handdator

Visa fullständig version : På två hjul 2012 (Mässan)



engström67
2012-01-23, 13:02
Hupp vad kul damp ner 2 entrebiljetter i brevlådan ida:).Måste ju ha någon hemlig beundrare hos Honda:)

Mats Liifv
2012-01-23, 13:35
Hupp vad kul damp ner 2 entrebiljetter i brevlådan ida:).Måste ju ha någon hemlig beundrare hos Honda:)Perfekt, bara att styra ner till Göteborg då! Ska själv dit på fredag, även om jag fick betala mina biljetter själv...

engström67
2012-01-23, 16:38
Perfekt, bara att styra ner till Göteborg då! Ska själv dit på fredag, även om jag fick betala mina biljetter själv...

Tog ledigt från jobbet på torsdagen så jag åker ner på onsdag efter jobbet,slutar typ 12.00 så det blir nog bra.har en kompis där nere som jag sover över hos.Förhoppningsvis är det ganska lungt på torsdagen,drygt när det blir så mycket folk.Faktum är att jag frågade min handlare om han hade några biljetter över och det hade han:)

Mats Liifv
2012-01-23, 17:30
Lördag och mässa är ingen bra kombination, om man inte gillar trängsel. Försöker alltid undvika den dagen om möjligt!

TMax500
2012-01-23, 17:52
Lördag och mässa är ingen bra kombination, om man inte gillar trängsel. Försöker alltid undvika den dagen om möjligt!Håller med. Lördagen kan vara hysterisk. 20 000 pers som trängs i ett par (ganska små) mässhallar. Söndag är bättre. Och bäst är nog torsdag. Själv är jag där fredag em/kväll.

V Saarela
2012-01-23, 18:08
Brukar väl gå bra till ungefär kl 15.00 också på fredagarna, efter det brukar jag ge upp.

Vilket kallt väder det har blivit där nere. Väderkartan visade plusgrader där nere och jag fick lite planer på en moppetur till tyskland, men men....

Så, det blev att åka till Finlandsmässan istället, men men.....som tur var så fick jag ett mejl igår om att varken Yamaha eller Honda kommer till mässan där.

Så.....oljan kollad i Traficen och GPS:en monterad på Innovan. Det går väl båtar till Tyskland från G-borg? Där är det åtminstone på plussidan just nu :)

TMax500
2012-01-23, 18:59
Jo, här har kommit lite snö. På vanligt västkustvis. Först snöar det en decimeter. Sedan regnar hälften bort. Och så fryser allt till en skorpa. Den skorpan kan ligga i tre dagar eller i tre veckor. Sedan kommer lågtryck och regn och efter ett tag så upprepas hela vädercykeln en gång till! :)

Kändes lite onödigt med snö. Hittills hade vi bara haft 8 timmar snö innan detta, och det började kännas lite ljusare på kvällarna. Som om att det kanske fanns en vår i alla fall, långt där borta. Körde lite hoj i förra veckan.

Så vägarna är luriga, VS. Kan se bra ut, men ändå vara snorhala, typ svartis.
Fast färjan till Tyskland går varje kväll, bara att åka iväg söderöver. Framme i Kiel till frukost!

Ove
2012-01-23, 19:36
Perfekt, bara att styra ner till Göteborg då! Ska själv dit på fredag, även om jag fick betala mina biljetter själv...

:) Jaha, då blir vi några på fredagen iallafall. Få se om vi känner igen varandra. Olle Å på ingående samma dag. Mitt signalement: Ful, med mustasch. ska försöka ha en hojenlogga synlig. :hello:

V Saarela
2012-01-23, 20:19
Jo, här har kommit lite snö. På vanligt västkustvis. Först snöar det en decimeter. Sedan regnar hälften bort. Och så fryser allt till en skorpa. Den skorpan kan ligga i tre dagar eller i tre veckor. Sedan kommer lågtryck och regn och efter ett tag så upprepas hela vädercykeln en gång till! :)

Kändes lite onödigt med snö. Hittills hade vi bara haft 8 timmar snö innan detta, och det började kännas lite ljusare på kvällarna. Som om att det kanske fanns en våra i alla fall, långt där borta. Körde lite hoj i förra veckan.

Så vägarna är luriga, VS. Kan se bra ut, men ändå vara snorhala, typ svartis.
Fast färjan till Tyskland går varje kväll, bara att åka iväg söderöver. Framme i Kiel till frukost!

Jo, jäkla väderomslag det blev plötsligt där nere?!? Fötterna nere gäller alltså :)


:) Jaha, då blir vi några på fredagen iallafall. Få se om vi känner igen varandra. Olle Å på ingående samma dag. Mitt signalement: Ful, med mustasch. ska försöka ha en hojenlogga synlig. :hello:

Stavas det inte med 2 l? Full med hojenlogga synlig på mustachen :)

Ove
2012-01-23, 20:24
Stavas det inte med 2 l? Full med hojenlogga synlig på mustachen :)

:p Efter 2 liter är man nog full och då kan det bli hur som helst. Nänä, ska försöka sköta mig. :rolleyes:

engström67
2012-01-23, 20:27
[QUOTE Mitt signalement: Ful, med mustasch.

:):):)

Phaedre
2012-01-24, 18:59
Hupp vad kul damp ner 2 entrebiljetter i brevlådan ida:).Måste ju ha någon hemlig beundrare hos Honda:)

Själv verkar jag ha en hemlig beundrare här på Hojen.nu :)
Åker ner fredag em och går på mässan på lördag. Någon mer som är där då?

simen
2012-01-24, 19:36
:)Frugan och jag Skal dit på lørdag:D



________________
:)Simen

Olle Å
2012-01-24, 22:57
Anländer med son på fredag, som ej har mustasch:hello::hello::hello:

Ove
2012-01-26, 20:34
:) Biljetterna till mässan köpta och klart vilket tåg som ska frakta oss till Götet i morgon. Bara att pallra sig upp i den relativa svinottan i morgon för att hinna med. Hoppas på att se många från Hojen på plats. :hello:

Nilsson
2012-01-26, 22:29
det blir några i morron i allafall jag kommer att vara där och vad jag vet kommer även klippan så kanse vi springer på varandra

Olle Å
2012-01-27, 20:46
Besökte mässan idag. Ganska lagom med folk. En jäkla massa att titta på. Otroligt utbud av kläder och hjälmar. Packväskor av olika slag. Både hårda av plast och mjuka av läder.
Stort utbud av äventyrsgrejer och tillbehör av varierande hojar. Från fullutrustade BMW till lite mindre hojar.
Massor av olika däck. Allt från rejäla terrängdäck till slicks.
Men fick inga som helst vibbar om att byta hoj, tack och lov.
På vägen tillbaka till bilen var ett par p-vakter i full färd att skriva in flera bot á 900:- Många skall tydligen tjäna på mässan.:hello::hello:

Ove
2012-01-28, 10:57
På vägen tillbaka till bilen var ett par p-vakter i full färd att skriva in flera bot á 900:- Många skall tydligen tjäna på mässan.

:( Sorry Olle. Det är bättre att få lägga pengarna på soppa. ;)

:) Vi tog tåget, Farmor, Farfar, Pappan, Mamman och lilla huvudpersonen Vera, snart ett år gammal. :love: Grabbarna till mässan och tjejerna till Universeum.

Var på Mässan så sent som 2008 och tycker väl att det var inget direkt nytt som tillkommit sen dess. Några kubik här och lite ny dekor där och någon mer hoj ha fått ABS. Men utbudet är stort och vill man leta efter något speciellt så är det rätt plats. :cool:

:hello: Tittade runt en del efter bekanta men den ende jag kände igen var Elving Solli. Han gillade min hatt och blev fotad i den så vi får väl se om den kommer med i MC-folket. Ingen som kände igen mig heller trots att jag lämnat signalementet och dessutom hade en hojenlogga i hatten :rolleyes:

:) 2-3 timmar på Mässan var rätt lagom och sen bar det ut på stan för att att äta och sen komma med ett överfullt tåg hemåt igen. Trevlig resa och den bästa showen stod Vera för varje vaken stund. :D

engström67
2012-01-28, 11:20
Själv så knallade vi där i 6 timmar,sedan tröttnade frun:).Men träffade en del dalmasar som jag känner,inklusive Elving.Tycker det är rätt kul faktiskt,men det är bara hojarna och dess tillbehör som är intressant.Bodde hos frugans brorsa i Landvetter och tog bussen dit,smidigt:).Sedan hälsade vi på honom på hans arbetsplats(Platschef på peab som bygger om hotellen i samma byggnad som mässan,gothia towers) vi vart guidade upp på taket med en magnifik utsikt över göteborg:),sedan åkte vi bil med honom hem:)

Mats Liifv
2012-01-28, 22:04
Lite bilder från mässan:

1) Velodroms bifokala Corrida. Suveräna hoj och läsglasögon i ett.

2) Harleytrike...nja inget för mig i alla fall.

3) Trehjulig Morgon, helt i min smak!

4) GoldWing i uppdaterad upplaga, ny modell till nästa säsong?

5)Touratechs rejält feta katalog på närmare 1700 sidor, om jag minns rätt.

Mats Liifv
2012-01-28, 22:22
Fler bilder från mässan...

1) En exakt likadan Honda blev min första motorcykel, 1975. Glädjen och stoltheten över den har aldrig senare överträffats...

2) Notera Hondans hastighetsmätare och varvräknares ovanliga utformning. Trippmätaren räknar också uppifrån och ner istället för från vänster till höger.

3) En sån här hoj körde flerfaldige Dakarvinnaren Marc Coma på i år.

4) Roadbook, tänk att avläsa den i 170 km/h, samtidigt som det studsar och slår...

5) Naturligtvis måste jag också testa hur en "riktig" Dakarhoj känns...

Mats Liifv
2012-01-28, 22:31
Och så några avslutande bilder!

1, 2 och 3: Kawasakis retromodell är en hoj jag gillar skarpt!

4) Min sambo Eeva provar en Victory och drömmer....

goldfish
2012-01-28, 23:02
Fina bilder, tack! Fler bilder från andra! :)

Var det några bra rabatter på kläder och hjälmar?

engström67
2012-01-28, 23:26
Denna gillade jag mycket,ett konstverk,mycket effekt,och framförallt LJUDET:) Provkörning kommer att ske:)

http://forumbilder.se/thumbs/bc82012102532f871.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=bc82012102532f871)

Mats Liifv
2012-01-30, 15:51
Inga fler som fotograferade på mässan?

V Saarela
2012-01-30, 16:06
Dessa vackra MV Agusta :)
Stod tre stycken F3:n med olika tilläggsnamn raddade bredvid varann. Redan tio meter bort så ser man att lacken på dom ser lite smårisig ut.

http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild12/120127/120127b9.jpg

Ja varför? Kika framför allt på sadelns dammlager. Lite för avslappnad stil på representanterna där. På lappen bakom sadeln står det väl " sitt ej på hojen". Hoppas nån kund tackade för varningen, vill ju inte smutsa ner byxorna :)

Mats Liifv
2012-01-30, 16:48
Dessa vackra MV Agusta :)
Stod tre stycken F3:n med olika tilläggsnamn raddade bredvid varann. Redan tio meter bort så ser man att lacken på dom ser lite smårisig ut.

http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild12/120127/120127b9.jpg

Ja varför? Kika framför allt på sadelns dammlager. Lite för avslappnad stil på representanterna där. På lappen bakom sadeln står det väl " sitt ej på hojen". Hoppas nån kund tackade för varningen, vill ju inte smutsa ner byxorna :)Inte så lite pinsamt, om man nu vill verka exklusiv!

DearHunter
2012-02-02, 17:39
Hmmm... Fanns det några nyheter överhuvudtaget på mässan, eller handlade det bara om nya färger, bredare/smalare styre och ny visare på hastighetsmätaren? Och generalagenter som gnuggar händerna??? Tycker att tekniken står och stampar....

Honda kan vara på G med en GuldWing hybrid för att få ner förbruknngen och ge x-tra skjuts vid rödljusen :)