handdator

Visa fullständig version : Sista garanti service



honda500
2012-03-16, 15:37
Hej!

Jag har en sista garantiservice på min hoj innan garantin går ut. Det är en ventilservice som kostar mellan 3-5000 kr beroende om ventilerna behövs justeras eller inte. Mitt andra alternativ är att låta min bilmek som också har varit hojåkare som jobbar som yrkesmekaniker göra det till ett mkt lägre pris?

Honda500

Borken
2012-03-16, 16:40
Lite luddig fråga!

Olle Å
2012-03-16, 16:46
Hej!

Jag har en sista garantiservice på min hoj innan garantin går ut. Det är en ventilservice som kostar mellan 3-5000 kr beroende om ventilerna behövs justeras eller inte. Mitt andra alternativ är att låta min bilmek som också har varit hojåkare som jobbar som yrkesmekaniker göra det till ett mkt lägre pris?

Honda500

Nu är vi där igen. Varför skulle inte en annan mekaniker kunna göra ett lika bra jobb som en verkstad.
Tror att en ventiljustering inte tar mer än max två timmar.
Vet att de olika märkena är våldsamt bestämda om att bara deras mekaniker kan göra ett bra jobb.
Vet inte om jag är olycksdrabbad. Har haft en Honda och en Suzuki som varit inne på service hos respektive märkesverkstad i Karlstad, men blev faktiskt lurad av bägge. Nu gällde det inte garanti-service.:bootyshake::bootyshake:
Efter detta har jag låtit duktiga mekaniker ta hand om hojarna i stället.:cheers:

honda500
2012-03-16, 17:12
Tidsaspekten vågar jag inte sia om men det är som du säger. Min bilmek erkänd duktig mek samt att jag har haft med honom att göra den 97 och har alltid varit nöjd.


Den aspekten som jag ville lyfta fram är att om jag lämnar in den till auktoriserad verkstad har jag garanti tom 7/4-2013 men denna ventilservice är den sista service jag behöver göra för att garantin skall gälla. Är denna garanti värt att betala 5000 kr eller ska jag lämna in den till min bilmek och komma undan billigare?

Olle Å
2012-03-16, 18:01