handdator

Visa fullständig version : customhojar, nedlutningsvinkel



honda500
2012-02-27, 23:08
Hej,

Vilken av dessa customhojar har bäst nedlutningsvinkel tycker ni och vilken skulle ni välja om ni skulle köpa en av dessa hojar och varför skulle ni valt just denna modell.

1) Yamaha dragstar 650 classic, 1100 classic
2)suzuki c800
3)vtx 1300
4)shadow 1100 c3

Mvh

honda500

Stoffe_G
2012-02-28, 21:22
Kör själv en M800, som är syster till C800. Samma hoj egentligen, men andra skärmar, och så har C fotplattor istället för fotpinnar.
I de tidningar och recensioner jag läst, så gillas M800 för att den inbjuder till "relativt" inspirerad körning, för att vara custom. Den kan läggas rätt ordentligt innan pinnarna tar i. Vad detta innebär i vinkel vet jag ej. C800 bör ju bete sig likvärdigt, men har så klart fotplattorna, vilka bör ta i lite tidigare än pinnar.... (?).
Själv tycker jag att M800 är riktigt lätthanterlig och trevlig att köra. Går dit man vill utan knot, och är pigg. De 800 kubiken knuffar på bra tycker jag.

Skulle jag med min ringa erfarenhet rekommendera ett hojköp, så är det en hoj med kardan och insprutning. Detta bör borga för bekymmersfritt cruisande. Utifrån din lista borde det innebära C800 och VTX 1300.

Många lovordar ju dragstar, ska vara mc världens svar på volvo v70. Gör aldrig bort sig så att säga.

honda500
2012-02-29, 00:42
Jag gillar suzuki c800 skarpt. De gånger som jag har provsuttit på mcmässa eller hos handlare har jag tyckt att jag har suttit väldigt bra. Det jag generellt inte gillar med suzuki är färgkvaliten. Jag tycker att relativt nya suzuki förfaller väldigt snabbt när det gäller färgen. Det verkar som de oxideras snabbt och tappar sin lyster efter ett par år. c800 är väl den enda av de modeller som jag gillar som har insprutning. C800 har jag läst någonstans att den har för att vara glidare bra markfrigång. Avgassystemen på c800 är inte så vackra enligt mitt tycker men det går ju att ordna.

Gillar bägge dragstar modellerna. Gillar att det är 1000 mil mellan servicen på yamaha.

Vtx 1300 har en bra motor samt att det är honda vilket är mitt favoritmärke.