handdator

Visa fullständig version : går varmare på ena cylindern



oskarljunggren
2012-04-16, 18:51
hej har fixat min första hoj nu, det är en kawasaki z400 ltd 82 och här är mitt problem, den startar alltid utan problem men märkte att den bara gick på en cylinder, så köpte mig nya tändstift å nya tändkablar och nu går den bra mycket bättre men.... vid gaspådrag så känns det som den vänstra cylindern hoppar in å laddar på vid ca 3 tusen varv och den högra blir bra mycket varmare, känns liksom som en fördröjning...:) (så alltså på tomgång går inte den vänstra cylindern men den kommer igång vid ca 3 tusen varv....) vad är felet ????

Ove
2012-04-16, 19:14
hej har fixat min första hoj nu, det är en kawasaki z400 ltd 82 och här är mitt problem, den startar alltid utan problem men märkte att den bara gick på en cylinder, så köpte mig nya tändstift å nya tändkablar och nu går den bra mycket bättre men.... vid gaspådrag så känns det som den vänstra cylindern hoppar in å laddar på vid ca 3 tusen varv och den högra blir bra mycket varmare, känns liksom som en fördröjning...:) (så alltså på tomgång går inte den vänstra cylindern men den kommer igång vid ca 3 tusen varv....) vad är felet ????

Förgasarna, skit eller bara dåligt avstämda... :flute:

Välkommen på forumet... :shakehands:

Guzzi-Leif
2012-04-16, 23:22
Håller med Ove; stor sannolikhet för igensatta "lågfartskretsar" (tomgångsmunstycke och -kanaler) eller felaktig synkronisering/tomgångsjustering.
Har du "vakuumförgasare"? I så fall är det även tänkbart med ett punkterat mebran.

Olle Å
2012-04-17, 17:16
Ett råd till alla är att häll en flaska STP rengörning för förgasare eller insprutning i tanken, så brukar gamla beläggningar och ev vatten försvinna.:)
Det är något man kan börja med innan man river hela hojen.
Visst kan det vara skit i förgasaren eller i något filter.:rolleyes::rock::rock:

Ove
2012-04-17, 17:50
Ett råd till alla är att häll en flaska STP rengörning för förgasare eller insprutning i tanken, så brukar gamla beläggningar och ev vatten försvinna.:)
Det är något man kan börja med innan man river hela hojen.
Visst kan det vara skit i förgasaren eller i något filter.:rolleyes::rock::rock:

:o Varför tänkte jag inte på STP, har ju provat själv. Hojen har väl antagligen gått bra innan den ställts över minst vintern. Då funkar det bra och oskruvat är ju faktiskt bäst. :rolleyes: