handdator

Visa fullständig version : Ryckig gång på låga varv



tmytmy
2012-01-14, 16:49
Hej!

Har lite funderingar kring en hoj som jag eventuellt kommer lägga vantarna på..
Det är en suzuki 800 som verkar fin, men säljaren säger att den går dåligt på lågavarv. Han hävdar att det är förgasaren till ena cylindern som måste ställas in. Jag är lite skeptisk till att det bara skulle vara att ställa in den.. Någon som vet vad felet kan vara? Vad är worst case scenario tro? tack på förhand!:)

mirrisen
2012-01-14, 16:51
Att det är förgasarrelaterat låter troligt, men snarare seriös rengöring än inställning. Kanske byte av munstycken?
Worst-case-scenarion överlåter jag till andra att sia om...

akems
2012-01-14, 23:24
Hej!

Har lite funderingar kring en hoj som jag eventuellt kommer lägga vantarna på..
Det är en suzuki 800 som verkar fin, men säljaren säger att den går dåligt på lågavarv. Han hävdar att det är förgasaren till ena cylindern som måste ställas in. Jag är lite skeptisk till att det bara skulle vara att ställa in den.. Någon som vet vad felet kan vara? Vad är worst case scenario tro? tack på förhand!:)

Hade det varit så lätt som justera förgasaren hade han troligen gjort det själv.

Intruder
2012-01-18, 14:02
Akems nu står det väll inte lätt någon stans eller
Nu har ja en 1400 som ja brukar ta varje vår o de tar tid tycker ja iallafall (trångt o j""""t)

akems
2012-01-18, 17:04
Det har du fullständigt rätt i,det var bara min dåliga erfarenhet som talade.Vi köpte för en del år sedan en virago där det skulle bara att vara att justera förgasarna,jag höll på att meka med den det mesta av tiden vi hade den innan den gick som den skulle.Sedan dess tror jag inte så mycket på vad säljarna säger.Det är ett jäkla pillgöra så jag gör det bara om jag tycker hojen inte går som den ska.