handdator

Visa fullständig version : Hur var ditt 2011?



Nina
2012-01-02, 11:00
Mitt år, en lång historia men jag kortar av den rejält: året var väl okej i början för att under slutet bli rena rama domedagslivet. 2012 kan inte bli sämre i alla fall. Hur har ert år varit?

V Saarela
2012-01-02, 11:50
Mitt år, en lång historia men jag kortar av den rejält: året var väl okej i början för att under slutet bli rena rama domedagslivet. 2012 kan inte bli sämre i alla fall. Hur har ert år varit?

Kan nog i mitt fall använda citatet från dig.

Reject
2012-01-02, 13:27
Jodå, har haft fast jobb sedan 2005 som fortfarande fortlöper, så man ska väl inte gnälla...egentligen...:\

Tog mitt körkort i somras (har enbart behörighet A) och köpte också min första hoj/MC-scooter, så sett från den synvinkeln har det ju varit toppen.

2012 blir min första långfärdsresa, antingen till Stockholm för att hälsa på en f.d. arbetskollega, eller till Berlin för att turista :) Så fort vädret tillåter det, så drar jag :)

lasrberglund
2012-01-02, 18:50
Största bekymmret var hur jag ska få råd med en ny hoj utan att låna( Banken lånar gäääärna ut pengarna) så inga bekymmer bara I-världsproblem.

engström67
2012-01-02, 20:00
Största bekymmret var hur jag ska få råd med en ny hoj utan att låna( Banken lånar gäääärna ut pengarna) så inga bekymmer bara I-världsproblem.

Har man ej råd så blir man ju utan,annars får du väl göra som 99% av alla som köper ny hoj/bil,låna:).Bara att välja,spara en tusenlapp i månaden eller ge banken en tusenlapp och ha en hoj:rolleyes:upp till var och en:)

veteranmc
2012-01-02, 20:11
mitt år har varit bra tanten har varit snäll. motorcyklarna har gått fint älgjakten gick bra det enda minus är att jag inte fått skjuta nån fågel undan min norrbottensspets abbe.

Ove
2012-01-02, 20:36
:thumpdown: Man får väl hoppas på att det var ett sk. mellanår. Sket sig redan i Maj med akuta problem och sen var det väntan på undersökningar och kirurgi samtidigt som orken var på bottennivå. Blev inte så många hundra mil, ... och putsa var inte att tänka på. :rolleyes:

räven
2012-01-02, 20:37
Har man ej råd så blir man ju utan,annars får du väl göra som 99% av alla som köper ny hoj/bil,låna:).Bara att välja,spara en tusenlapp i månaden eller ge banken en tusenlapp och ha en hoj:rolleyes:upp till var och en:)

Just de,livet är här å nu å räntan är låg.

räven
2012-01-02, 20:41
Nåja,ungefär enligt plan. Norge va blötare än tidigare. Träffade gubbsen några gånger . Saknade stadigt högtryck.

räven
2012-01-02, 20:42
:thumpdown: Man får väl hoppas på att det var ett sk. mellanår. Sket sig redan i Maj med akuta problem och sen var det väntan på undersökningar och kirurgi samtidigt som orken var på bottennivå. Blev inte så många hundra mil, ... och putsa var inte att tänka på. :rolleyes:

Putsa vad ?

Ove
2012-01-02, 20:51
Putsa vad ?

:hmmmm2: Ja hur tänkte jag där? Visiret har jag visst putsat lite ibland .... och älgsteken innan den åkte in i ugnen. Hojarna kan det knappast vara för dom putsas inte? Måste vara tiderna på löparbanan jag menade :rolleyes: :D

Håkan46
2012-01-02, 22:01
Helt ok.
Förutom originaldäcken. Korden framme efter 370 mil, det hade jag inte räknat med
på "nya" hojen. Fick byta i Mo i Rana

På en gummiverkstad i Alta 2010 påstod man att asfalten i Nordnorge sliter mer däck än normalt. Kan det vara så även i norra Sverige? Vi körde i år inlandsvägen, Storuman -Arvidsjaur-Arjeplog. Man kör ju ganska snabbt ofta i mitten (jämnare) där är asfalten mindre sliten dvs mera toppiga stenar i beläggningen. Åsikter?

Gert
2012-01-03, 18:26
Mitt 2011 bestod av en hel del trevliga ögonblick som när jag hade äran att få skjutsa en dam på sin 100-årsdag i vår sidovagns hoj, men framför allt så har min frus sjukdom gett med sig en liten aning enl. sista röntgen. :-D

Länk till 100-årskörning. http://www.horbysoftgliders.se/foto/foto%2011/mandag%2026-9/100ar.htm

MEHall
2012-01-03, 19:01
Året började bra men naturligtvis så skulle något fanstyg dyka upp, mycket riktigt en halvbror tog livet av sig i slutet av Februari. Misstanke om schizofreni fanns men inte vederlagt. :eek::bawling: Sen ramlade året på relativt bra till polis skulle vara där de inte borde vara,:mad: pengar fattigare, :eek: detta hände i slutet av Augusti.
Resten av året övergick lungt i höst och blev tråkigare då det inte är så kul med skitväder när man vill ut och åka. :rolleyes:
Hoppas kommande år blir mer tursamt och roligare.;)







:cool:

pentti01
2012-01-03, 19:51
Mitt år har varit toppen; "blev med hoj" efter ett par års uppehåll pga. sjukdom.
Köpte den ganska sent på säsongen men den var ju toppen så många mil hanns med :)
Har även återgått till mitt ordinarie jobb på fulltid, det känns toppen!

Nina
2012-01-03, 20:57
Mitt 2011 bestod av en hel del trevliga ögonblick som när jag hade äran att få skjutsa en dam på sin 100-årsdag i vår sidovagns hoj, men framför allt så har min frus sjukdom gett med sig en liten aning enl. sista röntgen. :-D

Länk till 100-årskörning. http://www.horbysoftgliders.se/foto/foto%2011/mandag%2026-9/100ar.htm
Grattis till frugans återhämtning, hoppas det fortsätter åt rätt håll. =)
Edit: hann skriva före jag kikade på bilderna men jag måste säga att ni i Hörby Softgliders verkligen gör bra saker! Det är imponerande tycker jag. :)


Året började bra men naturligtvis så skulle något fanstyg dyka upp, mycket riktigt en halvbror tog livet av sig i slutet av Februari. Misstanke om schizofreni fanns men inte vederlagt. :eek::bawling: Sen ramlade året på relativt bra till polis skulle vara där de inte borde vara,:mad: pengar fattigare, :eek: detta hände i slutet av Augusti.
Resten av året övergick lungt i höst och blev tråkigare då det inte är så kul med skitväder när man vill ut och åka. :rolleyes:
Hoppas kommande år blir mer tursamt och roligare.;)

:cool:
Tråkigt att man väljer den vägen men orkar man inte så orkar man bara helt enkelt inte mer.


Mitt år har varit toppen; "blev med hoj" efter ett par års uppehåll pga. sjukdom.
Köpte den ganska sent på säsongen men den var ju toppen så många mil hanns med :)
Har även återgått till mitt ordinarie jobb på fulltid, det känns toppen!
Bra att sjukdomen gått bort, jag antar den försvunnit då du ”blivit med hoj” och fått mer tid på jobbet.