handdator

Visa fullständig version : Nya handskar



Mats Liifv
2011-12-22, 15:22
Beställde två par handskar till mig och sambon. Knox zero (http://www.youtube.com/watch?v=wbVkt0718OE) heter modellen. Handlade från tyskland i måndags eftermiddag och hade dom i min hand klockan tolv idag. Det kallar jag snabb leverans! Dessutom sparade vi en hel del pengar. Butikspris för två par hos AVA, 2990:-. Från FCMOTO (http://www.fcmoto.de) blev totalpriset, inklusive frakt 2.200:-. En rejäl skillnad! Handlar numera nästan allt från tyskland. Snabba leveranser och mycket bättre priser än hemma! :rock:

räven
2011-12-22, 16:02
Beställde två par handskar till mig och sambon. Knox zero (http://www.youtube.com/watch?v=wbVkt0718OE) heter modellen. Handlade från tyskland i måndags eftermiddag och hade dom i min hand klockan tolv idag. Det kallar jag snabb leverans! Dessutom sparade vi en hel del pengar. Butikspris för två par hos AVA, 2990:-. Från FCMOTO (http://www.fcmoto.de) blev totalpriset, inklusive frakt 2.200:-. En rejäl skillnad! Handlar numera nästan allt från tyskland. Snabba leveranser och mycket bättre priser än hemma! :rock:

Hmm, hur tar dom eventuella reklamationer. Grattis till hjulklappen föresten

Mats Liifv
2011-12-22, 16:54
Har endast reklamerat ett fåtal produkter genom åren. Ingen gång har det varit några problem utan jag har antingen fått en ny produkt eller pengarna tillbakaförda till mitt VISA-konto.

Har bara skickat ett mail, på engelska och förklarat läget så har reklamationen omedelbart behandlats. Hur enkelt som helst. Har endast goda erfarenheter av tio års handlande från såväl England som Tyskland, via nätet. Priserna kan skilja hiorribelt mycket. En Backspegel till min "Panna" ville Hondacenter ha 4.200:- för. Beställde istället från England och efter några dagar hade jag spegeln hemma. Priset var 1.300:- inklusive frakt. Handlar endast undantagsvis i svenska butiker, av lätt insedda skäl.

Jonas76
2011-12-22, 16:58
Grymt, gjorde samma sak när jag köpte mina A-stars supertech R. 4.495 i sverige och totalt en bit under 3.000 spänn från fc-moto inkl. frakt!

Nina
2011-12-23, 07:43
Jag ska nog börja handla på FC-Moto, grymt bra priser inkl frakt då om man spar in så där mycket. Grattis till bra köp till er alla! =)

Nina
2011-12-23, 07:43
…fast inget slår mina toppenhandskar med Gore-Tex från Halvarsson för 250 kr. ;)

engström67
2011-12-23, 08:25
Jag ska testa dessa.:)ESKA RESCUE GTX

Känsla och Kontroll

 Handske i softshell och skinn Pittards® digital läder i innerhandVattentät dragkedjaKomfortresår på fingrarUtvändiga sömmar i innerhandMembran: GORE-TEX®Isolering : Dexfill®ESKA® gel pad absorption®Stor dubbelkrageESKA® Easyrain system®Kardborre i handledESKA® EasypullerGodkänd enligt EN-13594Storlekar: 8,9,10,11,12

EN 13594 gäller handskar för motorcykelåkning (för
yrkesverksamma). Handskar ska skydda händer, fingrar
och handleder från bland annat slag och nötning utan att
rörligheten i handen och kontrollen över motorcykelns olika
reglage påverkas. Stor vikt sätts vid materialens kvalitet
och tålighet och styrkan i sömmarna. Handskarna testas
bland annat för att klara slag, slitage och nötning.

ESKA har tillverkat motorcykelhandskar i nästan 100 år, då allt startade med rejäla kraghandskar. ESKA har arbetat intensivt med tekniska lösningar i detta segment sedan 1974. Vår vida expertis inom detta område, speciellt i kunskapen kring de tekniska materialen och vetskapen om att kunna tillverka handskar i absolut högsta kvalitet gör ESKA till det självklara valet av motorcyklister i hela världen. ESKA är även världsledande inom brandskyddshandskar. Militär och poliser hela världen anlitar ESKA.




pris 1650kr Det är synd bara att alla handskar med GORE TEX blir dyngblöta om man kör med värmehandtag på.

Nina
2011-12-23, 08:35
Jag ska testa dessa.:)ESKA RESCUE GTX


Handske i softshell och skinn Pittards® digital läder i innerhand…

”Digital läder”??

engström67
2011-12-23, 09:07
”Digital läder”??

:):) ja va nu det är,God jul på dig:)

Nina
2011-12-23, 09:12
Ha ha, jag tyckte det var lite roligt. ”digital läder”, säkert har de översatt från Google Translate, det brukar bli lite tokiga översättningar då. :)

V Saarela
2011-12-23, 09:26
Ja, vad håller på att hända med våra tillbehörs- och reservdelsköp i Sverige? Snart är det väl som med däck, ingen har hemma utan allt måste beställas.

Redan idag får jag grejjorna(förutom billigare) snabbare hem om jag beställer via nätet än via lokala handlaren.
Har beställt lite grejjor via england och leveranstiden hit upp till Boden ligger på ca 3-4 dagar.
Idag är det ju dessutom relativt tryggt att köpa via nätet. Dom är måna om bra recensioner samy snabba leveranser och med dagens internet så sprids snabbt dynga om någon handlare missköter sig.
Däremot undviker jag köpa vissa grejjor utomlands, typ grejjor som ibland kan vara föremål för reklamation.

Fortfarande så finns det ju folk(läs: oftast äldre hojpersoner) som totalvägrar pga okunskap och rädsla att handla via nätet. Naturligt så försvinner ju den generationen allt eftersom, medan nästa generation är mer orädd och datavan.

Nåja, det kommer väl förmodligen sluta med att, till en början försvinner mer eller mindre grejjorna från butikshyllan. Allt vi ska ha får vi vänta på....och sen pressas priserna ner närmare utlandets?

Vad tor ni?


Jo, allt från utlandet levereras inte snabbt. Har beställt fån Kina "sommarvärmehandtag" av klistermodell(sommar = 10 wattare bara). Leveranstiden är mellan 15-30 dagar.
Transportkostnaden var lika mycket som värmehandtaget, därför beställde jag 4 omgångar värmehandtag....till en totalkostnad inklusive frakt 150:- :)

engström67
2011-12-23, 09:52
Ja vad kommer att hända,jo alla tillbehör försvinner från hyllorna hos våra handlare så då finns det inget att se och prova,men det är väl någon som vill ha det så.Själv så handlar jag det mesta i sverige.Med rätta kontakter och som bra kund så blir priset därefter:)

Olle Å
2011-12-23, 09:58
Det är väl ok att köpa grejer från utlandet. Men tänk på en sak då ni beställer något som är lite tungt. Det är att bilspedfirmorna behandlar godset ganska våldsamt ibland. Jag har jobbat på ett företag som ofta fick gods från Tyskland varvid mycket småskador uppkom. Vi fick då se till att leverantören skyddade godset bättre vid emballeringen.
Fick själv en mcmotor från södra Tyskland levererad av Bilsped. Motorn låg på en sk. 1/4-pall med en kartongskiva över och ett plastband runt. Pallen heltrasig men motorn var som tur var, hel.
Tänk på att meddela er leverantör att godset måste emballeras väl.
I mitt fall gällde det en beg. motor och det var förskottsbetalning som gällde. Var ju lite fundersam, men det tog inte många dagar efter pengaöverföringen, så var motorn här.

räven
2011-12-23, 10:28
Ja vad kommer att hända,jo alla tillbehör försvinner från hyllorna hos våra handlare så då finns det inget att se och prova,men det är väl någon som vill ha det så.Själv så handlar jag det mesta i sverige.Med rätta kontakter och som bra kund så blir priset därefter:)

Håller faktisk med. Gammal å smålänning, vill känna å se det jag köper. Vill ta den i örat som sålt undermålig vara till mig.

Mats Liifv
2011-12-23, 11:09
Eftersom jag i klädväg nästan uteslutande hållit mig till Halvarsson/Lindstrands produkter brukar jag kolla på MC-mässan vad nytt som kommer, testa storlekar etc. Sen köper jag där jag får bäst pris. Funkar bra för mig, andra vill handla i en fysisk butik och betala kanske 20 % eller mer för det. Bra med valfrihet.

Jan-Olov
2011-12-23, 11:28
Håller faktisk med. Gammal å smålänning, vill känna å se det jag köper. Vill ta den i örat som sålt undermålig vara till mig.

Precis som jag anser, sedan är det en faktor till, handlar vi inte lokalt så försvinner dom.
Jag tankar för det mesta här hemma, endast för att vi vill inte förlora den lokala macken, likaså gör vi dom mesta matinköp här hemma av samma skäl. Vi skall vara rädda om det lokala för hur skulle det se ut om vi alltid behöver köra flera mil för fem liter bensin till gräsklipparen eller ett paket jäst till baket.

räven
2011-12-23, 12:28
Precis som jag anser, sedan är det en faktor till, handlar vi inte lokalt så försvinner dom.
Jag tankar för det mesta här hemma, endast för att vi vill inte förlora den lokala macken, likaså gör vi dom mesta matinköp här hemma av samma skäl. Vi skall vara rädda om det lokala för hur skulle det se ut om vi alltid behöver köra flera mil för fem liter bensin till gräsklipparen eller ett paket jäst till baket.

Bra argument för oss som bor på landsbygden.

engström67
2011-12-23, 16:04
Precis som jag anser, sedan är det en faktor till, handlar vi inte lokalt så försvinner dom.
Jag tankar för det mesta här hemma, endast för att vi vill inte förlora den lokala macken, likaså gör vi dom mesta matinköp här hemma av samma skäl. Vi skall vara rädda om det lokala för hur skulle det se ut om vi alltid behöver köra flera mil för fem liter bensin till gräsklipparen eller ett paket jäst till baket.

Håller med.:)

Nina
2011-12-23, 18:10
Det är ju så att konsumenter är väldigt prismedvetna av sig och hittas samma kläder/saker till klart lägre priser nån annanstans så finns det inget som förbjuder folk att handla där för att spara in på pengar. Man vet inte heller om leverantörerna vet om att Sverige har högt skattetryck och högre priser till Sverige medan Tyskland kanske får andra priser, att det verkar som att vi har råd att kasta ut pengar och då kanske de i sin tur saltar på sina priser, vilket drabbar handlaren som beställer hem och därför måste lägga på sin procent för att ha råd att ha butiken i drift. Det är så otroligt mycket som avgör och sätter priset på prislappen (lokalhyra som kan vara dyr, elkostnader som inte är så billiga, larmkostnader, utryckningar för larmanrop som kan dra iväg med flera tusen kronor, försäkringar som kostar en slant, personalkostnader som ju är dyr post i bokföringen, fraktkostnader, stölder ur butik som ska ersättas med mera, med mera).

Aphuuu, tur att jag inte har en butik.

Olle Å
2011-12-23, 19:02
Jag tror också att de flesta vill kunna handla lokalt, men det är ju problem för alla handlare kan ju inte tillfredsställa allas smaker. Tyvärr så går många över ån efter vatten.
Skall berätta en sann historia om ett hästköp.

En dam skulle köpa en mycket dyr hopphäst till sin dotter. Det dög inte med någon häst från Värmland utan det var ju Danmark som gällde. Tyvärr blev de problem med hästen och att försöka reklamera något som köpts utomlands var mycket svårt. Detta är ju en ytterlighet, men i alla fall.:(

Det gäller verkligen att handlarna har sk. servicesinne om det hela skall funka.
Ett ex på motsatsen. En bekant till mig råkade en lördag förmiddag stjälpa omkull sin Varadero,
Åkte in till Bike Corner i Karlstad och hörde om de hade en ny ruta. Nej det finns inte på lager, blev svaret. Klockan var nästan stängningsdags och kompisen bad att få köpa rutan från en beg. hoj som stod där. Han kunde plocka bort den själv och betala nypris för den. Vi jobbar inte så, blev det svaret.:bootyshake:
Kompisen hade nästan 40 mil hem. Så nästa hoj blev inte en Honda.:mad:

Nina
2011-12-23, 19:09
Jag tror också att de flesta vill kunna handla lokalt, men det är ju problem för alla handlare kan ju inte tillfredsställa allas smaker. Tyvärr så går många över ån efter vatten.
Skall berätta en sann historia om ett hästköp.

En dam skulle köpa en mycket dyr hopphäst till sin dotter. Det dög inte med någon häst från Värmland utan det var ju Danmark som gällde. Tyvärr blev de problem med hästen och att försöka reklamera något som köpts utomlands var mycket svårt. Detta är ju en ytterlighet, men i alla fall.:(

Det gäller verkligen att handlarna har sk. servicesinne om det hela skall funka.
Ett ex på motsatsen. En bekant till mig råkade en lördag förmiddag stjälpa omkull sin Varadero,
Åkte in till Bike Corner i Karlstad och hörde om de hade en ny ruta. Nej det finns inte på lager, blev svaret. Klockan var nästan stängningsdags och kompisen bad att få köpa rutan från en beg. hoj som stod där. Han kunde plocka bort den själv och betala nypris för den. Vi jobbar inte så, blev det svaret.:bootyshake:
Kompisen hade nästan 40 mil hem. Så nästa hoj blev inte en Honda.:mad:
Jag är av den naturen: Hellre sälja lite än ingenting alls. Hade det varit min butik så hade jag låtit din bekante köpa den där rutan, dock inte till fullt pris men då kanske jag hade fått en nöjd kund som kanske återvänt och köpt en hel mc senare! ;)

V Saarela
2011-12-23, 19:47
Jag är av den naturen: Hellre sälja lite än ingenting alls. Hade det varit min butik så hade jag låtit din bekante köpa den där rutan, dock inte till fullt pris men då kanske jag hade fått en nöjd kund som kanske återvänt och köpt en hel mc senare! ;)

Jag tror också att de flesta vill kunna handla lokalt, men det är ju problem för alla handlare kan ju inte tillfredsställa allas smaker. Tyvärr så går många över ån efter vatten.
Skall berätta en sann historia om ett hästköp.

En dam skulle köpa en mycket dyr hopphäst till sin dotter. Det dög inte med någon häst från Värmland utan det var ju Danmark som gällde. Tyvärr blev de problem med hästen och att försöka reklamera något som köpts utomlands var mycket svårt. Detta är ju en ytterlighet, men i alla fall.:(

Det gäller verkligen att handlarna har sk. servicesinne om det hela skall funka.
Ett ex på motsatsen. En bekant till mig råkade en lördag förmiddag stjälpa omkull sin Varadero,
Åkte in till Bike Corner i Karlstad och hörde om de hade en ny ruta. Nej det finns inte på lager, blev svaret. Klockan var nästan stängningsdags och kompisen bad att få köpa rutan från en beg. hoj som stod där. Han kunde plocka bort den själv och betala nypris för den. Vi jobbar inte så, blev det svaret.:bootyshake:
Kompisen hade nästan 40 mil hem. Så nästa hoj blev inte en Honda.:mad:



Nja, det beror ju på vilken tid av året detta hände(fast det spelar ju egentligen ingen roll när)
MC-säsongen för handlaren är ju oftast kort och intensiv, så det gäller väl för handlaren att ta till vara varenda säljminut. Det tar några dagar att få hem en ruta och under tiden står en hoj i butik, som utan ruta inte direkt visar sin vackraste sida.

Tror nog att att kunden förstår detta om man förklarar det på rätt sätt(istället för...."vi jobbar inte så"). Om inte kunden förstår så kunde väl säljaren fyllt på med en vit lögn, bara för att göra ett avslut utan att såra, typ "dessutom har en kund sagt att han kommer eventuellt imorgon och provar hojen"
En ruta är ju heller inte direkt nåt akut, typ ett totalt avbrutet kopplingshandtag eller nåt annat tokigt som gör att hojen är obrukbar/svår att köra.

kitsapgrl
2011-12-25, 19:12
Mats, bra handskar du fick tag i. Min mans julklapp blev dessa: http://www.exo2theheatinside.com/products/heated-clothing/heated-motorcycle-gloves.html
Dyra, får se hur han gillar dem när de väl kommer..:)