handdator

Visa fullständig version : Regnskydd till packväskor



honda500
2012-03-28, 21:45
Hej,

Regnskydden till mina packväskor har gått sönder Och jag ville ha soppsäckar runt väskorna. Feltema har inga reserver till dem. Vet ni vart man kan köpa nyacregnskydd?

Mvh

Honda500

Duke
2012-03-29, 07:30
Finns hos vilken välsorterad MC-butik som helst.

Bighoj
2012-03-29, 07:46
Hej,

Regnskydden till mina packväskor har gått sönder Och jag ville ha soppsäckar runt väskorna. Feltema har inga reserver till dem. Vet ni vart man kan köpa nyacregnskydd?

Mvh

Honda500

Kollade i Louis"bibeln" och dom har,men då får du beställa om du inte har vägarna förbi någon gång.

honda500
2012-03-29, 14:03
Tackar Bighoj :-) Har du ngn länk? För den jag hittade kostade lika mkt som jag betalade för väskor på feltema.

V Saarela
2012-03-29, 17:09
Tyvärr brukar ju dessa regnskydd ofta kosta lika mycket som en komplett Biltemaväska. Kanske kolla med en cykelsäljare om det finns nån variant där?

Jag brukar annars använda avklippta sopsäckar som innerväska och regnskydd för grejjorna. Fick dom gratis av frun(....dock fick jag klippa dom själv :) )

Pfaff
2012-03-29, 17:58
Hårda väskor typ Hepco&Becker brukar finnas att köpa begagnade på nätet för 1000-2000 kr paret. Dom inte bara håller ute vatten, dom håller också livet ut.
I värsta fall finns det reservdelar att tillgå.
Och dom är låsbara...

V Saarela
2012-03-29, 18:32
Hårda väskor typ Hepco&Becker brukar finnas att köpa begagnade på nätet för 1000-2000 kr paret. Dom inte bara håller ute vatten, dom håller också livet ut.
I värsta fall finns det reservdelar att tillgå.
Och dom är låsbara...

Du har så rätt: Fast Givi ska det va :)

Nu tillkommer ju fästanorningen också som kostar tyvärr ca 2000:-, men två begade(eller nya) väskor och en fästanorning. Den dan man byter hoj så tar man väskorna med sig.....och köper ny fästanorning. Tror jag hade en omgång Giviväskor på fem hojar.

wbr
2012-04-29, 22:40
Hej,
Regnskydden till mina packväskor har gått sönder Och jag ville ha soppsäckar runt väskorna. Feltema har inga reserver till dem. Vet ni vart man kan köpa nyacregnskydd?
Mvh
Honda500

Jag har ett par av någon slags plastväv med resår i öppningen, som jag aldrig använt.
Svarta, det står klicbag på dem.
Vad har du för väskor, storlek, kanske en bild, var finns du?

Seth
2012-04-30, 08:23
Du har så rätt: Fast Givi ska det va :)

Nu tillkommer ju fästanorningen också som kostar tyvärr ca 2000:-, men två begade(eller nya) väskor och en fästanorning. Den dan man byter hoj så tar man väskorna med sig.....och köper ny fästanorning. Tror jag hade en omgång Giviväskor på fem hojar.

fast för vissa så "måste" man nöja sig med andra märken såsom H&B. t.ex mig som om jag vill ha mer än 1 toppbox måste skaffa H&B om jag vill ha smidiga fästen utan modifieringar ;)