handdator

Visa fullständig version : Honda Shadow 750 återkommer 2008



pewa
2007-09-06, 19:05
http://www.hojen.nu/bilder/shadow750.jpg

Ny Honda Shadow inför 2008

Honda har introducerat en ny modell till 2008:as cruiser-klass, VT750C Shadow.
Den nya Shadowen drivs av en 750cc vätskekyld V-twin och erbjuder en ny
bränsleinsprutning. VT750C kommer också med nya dubbla shotgun-pipor som
ökar på retro-känslan till en redan klassisk hoj. Styret i aluminium erbjuder en
bra körställning och med gummi-dämpning även en skakfri åktur.

Bränsleförbrukningen skall öven vara lägre tack vare den nya inspurtningen.
Tanken rymmer 14.6 liter och är någor större än tidigare.

För säkerheten står HISS(Honda Ignition Security System), ett system som är
programmerat att bara acceptera de två originalnycklar som Honda skickar med
till varje motorcykel..

Den kommer slutligen i två färgscheman, tvåtonad röd/svart samt klassisk svart.

Nina
2007-09-07, 06:30
För säkerheten står HISS(Honda Ignition Security System), ett system som är
programmerat att bara acceptera de två originalnycklar som Honda skickar med
till varje motorcykel..

Men… Vad händer om man tappar sin nyckel och måste göra en kopia? Säg att man åkt långt hemifrån och tappar sin nyckel, den andra är hemma i nyckelskåpet. Startar inte hojen då tro?



Den kommer slutligen i två färgscheman, tvåtonad röd/svart samt klassisk svart.


Jag tycker den där färgställningen är snygg! Hojen är inte så pjåkig heller. Man skulle ha en stor lada där det står en hoj för varje humör och ändamål: en hoj för grusbus, en för kurvor, en för utställningar, en för… ;)

Gert
2007-09-07, 07:32
Men… Vad händer om man tappar sin nyckel och måste göra en kopia? Säg att man åkt långt hemifrån och tappar sin nyckel, den andra är hemma i nyckelskåpet. Startar inte hojen då tro?
Nej man får nog vackert gå hem till nyckelskåpet (om man inte är elingenjör )och sen beställa en ny nyckel genom åf

Nina
2007-09-07, 07:37
Ha ha, det blir en attans promenadväg…! ::)

Jåke
2007-09-07, 22:10
Men... men... varför dessa båtkölar till skärmar? Jag är ingen customåkare men kan ändå uppskatta en hoj med bra linjer oavsett typ.

Jag begriper VTX1800, i viss mån M1800 och speciellt Mean streak som både är snygg och fungerar som motorcykel. Men dessa sjok... ? (Har aldrig gillat form utan åtminstone minsta slags funktion)

Å en bromsskiva fram samt trumbroms? Funktion utan funktion är inte bara dumt, det är fult också!

Gert
2007-09-08, 07:18
varför dessa båtkölar till skärmar?
Å en bromsskiva fram samt trumbroms?
Som ägare till en shadow , visserligen modellen innan ( c2 )dem gigantiska skärmarna så kan jag bara hålla med om dem är lite mycket . Men enligt mig fungerar bromsarna tillfredställande bra och gör mycket bra ifrån sig även om det är omodernt med trummor .Men visst hade kanske blivet aningen bättre med 2 skivor fram och en bak .

Nina
2007-09-08, 07:24
Kan också vara så att anledningen till bromstrumma bak och en skiva fram har att göra med att man har inte bråttom med dom här hojarna. Nu fungerar trumbroms minst lika bra som skiva men vill man ha enbart skivor så finns det förstås andra modeller. :D

turbo
2007-09-09, 17:05
jag måste hålla med jåke, skärmarna ser väldigt klumpiga ut! i övrigt tycker jag den är fina linjer på hojen och hondas driftsäkerhet är bra!