handdator

Visa fullständig version : yamah r1 går ej



jonashed
2012-04-29, 21:52
jag har en yamah r1 2002 skulle starta den i dag men det är bara bensinpumpen som går men inte startmotor någon som känner till detta fel, maila mig då på jonashedenberg@hotmail.com

namn
2012-04-29, 22:13
1. Fullladdat batteri.
2. Dödarknappen i rätt läge.
3. Sidostödet uppe.
4. Kopplingen intryckt.
Nu kan vi börja felsöka. men först måste vi nog ha "lite" mer information...
Låter något, lyser något, det finns nog inget "standardfel" som ger det problemet.

jonashed
2012-04-30, 13:16
JA ALLA LAMPOR OCH TÄNDNING FUNGERAR, DET KLICKAR I ETT RELÄ SOM HETER SIDE STAND ASSY MED NR 5PW-81950-00 LITE FUNDERSAM ÖVER DETTA RELÄ, DÖDARKNAPP I RÄTT LÄGE SIDOSTÖD UPPE KOPPLING INTRYCKT ALLT SOM DET SKA , MEN ÄNDÅ BARA BENSINPUMP SOM SURRAR VID STARTFÖRSÖK HELP MEEEE

Mr.Peter
2012-04-30, 14:08
Jag tror det beror på batteriet.

Olle Å
2012-04-30, 14:35
JA ALLA LAMPOR OCH TÄNDNING FUNGERAR, DET KLICKAR I ETT RELÄ SOM HETER SIDE STAND ASSY MED NR 5PW-81950-00 LITE FUNDERSAM ÖVER DETTA RELÄ, DÖDARKNAPP I RÄTT LÄGE SIDOSTÖD UPPE KOPPLING INTRYCKT ALLT SOM DET SKA , MEN ÄNDÅ BARA BENSINPUMP SOM SURRAR VID STARTFÖRSÖK HELP MEEEE

Lägg på startkablar från ett bilbatteri. Om inte startmotorn går i då, så tror jag du har ett fel i startreläet.:banghead::banghead:
Kolla dock först innan startförsök om ström verkligen kommer fram till startreläet. I annat fall så är det något som bryter.:rock::rock:

Håkan46
2012-04-30, 17:59
Reläet som heter Side Stand Assy borde du kolla upp det låter ju på namnet som det assisterar sidostödskontakten. Kolla om det går att koppla förbi alt. bryta, beror på hur det är kopplat.

jonashed
2012-05-01, 17:56
ja nu såg jag att neutral lampa ej lyser ska kolla relät, f,, nu när det är så bra väder ska inte sakerna hålla ingen som har en att testa med, då dom är rätt dyra har man ingen lust att bara gå o köpa en kostade 1200 på mc proffsen

engström67
2012-05-02, 00:59
ja nu såg jag att neutral lampa ej lyser ska kolla relät, f,, nu när det är så bra väder ska inte sakerna hålla ingen som har en att testa med, då dom är rätt dyra har man ingen lust att bara gå o köpa en kostade 1200 på mc proffsen

Vill man åka så kostar det,inget är gratis:)

Håkan46
2012-05-02, 11:04
Jag har hittat ett el-schema på din hoj. Reläet du säger "klickar" verkar ha flera funktioner, 2 spolar.
Möjligt att jag är ute och cyklar nu, men..
Prova att skjuta igång den med hjälp från någon/några personer. Glöm inte att ha tändningen på. Hög växel ilagd.
Får du igång den så är felet i startmotorn, ev reläet där.

jonashed
2012-05-03, 19:16
hittade problemet jag koppla förbi neutral givaren på motorn jordade den kontakten och den startade så fint så nu är helgen räddad, suck bara att jag beställde ett relä eh får lägga på hyllan