handdator

Visa fullständig version : Hur förvarar ni era hojar?



Fredd
2007-05-01, 23:40
Garage? Utomhus?

Själv har jag min utomhus under säsongen. Har tillgång till kallgarage över vintern men det är för långt borta för att det ska fungera på somrarna.

Vi hade inbrott i garaget för inte så längesen så nu funderar vi på att sätta upp galler för fönster plus extra lås. Det står två stycken R6:or där nu och det är ganska hett byte vad jag förstår.

Hur skyddar ni era hojar?

Gibson
2007-05-02, 09:29
Jag förvarar min hoj precis som du gör, på vintern i kallgarage men vi lägger ensilagebalar för dörrarna så ingen jävel kommer in. Sen är det en liten sma dörr på sidan som jag tror att dom har svårt att se som jag går in igenom, den är så smal så att det är ingen risk att dom kan ta ut hojen den vägen, verktyg kan dom ju ta men det har inte hänt ännu.

pewa
2007-05-02, 10:18
Har min i garage året runt.. i princip. Bor inte så långt från garaget så jag brukar ha den där inne även om jag ska köra dagen efter, känns tryggare.

Hade besök i garaget i vintras, eller dom kom inte in men hade försökt rycka upp dörren.
Nu sitter hojen med skivbromslås plus en kätting fastborrad i golvet. Vill nån ha den ska dom fan få jobba lite först :)

Gibson
2007-05-02, 12:19
Jag håller med ska dom ta någonting som andra har betalat så ska dom fan få slita.

Fredd
2007-05-02, 17:18
Har min i garage året runt.. i princip. Bor inte så långt från garaget så jag brukar ha den där inne även om jag ska köra dagen efter, känns tryggare.

Hade besök i garaget i vintras, eller dom kom inte in men hade försökt rycka upp dörren.
Nu sitter hojen med skivbromslås plus en kätting fastborrad i golvet. Vill nån ha den ska dom fan få jobba lite först :)


Kätting i golvet var en bra idé!
Glömde säga att jag även drar ett kapell över hojen vintertid. Den står iof i garage men det blir ändå massa damm och skit.

pewa
2007-05-02, 22:37
Har min i garage året runt.. i princip. Bor inte så långt från garaget så jag brukar ha den där inne även om jag ska köra dagen efter, känns tryggare.

Hade besök i garaget i vintras, eller dom kom inte in men hade försökt rycka upp dörren.
Nu sitter hojen med skivbromslås plus en kätting fastborrad i golvet. Vill nån ha den ska dom fan få jobba lite först :)


Kätting i golvet var en bra idé!
Glömde säga att jag även drar ett kapell över hojen vintertid. Den står iof i garage men det blir ändå massa damm och skit.


jag tillverkade mitt eget kapell. Tog ett vitt lakan och sprayade "Ducati", målade även loggan får att få lite mer känsla :)

turbo
2007-05-02, 23:17
har ingen hoj för tillfället men en kompis har ett varmgarage(ljummet) där jag brukar få hyra in mig vintertid, riktigt skönt faktiskt.

pewa
2007-12-03, 17:53
Här är en liten bild på min extra låsanordning. Har satt fast en kätting i golvet sen dragit fast den runt framhjulet. Han en cross också som jag brukar låsa ihop den med..

Går att ta sig förbi ändå men som sagt, då ska dom fan få jobba lite..

LillArne
2007-12-03, 19:07
Jag har min i garaget som ligger i källaren på mitt hus :D varmt och skönt, nära till vatten om jag blir sugen på att tvätta den ;D

Printer
2007-12-03, 19:26
Jag har ett hyrt garage en bit från bostaden och där stog den på nätterna i somras också, känns bäst så.
Tidigare har jag jobbat som låssmed och säkerheten runt dessa garage är väl inte världens höjdare men man kan inte få allt. Det är ca 15 garage i en länga och portarna är för små för att få in en modern bil och därför bor det hojar i varenda garage tror jag. Mitt garage är dubbelt sas utan vägg som skiljer mig och grannen. Han har 2 plastraketer, okänt för mig vilket märke, och han bor i den kåken så jag blir väl larmad om ngt skulle hända.
Min CT har dubbla bromskivelås och så styrlåset. Har planer på att bulta fast en härdad kedja i golvet också för att göra det maximalt svårt att stjäla den.
Med en torrvikt på 337 kg så bär man ju knappast iväg den, och det är väl lite stöldskydd i sig.

8) Printer

Nina
2007-12-03, 19:44
I larmat varmgarage. Det tjuter nåt grönjä... om man glömmer larma av. ;D
Jag har gjort det en gång, det hjälpte inte att slå in koderna utan man måste springa till skåpet och trycka in saker. Samtidigt ringer telefon, det är larmfirman och svarar man inte (antagligen för att man hänger i larmskåpet just då) så kommer en adrenalinstinn väktare i högsta hugg och kollar lokalerna. Sånt kostar så det får snarare tjuta i luren och sen när man skrikit klart i telefon kan man larma av... ;)
Tjuvar kan inte ha så roligt ibland va'? De borde vara hörselskadade, i alla fall blir de det om de kliver in i garaget.

Javisst ja, glömde: de står under mjuka och lena fleecefiltar för att slippa allt damm.

turbo
2007-12-10, 08:46
jag har flyttat så något garage finns inte längre inom rimligt avstånd.. däremot blir det larm på min nästa hoj! alltid avskräcker det någon

Hamre
2007-12-10, 20:50
Den står hemma i garaget (kallgarage) färdig att köra med så fort det blir nån fin vinterdag. Har ett garage förråd på 120 kvadrarmeter men det är fullt med bilar, hojar, fyrhjuling, mopeder, trädgårdstraktor mm.
Ju större garage desto mer prylar stoppar man in i det.

fransson
2007-12-10, 20:59
I kallgarage tillsamans med en HD en fyrhjuling och en Corvette dom tre sistnämda inte mina TYVÄR :'(

Hasse i Kristianstad
2007-12-10, 21:10
8 meter från sängen, får inte ha den närmare för Elvy :'(

werner
2007-12-10, 21:47
Vid sängens huvudända!!! Okey,det är en vägg emellan oxå men det är skönt att ha henne så nära :D :D :D

Gert
2007-12-11, 23:03
Våra hojar står i eget varmgarage , lätt att ta en sväng när andan faller på eller när man ska pyssla om dem .

pewa
2007-12-12, 00:10
Vid sängens huvudända!!! Okey,det är en vägg emellan oxå men det är skönt att ha henne så nära :D :D :D


Sover du i garaget eller sover hojen i huset? ;)

Hasse i Kristianstad
2007-12-12, 00:31
Hojarna sover 8 meter utanför sovrummet i förrådet

Nina
2007-12-12, 05:03
Vid sängens huvudända!!! Okey,det är en vägg emellan oxå men det är skönt att ha henne så nära :D :D :D


Sover du i garaget eller sover hojen i huset? ;)

Han sover nog i garaget. ;)

Gert
2007-12-12, 18:31
Han sover nog i garaget. ;)
Jag vet ;)