handdator

Visa fullständig version : Fy för bövelen! (snö & kyla)



MEHall
2011-12-23, 20:30
Bomber och granater. Anfäkta och anamma, för att citera Kapten Haddock!
Man skulle ha ett slott som honom och hitta en skatt i slottet så man kan åka iväg till värmen neråt kontinenten. ;):rolleyes:
Det är i alla fall tur att det inte har varit smällkallt och halt här där jag bor.;) :cool:
Som sagt, jag tycker inte om snö och kyla som gör det halt överallt. :eek::mad:





:cool:

engström67
2011-12-23, 22:15
Bomber och granater. Anfäkta och anamma, för att citera Kapten Haddock!
Man skulle ha ett slott som honom och hitta en skatt i slottet så man kan åka iväg till värmen neråt kontinenten. ;):rolleyes:
Det är i alla fall tur att det inte har varit smällkallt och halt här där jag bor.;) :cool:
Som sagt, jag tycker inte om snö och kyla som gör det halt överallt. :eek::mad:



:cool:
Ingen fara vinter, kyla,halka eller vad man ska kalla det har ju alltid funnits,ingen fara så länge man vet vad man håller på med:)

Jonas
2011-12-24, 02:40
På annandagen hoppas jag kunna köra en sväng. Just nu sex plusgrader och snöfritt i Stockholm. Kanske ännu varmare på måndag enligt prognoserna. =)

Jonas
2011-12-25, 00:08
Här är några som inte skyr kallt väder eller snö. :)

http://www.youtube.com/watch?v=c8IFrqXYFGY&feature=colike

MEHall
2011-12-25, 14:40
Ja nog går det att köra en motorcykel i vinterväglag, men för att anpassa så inte salt förstör och att man inte kör omkull hela tiden så behövs pengar som jag inte har. :o
Det är den springande punkten som gör vintern så förbaskat tråkig för mig.:banghead:
Om jag kände någon som bodde i södra Europa så skulle jag övervintra hos denna person. ;)






:cool:

freddemannen
2011-12-25, 18:08
Har precis varit ute och kört hoj en runda ;)
Det blev ingen lång runda men 4-5 mil blev det. Det var riktigt Gött och precis vad som behövdes!
:rock::rock:

Ove
2011-12-25, 18:19
Åka hoj? Ja jag åker vart jag vill och när jag vill!

:cool:

:banghead: Utom på vintern. :rolleyes: Förstår precis, tycker lika om det där j-a saltet. Bara att ta bilen, för med bilar kvttar det ju. :mad:

V Saarela
2011-12-26, 11:14
Här är några som inte skyr kallt väder eller snö. :)

http://www.youtube.com/watch?v=c8IFrqXYFGY&feature=colike

Ibland ska man ha tur med vädret. Värmeböljor kommer hit också emellanåt och storvägarna var då(minns att det var filmat i januari/februari 2003/2004) i princip asfalt ända upp till tomtelandet(polcirkeln i Rovaniemi). Prognosen var till deras fördel under hela deras tur.

Tufft av dom att åka hit upp mitt i vintern. Det kunde lika gärna ha börjat snöa....och då hade hojarna garanterat blivit kvar här :)

Däcken var ju heller inte myckat att hurra för(man ser ju att dom kör mycket med fötterna nere i snön). Hjälpte dom att montera på uppskickade vanliga Metzelerdäck landsvägsdäck. Gummitjockleken hade bara räckt till riktigt korta dubb på sidorna(därav allt spinnande i snön)

Nåja, sammanfattningsvis om dessa två herrar......dårar :)

....och hittade ju en bild på dom också :)
http://mc4kanten.fallens.se/tankar/mixat/mixbild/bmwvinterb.jpg

Olle Å
2011-12-26, 16:52
Sätt i kortdubbar och spruta hojen med tunn Tectylolja utanpå så klarar du det mesta av saltet. Skydda för tusan bromsskivorna vid sprutandet. Tectylen tar man bort med avfettning då vintern är slut.:eek::eek:

MEHall
2011-12-28, 00:59
Att använda tectyl verkar vara en bra ide. ;)
Dubb vete tusan, de däck som sitter på är nya för säsongen som varit (är).
Skulle i och för sig vara bra att ha något som fungerar som skidorna som armémotorcyklarna har. ;)




:cool: