handdator

Visa fullständig version : Göteborg, dags- eller kvällstur



wbr
2012-04-10, 02:04
Här kan vi peta in planerad eller hastigt påkommen TUR - om någon känner för att hänga på eller att köra åt samma håll. :)
Skriv in vart du ämnar dig...

namn
2012-04-10, 15:18
Bra initiativ, Enligt smhi.se så vänder det snart.

På torsdag 12/4 em så vankas det uppehåll och då ska jag iaf ut en tur... Smyger ut på norrsidan av byn (surte) och har inte en aning om vart jag ska . förslag på resmål mottages gärna.

wbr
2012-04-10, 16:16
Kollar SMHIs sida, ja torsdag kan bli bra, har haft Hornborgarsjöns alla dansande tranor i tankarna, den 3/4 var de 26,5 tusen som stod och väntade på uppvindar och varmare väder. Tidigare rekord var 18,5 tusen, det skulle va kul att se om de nu fortfarande väntar på mig.

namn
2012-04-10, 17:10
Snabbt besök på google... helt klart inom bekvämt räckhåll, (ganska nyinflyttad så jag skäms inte när jag erkänner att jag inte hade en aning om vart den låg),
Ja då bestämmer jag att det är torsdagens resmål. Avresetid är för mig utan betydelse då jag är ledig hela dagen,

Så torsdag, utflykt till Hornborgarsjön, Någon fler?

wbr
2012-04-11, 03:13
Skall ringa några samtal onsdag och flytta några åtagande så att jag också får hela torsdagen ledig, så åker jag med o kollar tranorna, i så fall tänkte jag åka väg 190 nordost upp kanske runt 10-tiden.

namn
2012-04-11, 11:40
Låter finemang!
hitta på en bra plats att mötas på, min lokalkännedom är något begränsad men Statoil´s och Jet´s bensinstationer har jag koll på så förslagsvis någon sådan.

Cubalibre
2012-04-11, 12:22
Hade gärna följt med om jag hade varit ledig.....åh andra sidan vet jag inte om jag hade klarat av att köra så "långt" Är ju ingen sträcka egentligen......men när jag är ute och kör 5-6 mil bara, och då oftast med ett eller två stopp längs vägen, så har jag så ont i röven och höfterna att jag knappt klarar av att ta mig av hojen. Är så ledsen över att jag inte kan köra och bara njuta.

wbr
2012-04-11, 14:15
"namn" var bor du? Själv kommer jag från Torslanda över Angeredsbron förbi "potatisfabriken" till väg 190 osv.

namn
2012-04-11, 14:28
Jo, jag bor i Surte, så det är ju nästan på vägen, ska vi dra till med statoil, hjällbo kl 10. ?

Lätt att hitta till om det är fler som vill haka på.

Ove
2012-04-11, 15:03
Jo, jag bor i Surte, så det är ju nästan på vägen, ska vi dra till med statoil, hjällbo kl 10. ?

Lätt att hitta till om det är fler som vill haka på.

:) När räknar ni med att vara framme vid Trandansen? Kanske vi kan komma några norrifrån och säga HEJ. :shakehands:

wbr
2012-04-11, 15:39
Ja - då spikar vi det. Kl. 10 Statoil i Hjällbo.
Ove det tar välan 2 timmar + tid för rast och omvägar, vi åker ju inte på de största vägarna.
/Kjell

Ove
2012-04-11, 20:03
Ja - då spikar vi det. Kl. 10 Statoil i Hjällbo.
Ove det tar välan 2 timmar + tid för rast och omvägar, vi åker ju inte på de största vägarna.
/Kjell

:) OK! Om vi kommer oss iväg brukar vi vara på Hembygdsgården utanför muren till Bjurums kyrka. Värme från kaminen och kaffe + mackor lockar mer än pippina på gubbsen. :eating:

namn
2012-04-12, 18:56
Två tappra riddare besteg sina järn-springare i den friska morgonluften idag, ca 30mil kan vi lägga på 2012-kontot.

Roligt det här gör vi om, hoppas fler hänger på....

Olle Å
2012-04-12, 20:27
Två tappra riddare besteg sina järn-springare i den friska morgonluften idag, ca 30mil kan vi lägga på 2012-kontot.

Roligt det här gör vi om, hoppas fler hänger på....

Häng med till Värmland den 18 Maj. Har jag fattat rätt att springarna är 1200 gs? i så fall FINNS INGA UNDANFLYKTER.:):)

wbr
2012-04-12, 23:33
Ja lite långt blev det, (för mig 34,9 mil), men tranorna drog ju - men vi var tre, vi två från Götet och Ove som kom norr ifrån (Sjötorp) och mötte upp vid den stora tranträffen. Mycket tranor var det och andra fåglar, på håll ut över sjön svävade någon stor rovfågel, tyvärr på för långt håll för att kunna artbestämmas. Tack "namn" och "Ove" för trevlig samvaro.

Bra med denna tråd - för Göteborgska, mer eller mindre spontana turer.

Cubalibre
2012-04-13, 00:16
Tog ni E20 hem? vid Alingsås klockan 20:30 ungefär? fick för mig att det kanske var ni...

wbr
2012-04-13, 00:30
Tog ni E20 hem? vid Alingsås klockan 20:30 ungefär? fick för mig att det kanske var ni...
Nej - E20 undvek vi både upp och ner, mest 190 upp och åter en liten bit 190 på vägen hem och många andra småvägar, dock ej grus, dessa är så mjuka och geggiga just nu.:)

Ove
2012-04-13, 08:26
Ja lite långt blev det, (för mig 34,9 mil), men tranorna drog ju - men vi var tre, vi två från Götet och Ove som kom norr ifrån (Sjötorp) och mötte upp vid den stora tranträffen. Mycket tranor var det och andra fåglar, på håll ut över sjön svävade någon stor rovfågel, tyvärr på för långt håll för att kunna artbestämmas. Tack "namn" och "Ove" för trevlig samvaro.

Bra med denna tråd - för Göteborgska, mer eller mindre spontana turer.

:) Tack wbr och namn för trevligt möte. :shakehands:

Fåglarnas antal var igår "bara" 7200 så dom är på väg att försvinna norrut. Om ni planerar mera fågelskådning vid sjön så rekommenderar jag ett besök på naturum på östkanten. Där finns info att hämta om ett artrikt fågelliv i området. ;)

Andra utflyker: Läs vad Olle Å skriver om sin runda i Värmland-Dalsland. Han hittar vägar den pojken! :cool:

wbr
2012-04-15, 14:37
Tråden är väl mer tänkt att använda om man tänker sig ut på en tur - men vill ändå nämna en tur som jag var på i går, den var endast för inbjudna.
Jag tycker det var fint gjort av arrangören, Torslanda Trafikskola och AT Center hade tillsammans inbjudit sina färska elever som klarat sina MC-kort till en "Avrostning" inför året. Först frukost på skolan, sedan övningskörning på bana med koner och lärare, därefter gemensamt besök på Yamaha Center som dagen till ära gav rabatt och sist en ca 10-milatur ihop med fikapaus.
Duggregn då och då på fm men efter lunch på Yamaha Center så var det sol och uppehåll, det blev en fin tur och man fick träffa nya trevliga likasinnade.
Jag fick hänga med på ett hörn för att jag var handledare för min son som tog kort förra året.

wbr
2012-04-17, 00:28
I dag Tisdag åker jag en sväng, vet inte vart. Vid 14-tiden byter jag framdäck på en verkstad i Göteborg, sedan blir det en kortare sväng för att känna att det blev rätt med nytt däck.

wbr
2012-04-18, 00:54
I dag Tisdag åker jag en sväng, vet inte vart. Vid 14-tiden byter jag framdäck på en verkstad i Göteborg, sedan blir det en kortare sväng för att känna att det blev rätt med nytt däck.

Skönt med nytt däck, nu kan man besiktiga utan problem. Körde i dag en sväng inne i Gbg, sällan jag är där. Nu blir det busväder igen så nu får man hålla på med något annat några dar, kanske spika fågelholkar, byta olja på gräsklipparen :) Skriver lite onödigt som kanske inte intresserar någon, men det är mest för att lära mig hur man kan använda denna sida, hav tålamod :)

Ove
2012-04-18, 10:22
:) Skriver lite onödigt som kanske inte intresserar någon, men det är mest för att lära mig hur man kan använda denna sida, hav tålamod :)

:) Då blir det en ny 60+ tråd. :D ;)

:) Annars är du också välkommen in på den tråden för att lufta dina tankar om LIVET och sånt. :)

wbr
2012-04-18, 12:28
Strax åker jag en sväng till Hönö för att kolla på fågel.

RobbeS
2012-04-18, 13:28
Skönt med nytt däck, nu kan man besiktiga utan problem. Körde i dag en sväng inne i Gbg, sällan jag är där. Nu blir det busväder igen så nu får man hålla på med något annat några dar, kanske spika fågelholkar, byta olja på gräsklipparen :) Skriver lite onödigt som kanske inte intresserar någon, men det är mest för att lära mig hur man kan använda denna sida, hav tålamod :)

Prata om busväder du. Här uppe har vi snöstorm!!! :p

Olle Å
2012-04-18, 14:14
Ut på en långpromenad med fru och hundar i dag. Snöväder när vi stack iväg, slapp dock regn men fick solsken på hemvägen.
Har förstått av alla som bor i Norr att det inte kan vara lätt med hojåkande som intresse där.:eek:

wbr
2012-04-18, 15:38
Strax åker jag en sväng till Hönö för att kolla på fågel.

- Det blev inga sensationer, bara de vanliga vita örnarna (måvar) och deras kompisar. Det blåser lite kallt byigt och regnet hänger i luften, så det är garagejobb som gäller.
- Jag lider med er som bor längre norr ut som fortfarande har snö, det är jag tacksam för att jag slipper, har åkt MC nästan 250 mil redan i år.

wbr
2012-04-21, 07:47
I dag är det SMCs "grundkurs" på Volvos parkering som gäller.

Olle Å
2012-04-21, 13:55
Har bokat in mig till SMCs knixkurs i Kristinehamn för att få tillbaka känslan igen då fotpinnarna skrapar i backen. Krävs lite extra då en offroadere har pinnarna ganska högt.:rock::rock:
Synd bara att det inte är flera med customhojar som törs prova på.:eek:
Tycker inte att man kan bara köra med tanken " att det händer inte mig ":banghead:

engström67
2012-04-21, 18:10
Tycker inte att man kan bara köra med tanken " att det händer inte mig ":banghead:

Så är det väl inte,man kör ju med insidan av skallen,det händer inte mig är det sista jag tänker på:).Och skrapa fotpinnarna i backen:confused:vad ska det vara bra för.På allmän väg så lär det ju knappast vara aktuellt,i tanke på varierat underlag och körning med insidan:)Det finns något som heter rutin med:)

Olle Å
2012-04-21, 18:27
Så är det väl inte,man kör ju med insidan av skallen,det händer inte mig är det sista jag tänker på:).Och skrapa fotpinnarna i backen:confused:vad ska det vara bra för.På allmän väg så lär det ju knappast vara aktuellt,i tanke på varierat underlag och körning med insidan:)Det finns något som heter rutin med:)

Vet att du använder insidan, men jag har faktiskt fått användning av att kunna lägga ner så fotpinnen skrapade i rejält pga. en bilist som genade i en kurva. tror att om jag inte övat på detta moment hade jag nog funderat någon sekund................:rolleyes:
Brukar inte köra så det det skrapar, men kan vara skönt att vata attt man har lite marginal:shakehands:

wbr
2012-04-22, 16:34
I dag är det SMCs "grundkurs" på Volvos parkering som gäller.

Det var nyttigt, det vi tränade här kan var och en göra på någon tom parkering exempelvis -
MEN DET BLIR JU INTE AV. Nu blev det av, utmärkt.
Att dra till bromsarna så att man får vara med om att ABSen träder in, så vet man att den fungerar t ex.

Den 13/5 är det KNIX i Uddevalla som gäller. Har åkt en KNIX tidigare men då med en glidare (Virago) med motorbågar som skrapade i varje kurva, inte så kul. Nu blir det till o lära sig att luta lite mer.

wbr
2012-04-22, 16:45
Sitter o skissar på en tur långt fram i juni.
Rakkestad och Järnskog. På båda ställena finns det museum som handlar om 40-talet och krigstiden. Mycket sevärt. Så blir det ju en tur på förhoppningsvis mysiga vägar också och någon övernattning i någon hytte eller campingstuga. Får se hur jag skall få till det.

Olle Å
2012-04-23, 08:15
Sitter o skissar på en tur långt fram i juni.
Rakkestad och Järnskog. På båda ställena finns det museum som handlar om 40-talet och krigstiden. Mycket sevärt. Så blir det ju en tur på förhoppningsvis mysiga vägar också och någon övernattning i någon hytte eller campingstuga. Får se hur jag skall få till det.

Kör du även på grusväg??:eek:
I så fall rekommenderas verkligen ett besök vid Sjöänd Skans i Glaskogen. Mellan Södra Ström och Lenungshammar.

wbr
2012-04-23, 12:38
Kör du även på grusväg??:eek:
I så fall rekommenderas verkligen ett besök vid Sjöänd Skans i Glaskogen. Mellan Södra Ström och Lenungshammar.

Köra på grus? ja som jag ser det så är det oftast tvunget, åtminstone sista biten om man skall få se och komma åt alla mysiga små ställen vi har. Eftersom jag har släta "asfaltsdäck" så får jag ta det försiktigt, inga dubbar som greppar utan i stället slinter/spårar det lite hit och lite dit på spåriga grusvägar. Men så får man se riktiga "pärlor" också.
Jag kom inte ihåg namnet "Sjöänd skans" men tror att det är där jag klivit omkring i terrängen och kollat olika skyttevärn m.m. Det låg mycket fint på en höjd vid sjöar. Kanske jag övernattar där vid Glaskogen, där har jag stått många gånger med husvagn som jag drog i 20 år. Man vet aldrig förrän det är färdigplanerat.:)

wbr
2012-04-26, 17:27
I morgon fredag - skall det sluta regna vid 9-tiden visar SMHI. Då tar jag en sväng, skall ett kort ärende till Kungsbacka, sedan förlänger jag nog svängen där i Halland.

wbr
2012-04-27, 20:57
I morgon fredag - skall det sluta regna vid 9-tiden visar SMHI. Då tar jag en sväng, skall ett kort ärende till Kungsbacka, sedan förlänger jag nog svängen där i Halland.

Ja det blev en fin tur till Getterön i Varberg - Grimeton radiostation och sedan norr ut, passerade bl.a. Fotskäl innan NV mot Kungsbacka och götet igen. Mörka moln inåt land men klarade mig undan regn, lite tur skall man ha:)

namn
2012-04-28, 16:51
I morgon söndag tänkte jag åka upp till Trollhättan och kolla lite på "bikedagarna" avresa ca 10-11 tiden från Surte, Någon fler som tänkt ungefär samma sak?

wbr
2012-04-29, 15:04
I morgon söndag tänkte jag åka upp till Trollhättan och kolla lite på "bikedagarna" avresa ca 10-11 tiden från Surte, Någon fler som tänkt ungefär samma sak?

Hej vi är flera som sett ditt "upprop", men i dag blev det trädgårdsjobb i stället - sorry.

Men till tisdag 1 maj tänker jag (och sonen) åka till Kungälv (Shell vid Rödbo) och kolla på "Cylinderloppet", ett mopedrally. Det är nostalgi det :), tänk om någon har en röd Puch med trampor, oj oj oj :eek:.
http://cylinderloppet.zoomin.se/index.html

namn
2012-04-29, 17:17
Hej vi är flera som sett ditt "upprop", men i dag blev det trädgårdsjobb i stället - sorry.

Men till tisdag 1 maj tänker jag (och sonen) åka till Kungälv (Shell vid Rödbo) och kolla på "Cylinderloppet", ett mopedrally. Det är nostalgi det :), tänk om någon har en röd Puch med trampor, oj oj oj :eek:.
http://cylinderloppet.zoomin.se/index.html

Jag idag var det inte något fel på vädret, synd att förstöra en sådan dag med jordbruk.:D

körde väster om älven upp, ingen risk att känna sig ensam på den vägen, bara att ta rygg på någon av alla hundra hojar som rullade norrut så löste resten sig själv.

Hem fick det bli 45:an i lite raskare tempo då mitt nya bakdäck och en 4"spik bestämde ett spontant möte, och jag mitt nöt har lagt däckrep.kittet hemma på köksbordet! (borde veta bättre vid snart 40år) väl hemma så är det nu pluggat, pumpat, klart för nya äventyr...

Bikedagarna... ja, jag hittade en ny jacka, köpte den inte, men nu vet jag vad jag SKA köpa... Rukka is da shit, bara lite "dyra". Stuntgrabben, Matti någonting såg man inte mycket av, svårt att se något när all publik står i samma nivå som showen, någon slänt eller liknande hade varit guld, man behöver inte en läktare om naturen har något liknande att bjuda på. tyvärr fanns ingen just där :o
2.95% ränta på nya hojar 3.95% på begagnade, okej det är en bra deal, men det är inte räntan som jag tycker är tung, Amorteringarna på en ny 1200gs för 160 000kr plus lite väskor!!! a20 000, känns som den tunga biten... tur jag är nöjd med v-stromen och inte vill byta (ännu) :D

Stefan

:dancing:

wbr
2012-05-01, 05:51
I dag 1 maj kl.09 går "Cylinderloppet", ett mopedrally vid Shelltappen söder Kungälv vid Rödbo. Moped det är nostalgi det , tänk om det deltar en röd Puch med trampor, uj uj uj. Jag åker dit o kollar.
http://cylinderloppet.zoomin.se/index.html

namn
2012-05-01, 09:27
Klippt ur en grupp på Facebook:

Vi träffas vid Klippans konstkafe kl 11.
2012-05-01 . Tag med ett gött humör å soliga leénden för nu skall det åkas hoj å njuta av värmen å fartvinden .
Alla är välkomna för en skön tur .Turen blir ca 15-20mil ink, fika nån timme på nåt mysigt ställe ;-)
*Även dom utan hoj som kan få en bönpall att sitta på . Medela gärna här om bönpall önskas *
Klippans Konst Café ligger på Banehagsgatan 15 i Göteborg.
Välkomna ALLA till ett gött gäng med mycket humor .*Doggen

Låter väl bra!
tom så bra att jag tar och klär på mig och åker dit...

wbr
2012-05-01, 19:01
I dag 1 maj kl.09 går "Cylinderloppet", ett mopedrally vid Shelltappen söder Kungälv vid Rödbo. Moped det är nostalgi det , tänk om det deltar en röd Puch med trampor, uj uj uj. Jag åker dit o kollar.
http://cylinderloppet.zoomin.se/index.html

Du milde vad mopedfantaster det finns...
Ingen hade dock exakt sådan som jag hade på 50-talet, men nära, en modell nyare fanns det flera stycken av. Kul att höra, se och lukta. Ett blått dis genom hela Kungälv med rök från oljeblandad bensin. Roligt att se.
http://cylinderloppet.zoomin.se/A144962

wbr
2012-05-08, 01:09
Tisdag 8/5 mitt på dagen glider jag runt lite i Gbg, skall besöka Honda bl.a.
Funderar att skaffa mig en videokamera att kunna sätta på MCn. Min nuvarande går inte, den har hårddisk som "spårar ur" för minsta skakning. Kameran måste lagra på kort. Men vad...?

oban
2012-05-08, 16:46
Tisdag 8/5 mitt på dagen glider jag runt lite i Gbg, skall besöka Honda bl.a.
Funderar att skaffa mig en videokamera att kunna sätta på MCn. Min nuvarande går inte, den har hårddisk som "spårar ur" för minsta skakning. Kameran måste lagra på kort. Men vad...?

GoPro HD HERO2 har jag införskaffat mig, motorsports edition. Är samma kamera bara tillbehören som skiljer mellan versionerna.
Klart nöjd med både bildkvalitet och fästmöjligheter än så länge, har bara provat en 3-4 turer. Spelar in på SD-kort

wbr
2012-05-08, 16:57
GoPro HD HERO2 har jag införskaffat mig, motorsports edition. Är samma kamera bara tillbehören som skiljer mellan versionerna.
Klart nöjd med både bildkvalitet och fästmöjligheter än så länge, har bara provat en 3-4 turer. Spelar in på SD-kort

Jag har sett GoPro på avstånd, jag skall nog kolla den närmare och läsa på... tack för tipset.

wbr
2012-05-08, 16:59
Tisdag 8/5 mitt på dagen glider jag runt lite i Gbg, skall besöka Honda bl.a.
Funderar att skaffa mig en videokamera att kunna sätta på MCn. Min nuvarande går inte, den har hårddisk som "spårar ur" för minsta skakning. Kameran måste lagra på kort. Men vad...?

Det blev lite mer än glida runt i stan, det blev en repa till Marstrand och snack med kompisen Reidar som hyr ut kajaker där. Fin tur, nu kan regnet komma.

wbr
2012-05-12, 11:42
Tar en tur och kollar in Göteborgsvarvet och allt runt omkring, med 62513 deltagare blir det mycket runt omkring.

wbr
2012-05-12, 17:21
Tar en tur och kollar in Göteborgsvarvet och allt runt omkring, med 62513 deltagare blir det mycket runt omkring.
Det var kul att studera deltagarnas olika löpstilar, det finns lika många varianter som det finns löpare. Hur är kenyaner skapta, dom springer 21 km i ett rasande tempo på en timma och det syns inte på dem, helt otroligt.
Hatten av för alla som deltog, imponerande med all denna energi.

wbr
2012-05-15, 01:05
17 maj 2012 går "KUNGSRALLYT" i Kungsbacka, då skall jag dit o kolla in veteran MC o mopeder.
Kl.09:30 kör dom ut på en 7-mila rallysväng, innan dess kan dessa rariteter beskådas på torget.
Man brukar i högtalare berätta vid starten om både åkdon och förare på ett roligt och detaljrikt sätt.
Skall bli kul...

wbr
2012-05-17, 18:46
17 maj 2012 går "KUNGSRALLYT" i Kungsbacka, då skall jag dit o kolla in veteran MC o mopeder.
Kl.09:30 kör dom ut på en 7-mila rallysväng, innan dess kan dessa rariteter beskådas på torget.
Man brukar i högtalare berätta vid starten om både åkdon och förare på ett roligt och detaljrikt sätt.
Skall bli kul...

Kul med dessa äldre "smycken", vädret var inte det bästa men det glömde man av. 17,5 mil blev det för min del som åskådare.
(Jag får inte till hur jag lägger in en bild från min egen dator - sorry).

wbr
2012-05-22, 22:30
GoPro HD HERO2 har jag införskaffat mig, motorsports edition. Är samma kamera bara tillbehören som skiljer mellan versionerna.
Klart nöjd med både bildkvalitet och fästmöjligheter än så länge, har bara provat en 3-4 turer. Spelar in på SD-kort

Jag med - i dag, så nu gäller det att lära sig den. Går bra att fästa på cykeln. Tar nog en fotorunda i morgon.

wbr
2012-05-25, 15:58
Har någon en tanke på att åka till stor flyguppvisning i Linköping 3/6 då militärflyget fyller 100 år?
Kanske en MC-kortege på låg höjd från västkusten?
Kolla: http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktuellt/Ovningar/Forsvarsmaktens-flygdag-2012/

- Åkte kl.04 från götet på lördag och hem söndag.
- Det blev lite dugg vid starten av hemresan ca 2 mil, sedan toppenväder, ja lite blåsigt förstås.
Massor av flyg blev det...

wbr
2012-06-08, 20:34
I morgon lördag blir det en repa till Fjällbacka.

- Det blev en fin tur. I Fjällbacka tog jag båt ut till Väderöarna och där en annan båt till Väderöbods fyrplats, som dagen till ära av "Föreningen Väderöbod" förevisade, guidade och fixade fika. Väl tillbaka på Väderöarnas Storön fick man en mycket god fisksoppa, mums. Varför allt detta? Jo det var "Väderödagen". Uppe i lotsutkiken på Storö kunde jag köra ett QSO (samtal) med min lilla handapparat (E90) till en kille i Lysekil, också han hade en liten handapparat.
En lyckad dag att för första gången få komma ut till Väderöbods fyrplats där min farmors pappa en gång arbetade 1870-74 som fyrbiträde. Vilket liv att leva och arbeta på denna klippa, Sveriges blåsigaste plats, med så dåliga tilläggsplatser att då det blåste kraftigt kom man varken dit eller därifrån.

wbr
2012-06-14, 18:31
Hondas jubileum på Stora Holm på lördag måste besökas så klart.
Bara vädret kan ställa till det, inte hindra ett besök men kanske korta av det om det blir snö och minusgrader.

epa23
2012-06-14, 19:52
Hondas jubileum på Stora Holm på lördag måste besökas så klart.
Bara vädret kan ställa till det, inte hindra ett besök men kanske korta av det om det blir snö och minusgrader.

Jo, jag funderar på att åka dit också.. Om det inte regnar..:eek:

Jag klarade kortet idag och var ute körde en sväng på ca 2 timmar efter jobbet nu i eftermiddags..

:banana:

Ove
2012-06-14, 23:39
Jo, jag funderar på att åka dit också.. Om det inte regnar..:eek:

Jag klarade kortet idag och var ute körde en sväng på ca 2 timmar efter jobbet nu i eftermiddags..

:banana:

:shakehands: Grattis! Kör försiktigt. ;)

namn
2012-08-19, 17:42
Ett väl genomfört Rally på ca 10 mil med för mig många nya trevliga vägar och inte att glömma det fina fina prisbordet....

TMax500
2012-09-21, 09:25
Tror att BMW-klubben är generösa med att bjuda med andra hojar på sina turer. Det är i vart fall vad jag har hört. Låter lite kul faktiskt. Man kanske skulle ge dem chansen att höra ljudet av en triple?:) Får fundera på detta!

Nackdelen är kanske att boxerfolket brukar vara så entusiastiska över sina maskiner att man blir trött att lyssna på deras lovord efter ett tag...;) Eller så är det bara mina boxerkompisar som är ovanligt tjötiga?:)

namn
2012-09-22, 10:44
Körningen inställd pga att dåligt väder väntas....

http://bmwklubben.se/viewtopic.php?f=79&t=15332

namn
2012-10-08, 16:53
Copy / Paste.......

2012-10-20 - Blandad hösttur D10 12-10-20
Touring | Skapad 2012-04-03 av Mats S | Tråd(1)
Blandad tur? Detta syftar på underlaget (och kanske vädret?). Hur som helst, turen passar för den förare, oavsett hoj, som vill prova på blandat underlag, från asfalt till svensk grusväg. Det blir inga skogsstigar, sandgropar eller surhål men däremot en hel del prima grusväg. Är du bekväm med sådana vägar är du välkommen oavsett hojtyp eller däck. Vi kommer att hålla lagom fart = vad hastighetsskyltarna säger. Bir vi tillräckligt många så gruppindelar vi för att få bra flyt i körningen.

Det blir en heldagsutflykt på 20-25 mil med tänkt start och mål i Skene. Hela resan sker i dagsljus men är du långväga kan det vara mörkt när du kör dit och hem. Ta ned fika och lunch, vi planerar inte att äta i naturen. Det blir tillfälle att tanka under resans gång för den som har liten tank.

Rutten rekas helgen innan, därefter lägger vi ut detaljinfo om samling etc.



Välkommen!

http://bmwklubben.se/view.php?id=52&p=activities:page&aid=16004

http://www2.svmc.se/smcboken/traffar/2012/vastragotaland/304

namn
2012-10-08, 22:38
Fuldmåne Fest: Lørdag den 27 Oktober 2012 (fra kl. 14.00).

sct. annagade 76
3000 helsingør

ett trevligt gäng.
http://www.mc777.dk/traef.html
brukar även dra en del svenskar tex från http://hermanshedningar.se/ brukar det komma några stycken...

namn
2012-10-15, 23:04
En facebook-grupp med ett trevligt gäng som gärna tar en tur i solen runt Göteborg.
alla sorters hojar men har bara åkt asfalt när jag varit med.
MC-Träffar i Göteborg med omnejd

Senaste inlägg:
Helg vädret ser lovande ut just nu...stämmer det så blir det nog en mc-tur på lördag 20/10 kl 11.00 från klippan :)
Väl mött..

http://www.facebook.com/pages/MC-Tr%C3%A4ffar-i-G%C3%B6teborg-med-omnejd/117505398352367

namn
2012-10-15, 23:11
http://www.stenaline.se/skeppohoj


hade jag totalt glömt bort att tipsa om...

namn
2012-10-20, 07:30
Termosen klar... mot Skene och en dag i grusvägarnas tecken står på schemat!

epa23
2012-10-20, 10:31
En facebook-grupp med ett trevligt gäng som gärna tar en tur i solen runt Göteborg.
alla sorters hojar men har bara åkt asfalt när jag varit med.
MC-Träffar i Göteborg med omnejd

Senaste inlägg:
Helg vädret ser lovande ut just nu...stämmer det så blir det nog en mc-tur på lördag 20/10 kl 11.00 från klippan :)
Väl mött..

http://www.facebook.com/pages/MC-Tr%C3%A4ffar-i-G%C3%B6teborg-med-omnejd/117505398352367

Tack för tipset!
Det blir ingen tur idag, men imorgon.. :)
Samling Kl 12 vid Klippans Café..

/Peter

namn
2012-10-20, 18:17
Oj vilken dag, Termosen tom, Huvudet tom, lika så orken och bensintanken, Moppen fungerade kanonbra, men nu blir det till att gå gruskurs för husse.... han har uppenbarligen en hel del kvar att lära sig :D

i morgon jobbar jag så jag tyvärr inte delta, men det är ett trevligt gäng, bara att dyka upp/ner och ta dagen som den kommer för det brukar ordna sig riktigt bra i det sällskapet. Tänk om ni slipper regnet imorgon... NÄ.. har det regnat i 3 månader så kan gott ni få en svätt också ;)

epa23
2012-10-21, 22:30
i morgon jobbar jag så jag tyvärr inte delta, men det är ett trevligt gäng, bara att dyka upp/ner och ta dagen som den kommer för det brukar ordna sig riktigt bra i det sällskapet. Tänk om ni slipper regnet imorgon... NÄ.. har det regnat i 3 månader så kan gott ni få en svätt också ;)

Jepp, det blev en kul tur idag.. med trevligt folk, så det lär bli fler turer..
Så klart regnade det halva tiden, men sedan så sprack det upp och blev riktigt gött i solen.
:)


/Peter

wbr
2012-11-01, 13:10
Tar en tur inne i Gbg stad NU, innan regnet kommer om så där 3 timmar.

- Ja det blev en tur lite korts och tvärs i centrum, utefter våra kanaler och hamnen, med en del stopp och korta promenader för att kolla vattnet, riktigt gôtt väder. Såg och mötte ett antal MC på olika ställen. Vid feskekörka på MC-parkeringen stod tre stora MC, så än har man inte gett upp.

namn
2012-11-01, 13:33
För den som tycker att grus är ett roligt underlag så passar lördagen ypperligt.

en öppen inbjudan på Facebook från en medlem i D10.

Copy/Paste:
Det verkar bli väder på lördag, ja, alltså braväderförgrushojsåka alltså...
Eftersom vi har nya förmågor på detta underlag skulle jag kunna tänka mig att anordna en tur från Shell Fjärås Kl10:00 på lördag. Ca 10 mil lättgrus även för de som kör med Anakee. Vad sägs ? Är någon på?

http://www.facebook.com/groups/149037740889/?fref=ts

Jag jobbar själv natten mot lördag, men ska göra ett försök att följa med...

namn
2012-11-02, 00:39
Tar en tur inne i Gbg stad NU, innan regnet kommer om så där 3 timmar.

- Ja det blev en tur lite korts och tvärs i centrum, utefter våra kanaler och hamnen, med en del stopp och korta promenader för att kolla vattnet, riktigt gôtt väder. Såg och mötte ett antal MC på olika ställen. Vid feskekörka på MC-parkeringen stod tre stora MC, så än har man inte gett upp.

Ser på klockan att det måste vara fel. Men jag trodde att det var dig jag mötte utanför stena-danmarks-terminalen kl 1310. En st 1300 i på väg ner i götatunneln... jag åkte på Explorer'n i riktning mot skarvikshamnen.

namn
2012-11-02, 13:57
Tjenare, jo det kan ha varit jag, dröjde mig kvar vid Klippan utmed älven en stund, kollade efter ev. något som flyter i älven vid "sölja". Jag körde dock inte ner i Götatunneln utan bort mot Stenpiren och kanalerna i stan. Risken finns att den person som vi i Missing People Sweden letar efter, som försvunnit i stan för en vecka sedan kommer att flyta upp. Ledsamt men troligt.

Det är risk för att det var sista MC-svängen för säsongen - kanske, men allt hänger på vädret, blir det väder och väglag drar jag mig inte för att ta en sväng på julaftom (iförd tomtemössa så klart). Nu har jag bytt oljorna i motor och bakväxel samt oljefilter, så det är bare å åk. Hare bra...
/Kjell

Såg inte om "du" åkte ner i tunneln, men den riktningen iaf, (men inte många pannor är i drift i november?) .

Jag åker nog ett tag till, börjat klura på någon gammal offroad 125-300cc att köra vinter med, dom har ju redan börjat med salthelvetet och det känns väl så där halvkul att köra i det med en ny hoj. härom kvällen hade dom saltat torra fina vägar bara för att det var lite kallt, där det var osaltat var fästet inga problem men på dom saltade sträckorna var det halt som f-n, riktigt nära ett besök i spenaten när dom hade börjat salta mitt i en kurva...(tingstadstunneln södra sidan, kurvan upp mot 45 an).

Hoppas Juha återfinns vid liv, även om oddsen börjar bli lite väl dåliga nu.

Olle Å
2013-02-04, 09:11
Ja nu väntar vi bara på... ja ni vet. Tussilago.:)
Men också på att Knix-körningarna i Uddevalla skall bli bokningsbara.
Var tvungen att ta SJ till MC-mässan och kolla in stämningen, livat värre.
Snart så är det mässa i Borås, den måste kollas så klart.:)

Visst är tussilago en häftig blomma, men min favorit är dock maskrosen. En vacker blomma som samtidigt är en riktig överlevare. Den ger sig nästan aldrig. De två tillsammans ger väl en hojsäsong.:):)

TMax500
2013-04-02, 09:23
Har åkt ett antal svängar redan, är uppe i 56,5 mil fördelat på 7 tillfällen.Bra jobbat med över 50 mil redan 1 april! :)
Är nog uppe i något liknande om man summerar alla fordonen. Fast scootern har haft trasig mätare så den siffran är lite osäker.

Väder och temperatur på lördag ser ju hyggligt ut som det är just nu. Men både YR och SMHI talar om nattfrost så det känns inte kul att starta tidigt på morgonen. Är inte särskilt sugen på att åka omkull på en isfläck...:thumpdown:

Får se om jag hänger på eller ej. Tar beslut sent - på fredag eller ev. på lördag morgon. I så fall blir det en dagstur, ingen övernattning. Det är bara 15-20 mil dit beroende på vilken väg man väljer. Fast 20 mil är en del så här års...

namn
2013-04-27, 07:28
Kanske lite sent att annonsera ut men...

1030 idag avresa från Shell-tappen Eriksdal/Kungälv
- resplan, Bike Trollhättan, via västra sidan älven...

epa23
2013-04-27, 19:41
Kanske lite sent att annonsera ut men...

1030 idag avresa från Shell-tappen Eriksdal/Kungälv
- resplan, Bike Trollhättan, via västra sidan älven...

Ja, det blev ju en fin tur med gott käk i Vänersborg..
Synd bara att det regnade lite,
pärlan blev smutsig.. :)

/Peter

namn
2013-04-27, 20:05
Ja, det blev ju en fin tur med gott käk i Vänersborg..
Synd bara att det regnade lite,
pärlan blev smutsig.. :)

/Peter

Ja bortsett från den lilla skuren på hemvägen så var det kanoners, gott käk, trevligt sällskap och roliga vägar... jag begär inte mer :-)

/ Stefan

jrutgers
2014-04-18, 17:59
Ah! Missar jag det i år igen?! Det går väl alltid på Påsk? Har du några bilder från dagen ekipage?


Sent from my iPad using Tapatalk

wbr
2014-08-25, 17:33
Onsdag skall det bli bra mc-väder ser det ut som, då tar jag en liten sväng, först kolla ett ställe i Ale och sedan "retrovägen" via Sollebrunn till Nossebro :)