handdator

Visa fullständig version : Är det rätt pris? (Honda Pan European)



Mc-Bosse
2012-03-30, 12:07
Hej!

Jag har ingen koll alls på mc-priser. Honda Pan European får ju bara lovord som långfärdshoj.

Är 27 000 kr prisvärt? http://www.blocket.se/lund/Honda_ST1100_Pan_European_38961685.htm?ca=23_6&w=1

Bighoj
2012-03-30, 12:36
Hej!

Jag har ingen koll alls på mc-priser. Honda Pan European får ju bara lovord som långfärdshoj.

Är 27 000 kr prisvärt? http://www.blocket.se/lund/Honda_ST1100_Pan_European_38961685.htm?ca=23_6&w=1

Jag skulle vilja säga både ja och nej.Lite med tanke på milen tänker jag såhär.Är den bra skött med service och kamremmar bytade och i övrigt i bra skick + att du har för avsikt att behålla den ett tag samt att du kanske kan få ner den någon tusing tror jag nog att det är ett bra köp.
Tänker du byta hoj inom ett par år och ger 27 000 kr idag så skulle jag personligen inte själv köpa den.Den kommer säkert gå bra i många mil framöver,men om något år då den förmodligen har gått mellan 13-15 000 mil,kanske ännu mer,ja då tror jag inte du får så mycket för den vid ett inbyte.
Har sett någon kring 30 000 kr som gått 6-8 000 mil och det tror jag kan vara ett lite bättre köp.Att det är en jättebra touringhoj stryker jag under på.

Mats Liifv
2012-03-30, 13:08
Du borde kunna få ner den till 25.000:-. Skulle inte tveka att betala det själv, om den är rätt servad. En mycket bra hoj, för lite pengar. Perfekt för pendling om man åker lite längre sträckor. Mycket bekväm och avstressande att köra!

Mc-Bosse
2012-03-30, 18:37
Det blir inte mycket långkörning med hojen jag har. Det tar liksom emot att köra långa sträckor. Helt öppen och utan kåpor. Vibrationer i massor och så. Inget fel på hojen som så. Den är rolig att köra och jag är glad för min första motorcykel men längre turer är inte lockande alls. Det ska inte vara tröttande utan det ska vara behagligt vid långturer.

Bighoj
2012-03-30, 19:11
Du borde kunna få ner den till 25.000:-. Skulle inte tveka att betala det själv, om den är rätt servad. En mycket bra hoj, för lite pengar. Perfekt för pendling om man åker lite längre sträckor. Mycket bekväm och avstressande att köra!
Har skrivit i en annan tråd att vi hade en panna 2009 då vi körde i europa så har du tänkt köra längre sträckor har du en kanonhoj i pannan.
Pan european 1100cc har ju tillverkats i drygt 10 år och det säger ju en hel del om hojen och dess kvalitet.

namn
2012-03-30, 20:11
Rätt pris?
jag sålde min -91:a med ca 13000mil på mätaren i likvärdigt skick med handtagsvärme, nya däck, givi toppbox i matchande färg för 17000kr. priset är något köparen måste avgöra det är omöjligt att gissa i förväg, men det är en fantastisk hoj ! en bränslesnål tourer, som har 29 l tank, något många glömmer bort på en tourer är sträckan mellan tankningarna, stor tank och låg förbrukning .... är underbart om man kör många mil per år, och jag undrar fortfarande när det ska komma en lag om alkolås på datorer :-)