handdator

Visa fullständig version : hojen träff



engström67
2012-03-11, 13:04
Hej,gick och funderade på en sak.Det är ju mycket tuggande hit och dit här på forumet,olika åsikter,mm.Och för det mesta så är det ju samma personer inblandade,inkl mig.Tycker det är rätt kul,även om det kan låta lite vasst ibland,men så blir det ju.Vad funderade jag på då?jo varför inte dra ihop en liten träff någonstans i Landet,var spelar inte mig någon roll.Kanske hyra något ställe eller vad vet jag över ett veckoslut.Jag tycker det skulle vara jätte kul och träffa lite nytt folk,kanske få vänner för livet (eller ovänner:))närå är nog inte någon fara.Finns det något intresse i detta? och någon som vill ta tag i det och arrangera något?Jag har lite svårt för sånt,jag diskuterar hellre (än bra)ibland kanske:).givetvis så ska ju vem som helst i detta forum kunna vara med.

engström67
2012-03-11, 13:17
Kristi flygare helgen är jag upptagen,då drar jag te Laholm på triumph träff:)
sedan har jag en kompis i Kinna som jag brukar hälsa på:)

Bighoj
2012-03-11, 13:47
Kristi flygare helgen är jag upptagen,då drar jag te Laholm på triumph träff:)
Hur kan du ha inlägg 751 två gånger i rad :confused::D

simen
2012-03-11, 14:00
Kristi flygare helgen är jag upptagen,då drar jag te Laholm på triumph träff:)

:) Triumphträff med en Yamaha??:rolleyes:


________
:)Simen

engström67
2012-03-11, 14:08
:) Triumphträff med en Yamaha??:rolleyes:


________
:)Simen

he he ja det kan man ju undra,varit medlem i klubben i massa år sedan jag åkte triumph och en del åker lite andra hojar numera:)men vi är vänner ändå;)

engström67
2012-03-11, 14:14
Hur kan du ha inlägg 751 två gånger i rad :confused::D

ojdå så mycket,ska skärpa mig:eek:tack för upplysningen. ska försöka att inte svara så mycket.

simen
2012-03-11, 14:23
he he ja det kan man ju undra,varit medlem i klubben i massa år sedan jag åkte triumph och en del åker lite andra hojar numera:)men vi är vänner ändå;)

:)Så bra:D Jag för min del har åkt Yamaha i alla år från xt350 til den jag har i dag FJR 1300 Abs:cool: Men vurderar byte til en sånn du kör:rock:


______________
:)Simen

engström67
2012-03-11, 15:05
:)Så bra:D Jag för min del har åkt Yamaha i alla år från xt350 til den jag har i dag FJR 1300 Abs:cool: Men vurderar byte til en sånn du kör:rock:


______________
:)Simen

Är kanon nöjd med hojen,har blivit 1600mil med den,kanon hoj tycker jag.fjr,en är ju också en kanonhoj,men ville ha en med lite mer upprätt körställning och bättre fjädringscomfort på sämre vägar,sedan kan det ju vara kul att fortsätta resan fast vägen blir grus.och damen åker bättre på den å tycker hon.men jag har nog kunnat åka gs 1200 med om min handlare sålde Bmw,dom är så bra att ha att göra med så jag vill ej handla nån annanstans.Så jag är absolut ej märkesberoende som vissa är.

engström67
2012-03-11, 15:10
Inget större intresse av min tråd än så länge,men som vanligt på ett forum vart det en massa annat snack i stället,men vad gör det:)

simen
2012-03-11, 15:29
:)God ide:D med ett hojenträff:cool: Sånn at man kan bli kjent inte bara prata på internet;) Vi har jo blivit över 2000 medlemmar på denna her sidan:rock:

_____________
:)Simen

Twenty2
2012-03-11, 15:31
Jag kan tänka mig att åka lite hoj och elda en gris i glada vänners lag. Bara jag är ledig från jobbet och så där samt att det inte är i käpprätt fel del av landet.

Ove
2012-03-11, 15:36
Inget större intresse av min tråd än så länge,men som vanligt på ett forum vart det en massa annat snack i stället,men vad gör det:)

:) OK! Ska försöka vara lite seriös som omväxling! :p

Han, Penti, var inne på en Hojenträff för ett tag sen, men blev förbannad för något och hoppade av. Hans förslag var en sensommarträff nånstans i dina trakter. Eftersom han inte är med längre kanske det vore något att spinna vidare på. Våren brukar ofta vara full av träffar och andra aktiviteter, med och utan MC-anknytning. Bara en tanke, men jag är på om Gud vill, tid finnes, grejerna håller och hälsan står bi. :rock:

klaus
2012-03-11, 15:58
jag kan också tänka mig att vara med om allt stämmer
Håller på att finlira en träff på Åland runt mitten av augusti, är det fel tidpunkt eller plats,kunde ta två flugor samtidigt då, Eckerölinjen brukar ha bra erbjudanden för resa+övernattning
sen brukar det vara någon träff Siljan runt i början av juni som man bara kunde hänga med och ha träff i träffen

engström67
2012-03-11, 16:25
Det tar sig sa mordbrännaren:) men som jag sa så vore det kul om någon känner sig manad att planera nått,först och främst lär man ju se hur stort intresset är och hitta sätta ett preliminärt datum och se hur många som kan.Det finns säkert nån av 2000 personer som är duktig och villig att ordna nått,sedan kan man väl hjälpas åt på nått sätt kanske komma med lite olika förslag,platser osv.klaus har ju kommit med ett förslag:).Var själv på en träff på ett kanonställe i värmlansskogarna för några år sedan.Det var riktigt bra.Vet ej vad det kostar osv,och vad det får kosta.Är man minst 20 pers så är det kanske lätt att hålla ner kostnaden.Gå in och kika:)

http://www.anttila.se/page.php?page=startsida


ps, behöver ju inte betyda att vi ska slå varandra på käften pga olika åsikter,utan kan ju bli en kanon grej att kanske göra fler gånger:)

Bighoj
2012-03-11, 17:30
Det tar sig sa mordbrännaren:) men som jag sa så vore det kul om någon känner sig manad att planera nått,först och främst lär man ju se hur stort intresset är och hitta sätta ett preliminärt datum och se hur många som kan.Det finns säkert nån av 2000 personer som är duktig och villig att ordna nått,sedan kan man väl hjälpas åt på nått sätt kanske komma med lite olika förslag,platser osv.klaus har ju kommit med ett förslag:).Var själv på en träff på ett kanonställe i värmlansskogarna för några år sedan.Det var riktigt bra.Vet ej vad det kostar osv,och vad det får kosta.Är man minst 20 pers så är det kanske lätt att hålla ner kostnaden.Gå in och kika:)

http://www.anttila.se/page.php?page=startsida


ps, behöver ju inte betyda att vi ska slå varandra på käften pga olika åsikter,utan kan ju bli en kanon grej att kanske göra fler gånger:)

Jo för fan ,bunkaslagsmål:D så kan vi käka helstekt gris i pausen.
Jag tror nog spydigheterna för det mesta är med glimten i ögat,i varje fall från min sida.Man får ju tåla att bli lite "mobbad"själv också förstås.
Passar allt med datum tid osv så va fan,då hänger vi på.Tanten har dessutom släkt lite varstans uppåt landet (Hon e nästan en 08:a) så då kan man slå två flugor i en smäll sas och våldgästa släkten samtidigt :)

engström67
2012-03-11, 17:35
Jo för fan ,bunkaslagsmål:D så kan vi käka helstekt gris i pausen.
Jag tror nog spydigheterna för det mesta är med glimten i ögat,i varje fall från min sida.Man får ju tåla att bli lite "mobbad"själv också förstås.
Passar allt med datum tid osv så va fan,då hänger vi på.Tanten har dessutom släkt lite varstans uppåt landet (Hon e nästan en 08:a) så då kan man slå två flugor i en smäll sas och våldgästa släkten samtidigt :)

Håller med dig helt,mycket är ju med glimten i ögat:)

Ove
2012-03-11, 19:32
Det tar sig sa mordbrännaren:) men som jag sa så vore det kul om någon känner sig manad att planera nått,först och främst lär man ju se hur stort intresset är och hitta sätta ett preliminärt datum och se hur många som kan.Det finns säkert nån av 2000 personer som är duktig och villig att ordna nått,sedan kan man väl hjälpas åt på nått sätt kanske komma med lite olika förslag,platser osv.klaus har ju kommit med ett förslag:).

Men.... ? Trodde att du var på gång att dra igång en träff? Du bor ju bra till, ialla fall nära mitten på ena hållet? ;)

PS: glömde - Tranresan är också en Hojenträff även om den inte heter så. Ds

engström67
2012-03-11, 21:38
Men.... ? Trodde att du var på gång att dra igång en träff? Du bor ju bra till, ialla fall nära mitten på ena hållet? ;)

PS: glömde - Tranresan är också en Hojenträff även om den inte heter så. Ds

Ja kanske det får bli så,varför inte.Men förlåt förstod inte det där med Tranresan,trodde det var något som du och Räven brukade göra:o ja men då finns det ju en slags träff,kanske man ska dra dit då:)

Ove
2012-03-11, 22:12
1) Ja kanske det får bli så,varför inte.
2) Men förlåt förstod inte det där med Tranresan,trodde det var något som du och Räven brukade göra:o
3) ja men då finns det ju en slags träff,kanske man ska dra dit då:)

:deal: Delade lite på ditt inlägg.

1) Ja det tycker jag skulle vara roligt! :dancing:

2) Nejdå, den är för alla som vill och vi har som mest varit 11+1 som träffats vid Trandansen. Den gången var det en som kommit från Stockholm, (+1) men som inte kom till fiket och inte heller blev med till Kinnekulle. Sen var det några Seniorer som sin vana trogen körde raka spåret hem. :rolleyes:
Av yngre förmågor så är det väl Chappy som varit yngst? Det fordras tydligen lite härdning för att köra iväg i vårens tid. :D

3) Det behöver nog vara så att vi har en träff senare på säsongen också av redan nämnda skäl. :p

Olle Å
2012-03-11, 22:20
Om ni kollar under träffar i forumet , så finns det en träff för er som gillar omväxling.
Vårturen i Värmland den 19 Maj :rock::cheers::rock:

Ove
2012-03-12, 00:36
:) Hördu Engström! Egentligen har du ett koncept som är j^#¤a bra, Anttila värdshus! Boende, käk och förmodligen möjlighet till camping för asketerna. :)

Eftersom Hojenfolket är en synerligen sammansatt skara med allt från skitsprättare av värsta slag till putsnissar av samma dignitet så är det ingen bra ide att ägna dagen åt långturer för att se på fina vägar. Det får man istället ägna sig åt på väg dit och hem. Kanske någon utflykt men huvudsaken år vara att träffas, käka ev. gris och ta en öl, eller saft om man så vill. :cheers:

Vacker väder är önskvärt! Vi här i södern har vår egen vädersmästare som fungerar bra men kräver mycket :adore: Kanske det finns någon på mitten också annars kanske du får låna våran Jan. ;)

engström67
2012-03-12, 06:41
:) Hördu Engström! Egentligen har du ett koncept som är j^#¤a bra, Anttila värdshus! Boende, käk och förmodligen möjlighet till camping för asketerna. :)

Eftersom Hojenfolket är en synerligen sammansatt skara med allt från skitsprättare av värsta slag till putsnissar av samma dignitet så är det ingen bra ide att ägna dagen åt långturer för att se på fina vägar. Det får man istället ägna sig åt på väg dit och hem. Kanske någon utflykt men huvudsaken år vara att träffas, käka ev. gris och ta en öl, eller saft om man så vill. :cheers:

Vacker väder är önskvärt! Vi här i södern har vår egen vädersmästare som fungerar bra men kräver mycket :adore: Kanske det finns någon på mitten också annars kanske du får låna våran Jan. ;)

Precis så jag tänkt:).Ska ta kontakt med dom och höra när det är tillgängligt få lite datum och så.Sedan återstår det väl och se om det finns någe intresse bland oss.Camping vet jag ej,går säkert men tanken är ju att bo i stugorna som dom har,är riktigt fina kan jag säga.För att inte tala om maten,där kan du nog få helstekt älg med,eller björn:).Får man ihop minst 20pers så vore det ju kanon,och kanske priset för kalaset inte blir så farligt per person.

ps det är en riktig härlig grusväg dit bara så alla vet:)

Mats Liifv
2012-03-12, 13:13
Passar det bara in i tiden så kommer jag gärna dit!

Ove
2012-03-12, 13:42
ps det är en riktig härlig grusväg dit bara så alla vet:)

:confused: Låter bra, men det var attan så besvärligt att hitta på kartan! Blir nog att man får köra dit och leta upp platsen i terrängen också, så man hittar dit när det är dags. :rolleyes: :D

Olle Å
2012-03-12, 20:27
Kan bli jättetrevligt med Mattila. Platsen ligger några mil nordväst om Torsby. Ganska nära Östmark. Om någon vill ha en trevlig tripp så ligger ju Kongsvinger ganska nära.
Om man kör Torsby --Östmark till Röjdåfors och tar höger där några km

engström67
2012-03-12, 22:14
Hej igen.Håller med,svårt att hitta på kartan,men finns skyltat:)Sedan är det ju det med tiden,när.fick ett mail av honom idag och det var ganska lungt med bokningar under våren,sommaren.Så frågan är hur vi ska göra.Sätter jag ett datum så kanske det inte passar så många,vad vet jag.Skulle vara kul att veta hur pass många som kunde komma.Sedan boende,det är ju gamla timmerstugor som är helrenoverade med hotell standard.Om vi säger så här,Vi träffas där på fredag,lite mingel och tjat,kanske middag på kvällen.sedan frukost lördag och sedan någon annan aktivitet,kanske köra 5,kamp eller något annat.Eller köra någon sväng.Lunch där eller om det kanske går att grilla nåt tillsammans på området.Sedan måste vi ju prova rökbastun och middag på kvällen.Sedan söndag,frukost och sedan är det väl bara hemfärd kvar.Skall ringa och prata med honom angående priser osv.Sedan lär man ju sätta sista april som sista anmälningsdag.tex.När man sedan vet hur många vi kan tänkas bli så är det ju bara att boka tid.Tänkte att var och en fick boka sitt boende ifall man vill bo med fru,kompis eller själv,kommer ej ihåg om det fanns enkelrum eller hur bäddarna är fördelade,för min del spelar det ingen större roll bara det finns en säng, men ska ta reda på det.Kanske någon,några bara vill stanna 1 natt.Vad säger ni.:cheers:

Lite bilder från Anttila 2005

Twenty2
2012-03-12, 22:20
Engsgtröm...

Tycker det låter lysande att man tar på sig att boka sitt eget boende då är det ingen som behöver stå med skägget i brevlådan samt att "gallringen" från de som tycker det låter kul och de som kan tänka sig att närvara sker ganska tidigt. Och vill man dela boende så kan man ju alltid posta här efter "sambos"

freddemannen
2012-03-12, 22:42
Kanon ide!
Passar det bara ihop med resten av livet och alla andra åtagande kommer jag / vi.

engström67
2012-03-12, 22:46
Helgen 15-17juni eller helgen efter midsommar?

Twenty2
2012-03-12, 22:51
skulle kunna funka för min del. Har dock inte fått reda på hur semestern blir i år ännu.... Men så fort jag får reda på det kan jag lämna besked. Även om jag inte har semester just när träffen är så kan det vara skönt att ha en dag i anslutning till helgen att parera på .

freddemannen
2012-03-12, 22:57
Peppar peppar bägge helgerna fungerar :cheers:

Ove
2012-03-12, 23:04
Helgen 15-17juni eller helgen efter midsommar?

:) Du chefen du bestämma. Den som kan kan och dom andra kan inte och då får vi hoppas på fler tillfällen. ;)

Lite om priser och sånt kanske eller är det under förhandling? Jag behöver enkelrum pga nattliga (o)vanor. Kan det ordnas t.e.x.? :confused:

engström67
2012-03-12, 23:27
Då bestämmer jag 15-17 juni så får vi se.Priser osv kommer

engström67
2012-03-14, 01:31
Fått svar angående boende med middag fred. Frukost lör,sönd.Lunch,middag lördag.Pris från 2400kr per person:mad:.beroende hur man vill bo,sedan tillkommer kostnad för övriga aktiviteter.Personligen tycker jag det är för dyrt,så jag lägger ner.Återkommer ifall man kommer på något annat.Eller är det någon som tycker något annat?

räven
2012-03-14, 09:11
Fått svar angående boende med middag fred. Frukost lör,sönd.Lunch,middag lördag.Pris från 2400kr per person:mad:.beroende hur man vill bo,sedan tillkommer kostnad för övriga aktiviteter.Personligen tycker jag det är för dyrt,så jag lägger ner.Återkommer ifall man kommer på något annat.Eller är det någon som tycker något annat?

Håller med, jäkla dyrt

Ove
2012-03-14, 10:02
Fått svar angående boende med middag fred. Frukost lör,sönd.Lunch,middag lördag.Pris från 2400kr per person:mad:.beroende hur man vill bo,sedan tillkommer kostnad för övriga aktiviteter.Personligen tycker jag det är för dyrt,så jag lägger ner.Återkommer ifall man kommer på något annat.Eller är det någon som tycker något annat?

:hmmmm2: Räknat lite.

Frukostar 2 st 60 -70:- = max 140

lunch 80:-

Middagar kan kosta upp till 200:- utan att det betyder att käket är något särskillt bra. Betalade 175 för tacobuffé av billigaste slag för ett par år sen bara för att det kallades middag.

I vilket fall kostar sängen över 900:- per natt = jävla dyrt.

Vandrarhem på försäsong? Kan det vara något?

räven
2012-03-14, 10:18
:hmmmm2: Räknat lite.

Frukostar 2 st 60 -70:- = max 140

lunch 80:-

Middagar kan kosta upp till 200:- utan att det betyder att käket är något särskillt bra. Betalade 175 för tacobuffé av billigaste slag för ett par år sen bara för att det kallades middag.

I vilket fall kostar sängen över 900:- per natt = jävla dyrt.

Vandrarhem på försäsong? Kan det vara något?

Du vet Ove, man ska plocka av turisterna. Undrar om du smittats av smälänskt tänk ????

V Saarela
2012-03-14, 10:28
Förmodligen ett missförstånd. Du får Engström ringa tillbaka till dom och förklara att det handlade om att hyra in över helgen, inte att köpa stället. :)

engström67
2012-03-14, 13:18
Förmodligen ett missförstånd. Du får Engström ringa tillbaka till dom och förklara att det handlade om att hyra in över helgen, inte att köpa stället. :)

Ja om det vore så väl:)

Ove
2012-03-14, 14:42
Du vet Ove, man ska plocka av turisterna. Undrar om du smittats av smälänskt tänk ????

:eek: Men vi är väl inte såna där TURISTER?? :rolleyes: :D

Olle Å
2012-03-14, 21:21
Finns redan ett erbjudande som är mycket prisvärt och bjuder på ett mycket fint boende och riktigt fin mat.
jag skriver av inbjudan här

19 Maj 2012 Vårturen i Borgvik

Vi träffas fredagen 18/5 på kvällen för en macka och en öl för de som vill det och resonerar om lördagens tur, på www.kungskvarnen.se

Lördagen 19/5 efter frukost en ca 30 mil lång tur på både lite grus och krokiga asfaltvägar.
Lunch äter vi troligen i Ed, i Dalsland efter ett besök vid akvedukten i Håverud.
Kanske vi hinner att kolla på en gammal bilkyrkogård som snart blir ett kulturminne med allehanda bilar från 40-60 talet.
Den som vill kan hänga med och se på ett gammalt krigsminne på väg hem som ligger utefter en fin grusväg som ingått i Svenska Rallyt förut.
På kvällen middag på Värdhuset Kungskvarnen.

Söndag efter frukost hemfärd

Turen går ju både söder och norr om E18 varför den som vill kan avbryta turen och lätt ta sig tillbaka till Borgvik.

Priserna är för dig som vill bo enkelrum 1565:- alt dubbel. 1161:- p/p
Då får ni , ankomstmackan, 2 frukostar, middag två nätters boende. Drycker tillkommer.

Anmäl er till info@kungskvarnen.se eller Mona 0555 74060 helst före 10/5
Frågor om turen olle.borgvik@swipnet.se 070-3616400

engström67
2012-03-15, 00:37
Finns redan ett erbjudande som är mycket prisvärt och bjuder på ett mycket fint boende och riktigt fin mat.
jag skriver av inbjudan här

19 Maj 2012 Vårturen i Borgvik

Vi träffas fredagen 18/5 på kvällen för en macka och en öl för de som vill det och resonerar om lördagens tur, på www.kungskvarnen.se

Lördagen 19/5 efter frukost en ca 30 mil lång tur på både lite grus och krokiga asfaltvägar.
Lunch äter vi troligen i Ed, i Dalsland efter ett besök vid akvedukten i Håverud.
Kanske vi hinner att kolla på en gammal bilkyrkogård som snart blir ett kulturminne med allehanda bilar från 40-60 talet.
Den som vill kan hänga med och se på ett gammalt krigsminne på väg hem som ligger utefter en fin grusväg som ingått i Svenska Rallyt förut.
På kvällen middag på Värdhuset Kungskvarnen.

Söndag efter frukost hemfärd

Turen går ju både söder och norr om E18 varför den som vill kan avbryta turen och lätt ta sig tillbaka till Borgvik.

Priserna är för dig som vill bo enkelrum 1565:- alt dubbel. 1161:- p/p
Då får ni , ankomstmackan, 2 frukostar, middag två nätters boende. Drycker tillkommer.

Anmäl er till info@kungskvarnen.se eller Mona 0555 74060 helst före 10/5
Frågor om turen olle.borgvik@swipnet.se 070-3616400

Typiskt,hade varit kul men då är man ju nere i Halland:mad:

tore
2012-03-15, 12:46
Finns redan ett erbjudande som är mycket prisvärt och bjuder på ett mycket fint boende och riktigt fin mat.
jag skriver av inbjudan här

19 Maj 2012 Vårturen i Borgvik

Vi träffas fredagen 18/5 på kvällen för en macka och en öl för de som vill det och resonerar om lördagens tur, på www.kungskvarnen.se

Lördagen 19/5 efter frukost en ca 30 mil lång tur på både lite grus och krokiga asfaltvägar.
Lunch äter vi troligen i Ed, i Dalsland efter ett besök vid akvedukten i Håverud.
Kanske vi hinner att kolla på en gammal bilkyrkogård som snart blir ett kulturminne med allehanda bilar från 40-60 talet.
Den som vill kan hänga med och se på ett gammalt krigsminne på väg hem som ligger utefter en fin grusväg som ingått i Svenska Rallyt förut.
På kvällen middag på Värdhuset Kungskvarnen.

Söndag efter frukost hemfärd

Turen går ju både söder och norr om E18 varför den som vill kan avbryta turen och lätt ta sig tillbaka till Borgvik.

Priserna är för dig som vill bo enkelrum 1565:- alt dubbel. 1161:- p/p
Då får ni , ankomstmackan, 2 frukostar, middag två nätters boende. Drycker tillkommer.

Anmäl er till info@kungskvarnen.se eller Mona 0555 74060 helst före 10/5
Frågor om turen olle.borgvik@swipnet.se 070-3616400

Vi från Piteå som var med på turen 2011 kan rekomendera turen såväl guidningen-boendet-maten-priset
Vi fem gm.Tore

Olle Å
2012-04-08, 14:18
Hur går det med Hojenträffen??:flute::flute:
Någon som vet???:):)