handdator

Visa fullständig version : Filmad Stockholmsrundtur



biker
2012-05-03, 22:31
Välkommen med på en rundtur i Stockholm per MC, från Stadshuset, sen runt på Riddarholmen och till sist till slottet. Filmat med en av de vattentäta små videokameror jag testar (en Rollei 4S 1080P), fastsatt på styret på en Yamaha Ténéré XTZ 600 en nästan trafikfri dag (1 maj).

http://www.youtube.com/watch?v=zcNELiLMgpI

Mc-Bosse
2012-05-04, 01:07
Coolt!

Men nog klippte du i filmen innan rödljuskörningen vid 1:36? :banana:

kitsapgrl
2012-05-04, 04:07
Tack för filmen, blev mycket nöjd att få se fina Stockholm i vårsolen och se hur långt våren kommit hos er! :)

biker
2012-05-04, 08:32
Coolt!

Men nog klippte du i filmen innan rödljuskörningen vid 1:36? :banana:

Nä, inga rödljuskörningar här inte :-)! Men jag har klippt borta länga väntetider framför rödljus vid ett par ställen, bland annat där,

Olle Å
2012-05-04, 08:52
Det var en fin runda. väcker en massa nostalgiska minnen från 50-60 talet då man var mycket i Stockholm.:):):)

Ove
2012-05-04, 09:04
:) Kul att få veta vad jag såg under mina motionsrundor till fots under tidigt -90 tal när jag var där under en rad utbildningsveckor. Noterar att det har blivit nya gropar grävda den dess. :rolleyes:

wbr
2012-05-04, 16:37
Välkommen med på en rundtur i Stockholm per MC, från Stadshuset, sen runt på Riddarholmen och till sist till slottet. Filmat med en av de vattentäta små videokameror jag testar (en Rollei 4S 1080P), fastsatt på styret på en Yamaha Ténéré XTZ 600 en nästan trafikfri dag (1 maj).
http://www.youtube.com/watch?v=zcNELiLMgpI

Det var en trevlig film, tänk vad värdefull den blir då alla vägarbeten är klara och planken borta, då man längre fram kan visa så här såg det ut tidigare. Kul och enkelt sätt att dokumentera.:)

Mymlan
2012-12-08, 23:30
Snygg video! Men jag blev rejält åksjuk! Kanske mitt eget fel eftersom jag var korkad och slog på helskärms läget :D

Tjita1
2012-12-09, 00:13
Det här är inte kritik utan tänkt som ett tips: Din film lider av nåt som kallas jello effect, vilket beror på att fästet fortplantar vibrationer till kameran. Det kluras mycket i olika vibrationsstinna actionkamerakretsar på hur man blir av med vibrationer, gummifästen är ett sätt, när det gäller modellflygplan och helikoptrar försöker man ta bort vibrationerna vid källan, dvs balansera propellrar och rotorblad osv.

akems
2012-12-09, 11:23
Kul att se för oss som åker till stockholm vart 10:de år.Miljöerna du visar är vackra och man får hoppas de förblir sådana.

TMax500
2012-12-09, 12:30
Fin tur och fint foto! Kul att se delar av Sthlm som man inte besöker så ofta. Bland de finaste vyerna och kvarteren som du har fångat. Tycker jag, som är i Sthlm 10-15 gånger per år.

Lade också märke till vibrationerna. Kanske är de oundvikliga? Gyrostabilisator?

En del fäster kameran på hjälmen eller axeln. Men då kan perspektivet bli konstigt. Om du t ex slänger en blick över axeln i samband med ett filbyte så blir ju filmen inte så bra...

Mymlan
2012-12-09, 13:03
Ha ha! Jag fyllde nyligen 20 år och jag var för första gången i Stockholm i våras! Visst har jag varit i Sverige många gånger men bara i Götet på besök hos morbror och kusinerna, men bättre sent än aldrig brukar man väl säga :D

rolfmm
2012-12-14, 11:30
Fin tur - som ger abstinens...... :D
(men jag ville heller hört motorljuden än musiken……)

Ove
2012-12-14, 13:14
Fin tur - som ger abstinens...... :D
(men jag ville heller hört motorljuden än musiken……)

:dito: Håller med om att musiken, som så ofta i MC-filmer bara stör. Den kan, som vanligt, skruvas ner till stumfilm. Men jag skulle hellre höra lite stadsljud. ;)