handdator

Visa fullständig version : Växelindikator på ex. v-strom



namn
2012-03-12, 16:52
Fick idag hem ett litet paket, naturligtvis måste det monteras omgående och provköras.
Gipro från Healtech i mitt fall med "tre" dvs förutom att visa valdväxel(vilket den utläser från ecu, inga dumma extra givare. ingen fördröjning) TRE funktionen Ger ett lite lugnare uppträdande på lågvarv, den ska tydligen driibbla lite med tändningen, ja jag vet inte men lugnare är den.

Vstrom har orginal en liten inbyggd tröghet i trottelresponsen, vilket gör den lite "segare " i gasresponsen, Den blir också åtgärdad, så gasresponsen blir avsevärt snabbare.

Samt att orginal så är den begränsad till 200km/h (har jag inte dubbelkollat) men den spärren ska tydligen också vara borta.

Allt detta bara för att jag vill se vilken växel jag har i.
(TRE kan stängas av när man vill)

Inkopplingen är hemskt avancerad för den oerfarne fordons elektrikern, Dela en kontakt under tanken sätt in den medföjlande kabeln i resp. del av kontakten och sedan en liten strömkabel till batteriet. Klart!:D

Ebay är din vän, men
http://shop.mcsport.dk/group.asp?group=19
är ännu vänligare, då det saknas åf i sverige för dessa så rekomenderar jag och tillverkaren den danska säljaren. Grymt snabb leverans, billigare än billigaste på Ebay.
Svarade på mail inom 10 timmar, skickades i fredags 3-4 timmar efter att jag beställt/betalat. låg i brevlådan idag måndag.

mcsport.dk