handdator

Visa fullständig version : Övningsköra för A-kort, någon som kan ställa upp i västerort?



Joachim
2012-01-12, 11:21
Hej allesammans!
Ny här på forumet och ny i MC-världen.

Jag heter Joachim, är 22 år och vill ta A-obegränsad.
Kommer antagligen köpa mig en Kawasaki XJ600s Diversion (bra dåligt?)

Jag ska ta MC-kort till våren men känner att det är ganska dyrt med körskolans lärare och läste ett annat inlägg(som jag inte hittar nu =/) där det va några vänliga själar som kunde övningsköra med en annan nybörjare.

Min fråga är därför om någon skulle kunna tänka sig att övningsköra några gånger med mig till våren? Självklart mot betalning =)


Over and Out

mirrisen
2012-01-12, 16:36
Du menar nog Yamaha XJ600? Trivsam touringhoj är mitt spontana intryck, ingen racer men trygg och stabil. (Du kanske ska köpa min SV650s -99 istället?! Den ska säljas eftersom jag har fler hojar och det blir offroadhojen som blir den primära i år)
Jag bor i Järfälla, har haft kort sen 2003 (tungt sen 2006) så jag skulle köra med dig om det är av intresse? Eftersom jag distanspluggar disponerar jag dagarna rätt fritt och kan också köra dagtid emellanåt.

Joachim
2012-01-12, 20:47
Du menar nog Yamaha XJ600? Trivsam touringhoj är mitt spontana intryck, ingen racer men trygg och stabil. (Du kanske ska köpa min SV650s -99 istället?! Den ska säljas eftersom jag har fler hojar och det blir offroadhojen som blir den primära i år)
Jag bor i Järfälla, har haft kort sen 2003 (tungt sen 2006) så jag skulle köra med dig om det är av intresse? Eftersom jag distanspluggar disponerar jag dagarna rätt fritt och kan också köra dagtid emellanåt.

Hej,
Ja, självklart är det en Yamaha *dumt av mig*:rolleyes:
Jag sickar ett PM till dig ang. övningskörning.

Tack för erbjudandet om suzukin, men den ser inte ut att vara riktigt en sån jag är ute efter :)
Yamaha'n är lite längre och bättre plats för två på lite längre resor, t.ex. packbox och dylikt =)

Edit:
Tack för den snabba respons jag har fått (på mina två inlägg)!
Jag tror det skulle va bra för MC-världen om en såhär pass hjälpsam och vänlig sida syntes utåt =)

mirrisen
2012-01-12, 21:44
Om du ska skjutsa, ha packning o köra lite längre resor hyfsat komfortabelt kanske du ska ha lite mer kubik och kräm än vad som finns i en 600:a? XJ:n finns i en 900cc-version också, t.ex. Men du får nog snabbt fler förslag på lämpliga hojar här! ;-)