handdator

Visa fullständig version : Dags för uppkörning.



Hornet
2012-04-21, 22:48
Hej ! Mc vänner, På fredag den 27/4 är det dags för mig att köra upp, något som jag ser fram emot ska bli kul. Jag tar tacksamt emot kloka tips kring på vad jag bör tänka på med mera. :) Och jag kommer att skriva här efter provet och berätta min upplevelse från detta drama.
Ha de gott // Gunnar.

goldfish
2012-04-21, 22:57
Längre ner på denna sida finns en del tips/video/info:

http://socialfrihet.se/motorcykelkorkort/

Lycka till!

sally101
2012-04-21, 23:54
titta upp och ha blicken långt fram hela tiden i manöverbanan! Och ta det bara lugnt och lita på att du vet vad du gör

lasrberglund
2012-04-22, 07:11
Visa med hjälmen att du tittar noga vid korsningar o.s.v. Provgubben ser inte om du bara tittar med blicken.

Olle Å
2012-04-22, 08:37
Glöm inte bort att när du startar från vägkanten, att inte bara kolla backspegeln , utan vrider på huvudet liksom för att markera.
Lycka till:):)

Gurrag
2012-04-22, 11:34
Lycka till.

Cubalibre
2012-04-22, 14:06
Har du gått på körskola så vet du nog redan allt du behöver veta. Men bromsberedskap är en mycket viktig punkt. Alltid upp med handen på bromshandtaget och lyft på högerfoten vid korsningar, utfarter o.s.v Överdriv huvudrörelser, och rätt placering på vägen. Lycka till!

Reject
2012-04-24, 22:19
Jag tog mitt kort förra sommaren.

Precis som Cubalibre säger, så tror jag det är viktigt med överdrivna rörelser generellt. Det gäller att förmedla till handledaren att du vet vad du gör; har koll bak, har koll fram, har bromsberedskap och att du kör hoj!

vblomberg
2012-04-25, 12:33
Håller med allihop här, "överdrivna" rörelser så att körprövaren/trafiken förstår dig, håll blicken långt fram och visa tydligt med dina placeringar vart du vill ta vägen! Men i övrigt så försök att slappna av, körprövaren är ju där för att försöka godkänna dig.

Lycka till!