rally! Så nästa år ska jag med igen.

http://www.k-mart.se/images/bmwF650GS.jpg