handdator

Visa fullständig version : Camping/-stugor att hyra?



pentti01
2011-12-27, 23:10
Planerar en helgtripp till sommarn tillsammans med några vänner och önskar tips på bra camping/-stugor att hyra. Vi blir förhoppnigsvis ca 5-10 pers.
Har tänkt en resa till Södermanland-Östergötland .Kusten lockar mest men vet av erfarenhet att området har mycket annat fint att bjuda på! Och en massa fina vägar :) !
Jag vet att jag är ute i god tid men detta är en lämplig sysselsättning så här i vintermörkret när suget efter hojen redan satt in ;)
Kartfantast som jag är gillar jag sitta o reka både korta o lite längre turer, o sedan lägga in dem i GPSen.
Att boka stugor i god tid är väl oxå bra ?

Det som jag hittat hittils är följande:
Stegeborgsgården öster om Söderköping.
Jogersö camping, Oxelösund.
Trosa havsbad o camping,Öbolandet- Trosa.

Ove
2011-12-27, 23:49
:) När 60+;arna var på turne i området 2010 tog vi in på ett trevligt och lite annorlunda ställe väster om Gamleby. Rekommenderas för god frukost och speciell miljö.

www.tjustaraber.se

Mats Liifv
2011-12-28, 08:53
:) När 60+;arna var på turne i området 2010 tog vi in på ett trevligt och lite annorlunda ställe väster om Gamleby. Rekommenderas för god frukost och speciell miljö.

www.tjustaraber.se

Bodde också en natt där förra året. Rekommenderas!

Phaedre
2011-12-28, 13:08
Det såg jättefint ut! Där kan jag också tänka mig att övernatta.

Ove
2011-12-28, 16:15
Har tänkt en resa till Södermanland-Östergötland .Kusten lockar mest men vet av erfarenhet att området har mycket annat fint att bjuda på! Och en massa fina vägar :) !

Kartfantast som jag är gillar jag sitta o reka både korta o lite längre turer, o sedan lägga in dem i GPSen.


:) Det finns verkligen gott om fina vägar i området. Enda vägen som var riktigt trist var E22 men den går att undvika. Det finns en tråkväg till - den vi hamnade på när vi vid ett tillfälle körde med GPS :p

Undrar lite: hur är resten av rundan tänkt?

tore
2011-12-28, 17:21
:) Det finns verkligen gott om fina vägar i området. Enda vägen som var riktigt trist var E22 men den går att undvika. Det finns en tråkväg till - den vi hamnade på när vi vid ett tillfälle körde med GPS :p

Undrar lite: hur är resten av rundan tänkt?

Du har om jag läser ditt inlägg rätt inte så höga tankar om GPS men nog går det lägga in kringelkrokar och/eller välja bort ex.vissa vägar i GPS:en o åka därefter valda vägar :)

Tore

Ove
2011-12-28, 19:45
Du har om jag läser ditt inlägg rätt inte så höga tankar om GPS men nog går det lägga in kringelkrokar och/eller välja bort ex.vissa vägar i GPS:en o åka därefter valda vägar :)

Tore

:) Stämmer bra allt du säger! Jag skulle ändå kunna tänka mig att
skaffa en för att "hitta hem". Villar bort mig gör jag helst utan hjälpmedel. :D

pentti01
2011-12-28, 20:28
:o
:) Det finns verkligen gott om fina vägar i området. Enda vägen som var riktigt trist var E22 men den går att undvika. Det finns en tråkväg till - den vi hamnade på när vi vid ett tillfälle körde med GPS :p

Undrar lite: hur är resten av rundan tänkt?
Rundan bestämms av var övernattning skall ske. Starten går dock från sandviken.
Det här med "tråkvägar; jag kör gärna en mil eller två på sådana om resten av vägarna varit roliga/krokiga ; gött att få sträcka ut både hoj o sinne ;)
Jag personligen lägger ALLTID in själv vilken väg jag vill åka i GPSen, ALDRIG närmaste vägen till punkt A,, e.dyl . På så vis har jag koll på vilken väg jag hamnar på! :)
Det roligaste med GPS är ändå att lägga in en massa småvägar o mindre samhällen/byar och på det sättet få till en trevlig runda, tycker jag.
Har dock inte ännu lärt mig föra över kordinater från datorn direkt så det blir till att knappa in en massa siffror när en runda skall tas ut ,, puh :o

Carlcr
2013-03-17, 20:21
Lite sent men vill ändå tipsa om www.lasatter.se. Vi tar emot grupper upp till 12 pers. Du parkerar cykeln i ladan på cementgolv, om du behöver kan du torka mc-stället i stallets tvättstuga.
Välkomna

räven
2013-03-17, 20:26
:) Stämmer bra allt du säger! Jag skulle ändå kunna tänka mig att
skaffa en för att "hitta hem". Villar bort mig gör jag helst utan hjälpmedel. :D

Men Ove då, köp packväskor.

pentti01
2013-03-17, 22:58
Lite sent men vill ändå tipsa om www.lasatter.se. Vi tar emot grupper upp till 12 pers. Du parkerar cykeln i ladan på cementgolv, om du behöver kan du torka mc-stället i stallets tvättstuga.
Välkomna

I år blir det ingen gemensam resa för mig/oss. Tack för tipset i.a.f!