handdator

Visa fullständig version : Var sitter blinkersrelä på Dragstar 1100



Hålan
2012-03-10, 13:14
Hittar inte blinkersreläet på min Dragstar custom -00. Nån som ver var det sitter.
Skall byta ut det mot ett som är oberoende av last då de nya blinkerserna har mindre glödlampor

flygare69
2012-03-13, 18:03
På 650'n sitter det under sadeln. Hittar du det inte där så kolla ovanför svingen alternativt i framlampan. Men jag gissar på att det finns under sadeln. litet fyrkantigt svart plast.

Tänk också på att reläet enbart fixar tempot på blinket. Du kommer fortfarande ha fenomenet varningsblinkers oavsett vilket håll du blinkar åt. Du måste sätta dioder på matarkabeln till blinkgivaren vid styret. Detta för att det blir ett strömläckage genom blinkgivaren ner till fel blinkers. Eftersom led kräver lite ström så räcker detta läckaget för att tända även dessa.

Sätt dioder på matarkabeln som går till givarlampan, eller så plockar du bara bort lampan, fast då har du ingen givare längre. Så länge du ser dina framblinkers från förarplats är det ändå ok på besiktningen. Tror att det ska funka att bara byta ur glödlampan i givaren till en motsvarande ledlampa oxå, men jag är inte säker. Har samma problem på min Honda Shadow och jag ska testa att sätta dit en ledlampa till givaren.

lars
2012-03-13, 21:07
Kolla under sadeln.

Hålan
2012-03-15, 20:56
Tack för tipsen men hittar inte den under sadeln. Vet hur den ser ut så det är inte problemet.

Varningsblinkers har jag inga problem med. Inga LED som jag satt dit, bara mindre watt-antal än original.

Manne
2012-03-15, 21:16
Kolla vid tankens framkant eller under tanken någonstans i framkanten, har för mig att jag sett en dålig placeringsbild från en servicemanual på din hoj att blinkersreläet är placerat där.
Ett långskott kanske men kan va värt en koll.

Hålan
2012-04-01, 00:07
Kolla vid tankens framkant eller under tanken någonstans i framkanten, har för mig att jag sett en dålig placeringsbild från en servicemanual på din hoj att blinkersreläet är placerat där.
Ett långskott kanske men kan va värt en koll.

Japp. Under tanken, framför luftboxen satt den.

Nu utbytt mot en lastoberoende och allt funkar fin fint.

Tack för eran hjälp

Dragstar Gualöv
2016-06-06, 15:31
Hejsan.
Jag är en nybliven medlem här och nybliven mc-ägare. Undrar om man kan ställa en fråga fast att tråden verkar avslutad?
Jag måste nog byta blinkersrelä på min Dragstar 1100 från -99.
Jag ser att ni har skrivit att det sitter under tanken och framför luftfiltret. Måste man skruva bort tanken för att komma åt det, eller hur bär man sig åt.
Mvh Eddie

Per Lindström
2016-06-08, 08:30
Hejsan.
Jag är en nybliven medlem här och nybliven mc-ägare. Undrar om man kan ställa en fråga fast att tråden verkar avslutad?
Jag måste nog byta blinkersrelä på min Dragstar 1100 från -99.
Jag ser att ni har skrivit att det sitter under tanken och framför luftfiltret. Måste man skruva bort tanken för att komma åt det, eller hur bär man sig åt.
Mvh Eddie

Misstänker att man måste bort med tanken.
Under mekguider har jag skrivit hur du tar bort den från en 650, vet inte hur stor skillnaden är.
Något som du bör tänka på, är att det underlättar om tanken är ganska tom.

Dragstar Gualöv
2016-06-08, 20:20
Jag är ingen mekare alls så jag fegade ur och har beställt tid hos en verkstad:):)
Men tack för svaret.