handdator

Visa fullständig version : I valet och kvalet



Nina
2007-09-09, 17:54
Ja va fasen gör jag? Ska jag vara med på ett mc-rally den 15 sept eller ej?? :-\
Helst skulle jag vilja låna svärfars BMW F650 GS, för en del av banan är på grus och min putshoj är inte direkt en hoj man drar över grusvägarna med. :-\
Hans jargong och skämt gick i stil med ”utlånas ej” så okej, jag fattar vinken.

Då lutar det mer åt att inte köra nåt mc-rally alls, även om det mestadels innebär kurviga vägar men det är den biten med grus som jag oroar mig för, min putshoj på en grusväg och sen se en del stenskott som blivit på den… :o
Hojen är riktigt fin i skicket, som sprillans ny. Både utseendemässigt och tekniskt sett, dessutom är det en lågmilare och jag vill inte få några stenskott på den nånstans. Jag kommer sakna grusvägskörningen. :'(

Så, de senaste dagarna har jag därför funderat starkt på att köpa en till hoj, en grusbusar-hoj. ;D
Och sälja Bertil till förmån för en grusbusar-hoj kan jag inte heller för jag gillar Bertil för mycket för att kunna göra mig av med den så då får det väl bli en till istället då.
För jag kommer sakna gruset om jag bara ska puttra omkring enbart på asfalt vilket inte känns direkt motiverande, ”Vad fasen ska jag då ha mc-kortet till?”-känslan. :-\

Jag älskar grusvägar och gärna får det ligga rullgrus så blir det mer spännande. :D