handdator

Visa fullständig version : Snart blir det en ny Varadero!



Mats Liifv
2012-03-02, 13:29
Har precis köpt mig en Varadero -10, lagom inkörd med 700 mil på mätaren. Eftersom jag var så nöjd med min -02:a så var det inget svårt beslut att byta upp sig. Den här blir utrustad med SW-Motech:s packväskor och topbox i aluminium, innerväskor, styrhöjare, craschbågar, värmehandtag, centralstöd och VarioScreen. Känns som att den blir ganska fullkittad för touring, både långt och länge...

Olle Å
2012-03-02, 13:38
Har precis köpt mig en Varadero -10, lagom inkörd med 700 mil på mätaren. Eftersom jag var så nöjd med min -02:a så var det inget svårt beslut att byta upp sig. Den här blir utrustad med SW-Motech:s packväskor och topbox i aluminium, innerväskor, styrhöjare, craschbågar, värmehandtag, centralstöd och VarioScreen. Känns som att den blir ganska fullkittad för touring, både långt och länge...

Grattis Mats. Häng med till Lofoten på den.:hello::hello:

Mats Liifv
2012-03-02, 13:46
Grattis Mats. Häng med till Lofoten på den.:hello::hello:

Hade varit kul, men funkar dessvärre inte denna gång. Kanske blir det fler tillfällen...:hello:

Bighoj
2012-03-02, 13:52
Har precis köpt mig en Varadero -10, lagom inkörd med 700 mil på mätaren. Eftersom jag var så nöjd med min -02:a så var det inget svårt beslut att byta upp sig. Den här blir utrustad med SW-Motech:s packväskor och topbox i aluminium, innerväskor, styrhöjare, craschbågar, värmehandtag, centralstöd och VarioScreen. Känns som att den blir ganska fullkittad för touring, både långt och länge...

Grattis,så kul.Det är en härlig känsla att få hem något nytt.Blir det kanske Varaderon som tar dig ut i europa i sommar tro ?
Vi ska ha vår vinge 1 kanske 2 år till innan vi byter,sen blir det nog en 2012:a.
Var ute i somras och provkörde varaderon faktiskt.Otroligt lättkörd hoj måste jag säga.
Lycka till med nya hojen.

Mats Liifv
2012-03-02, 15:00
Alltid kul med en ny hoj. Länge sedan jag hade en såpass ny. Räknar med att ha den under många år framåt. Blir nog bara turer inom Sverige, Norge och eventuellt Finland i sommar.

Nästa år blir det någon längre tur igen, som planerna ser ut för tillfället!

engström67
2012-03-02, 18:38
Grattis till hojen,snygg.

Ove
2012-03-02, 19:05
:shakehands: Grattis till nya hojen. Kanske den vill ut och titta på tranor i april om det passar? ;)

Mats Liifv
2012-03-02, 21:36
:shakehands: Grattis till nya hojen. Kanske den vill ut och titta på tranor i april om det passar? ;)Känns inte alls omöjligt. Vore kul om det skulle gå att få till...:)

Jonas
2012-03-03, 00:07
Grattis Mats! Är sugen på en själv. Förutom en custom också förstås. Hoppas få se din nya hoj över någon fika på t.ex. Rosenhill inom kort. :)

freddemannen
2012-03-03, 01:24
Kul, Grattis!!
Varaderon är en snygg hoj och i stort sett ny dessutom inte illa :D

Molgan
2012-03-03, 01:32
Gratttis! Eller grattis är kanske fel ord för nåt man köpt för slantar man gnetat ihop? Kul iaf, hoppas du får många sköna mil på den. =)

V Saarela
2012-03-03, 06:54
Jag är ju inne på min fjärde Varadero, så nåt visst måste den ju ha......:)

Neeh, den är ju givetvis lite gammal i konstruktionen nu, men still going strong. Framför allt, fasen vad mycket hoj man får för pengarna, speciellt om man köper en lätt begad med utrustning.

Mats Liifv
2012-03-03, 10:58
Jag är ju inne på min fjärde Varadero, så nåt visst måste den ju ha......:)

Neeh, den är ju givetvis lite gammal i konstruktionen nu, men still going strong. Framför allt, fasen vad mycket hoj man får för pengarna, speciellt om man köper en lätt begad med utrustning.Har förstått att jag skulle gilla den, redan långt innan jag kört någon. Efter sjuhundra mil med min 02:a under förra året så kände jag att det var dags att uppgradera mig. Gillade verkligen den avstressade gången i V-motorn och den bekväma körställningen. Körde som mest dryga femtio mil, utan andra raster än en tankning. Den har kapacitet att köra en IronButt med, utan tvekan. Ser den som mycket prisvärd i förhållande till vad man får för pengarna. Ska bli kul att packa väskorna och ge sig ut på vägarna igen!:hello:

Olle Å
2012-03-03, 11:13
Verkar som om en Varadero är en toppenhoj. Har haft sällskap till Norge i flera år med varaderoägare och de hojarna går ju fram även på de sämsta vägarna och verkar vara mera bensinsnåla än tex en Transalp av äldre modell. Har ju tyvärr lite korta ben , så jag nöjer mig med Transalpen.
På en av våra resor var det med en kille som tidigare tävlat i motocross som hanterade sin Varadero som om den var en moped.:hello::hello:

engström67
2012-03-03, 16:31
Min kompis som jag haft med mig te norge i 10år snart,köpte en ny varadero-04.den funkar kanon och hänger lätt med större maskiner.vi satte på gpr dämpare på den så den låter som den ska:).Faktum är ju att gubben är 60 år 1.70 lång,65 kg och han hanterar den som ingenting,men gammal crossförare han med så balansen finns.Fast han har vickat ett par gånger när vi varit ute pga lite kort i rocken och taskig planering:o.Fin cykel är det iallafall.

Mats Liifv
2012-03-03, 20:19
Tycker att hojen ser stor ut när man står vid sidan. Så fort man börjar köra den är den lättkörd som en betydligt mindre hoj. Innehar rätt kroppsstorlek så den biten är inget problem för min del. Att det är den enda hoj jag köpt mer än en av säger en del för mig. Den funkar till allt! Vore kul med andra ljuddämpare framöver. Den får gärna låta lika mäktig som motorn egentligen är...

Phaedre
2012-03-06, 11:06
Glad för din (er) skull! Roligt att du hittat en favorithoj som dessutom är precis i min smak :p

Ser fram emot att göra sällskap med er på vägarna i sommar.
KramP

Mats Liifv
2012-03-06, 14:24
Glad för din (er) skull! Roligt att du hittat en favorithoj som dessutom är precis i min smak :p

Ser fram emot att göra sällskap med er på vägarna i sommar.
KramPNu får du sätta igång och träna intensivt så att du får övningsköra på egen hand. Det är vad körkortet betyder, fullärd blir man aldrig! ;)

Phaedre
2012-03-06, 17:43
Nu får du sätta igång och träna intensivt så att du får övningsköra på egen hand. Det är vad körkortet betyder, fullärd blir man aldrig! ;)

Kära Mats, jag är ju beroende av dig för att kunna träna så det är bara att komma ut och hämta mig när du känner för det ;)

Mats Liifv
2012-03-07, 09:29
Kära Mats, jag är ju beroende av dig för att kunna träna så det är bara att komma ut och hämta mig när du känner för det ;)Det måste vi försöka få till, även om vi bor rätt långt ifrån varandra...blir bara mer trevlig körning på det viset!

Phaedre
2012-03-07, 09:39
Det måste vi försöka få till, även om vi bor rätt långt ifrån varandra...blir bara mer trevlig körning på det viset!

Glad att kunna bistå med några extra mil på nya fina Varaderon ;)

nippe
2012-04-26, 13:04
Grattis till ny cykel. Jag har varit sugen på att testa en Varadero för att gämföra med affen men jag är så nöjd med minså jag vet inte om jag vågar riskera att jag får ha begär på ny cykel..

Mats Liifv
2012-04-26, 15:40
Grattis till ny cykel. Jag har varit sugen på att testa en Varadero för att gämföra med affen men jag är så nöjd med minså jag vet inte om jag vågar riskera att jag får ha begär på ny cykel..Har faktiskt aldrig kört nå´n Affe, så jag kan inte jämföra. Många är dock missnöjda med effekten på Affen, vilket du inte behöver vara på Varaderon. Tror att en Affe med Varaderons motor vore en kanonhoj för lite grusåka. Funkar även med Varaderon, men den är mer inriktiad på asfaltsåkning.

Olle Å
2012-04-26, 16:36
Vet att några lyckats med en Affemotor i en Transalp. kanske det då går med en Varaderomotor i en Transalp. Men då blir det nog för mycket av det goda åtminstone på grus.
Har en extra Transalpmotor liggande. Funderar på att borra upp den till 750cc. Vet nån om det går.
:evil::evil: