handdator

Visa fullständig version : Handelsboden



honda500
2011-12-20, 18:27
Hej,

Vad har ni för uppfattningar om handelsboden? Jag köpte idag en jacka av dem och hoppas att jag blir nöjd men jag skulle vilja veta er uppfattning om handelsboden.

honda500

Gert
2011-12-20, 19:43
Jag har köpt en del kläder där men min uppfattning är att kvalitén är sämre än dem borde vara, dem är ju trots allt inte mycket billigare än andra fabrikat i mellanklassen.
Men det har trots allt inte varit några problem heller när jag har reklamerat det.

Stoffe_G
2011-12-20, 20:06
Jag har ju bara varit knutte i knappt ett halvår, och de enda MC grejjer jag har är köpta på Handelsboden.

Bra Service tycker jag, i alla fall i Malmöbutiken.
Bra sortiment, med mycket grejjer att välja på.
Kvalitén? Man får vad man betalar för heter det ju... Köpte de billigaste handskarna, och de har släppt i en söm. Gråter inga floder över det. Jacka + byxor håller bra kvalitet enligt mig, mycket nöjd.

Rekommenderar ett besök!

räven
2011-12-20, 20:54
Jag har ju bara varit knutte i knappt ett halvår, och de enda MC grejjer jag har är köpta på Handelsboden.

Bra Service tycker jag, i alla fall i Malmöbutiken.
Bra sortiment, med mycket grejjer att välja på.
Kvalitén? Man får vad man betalar för heter det ju... Köpte de billigaste handskarna, och de har släppt i en söm. Gråter inga floder över det. Jacka + byxor håller bra kvalitet enligt mig, mycket nöjd.

Rekommenderar ett besök!

Reklamera mera.

RobbeS
2011-12-21, 00:36
Hej,

Vad har ni för uppfattningar om handelsboden? Jag köpte idag en jacka av dem och hoppas att jag blir nöjd men jag skulle vilja veta er uppfattning om handelsboden.

honda500

Tror inte det är något större fel på deras grejer. Men som sagts tidigare så är det ju lite billigare prisklass och någonstans sparar tillverkarna in. Oftast är det sömmar, dragkedjor och liknande som får stryka på foten.
Tänkte själv handla lite grejer på Handelsboden i Umeå i somras men dom två som arbetade där var inte ett dugg intresserade av att sälja till mig utan stod i en för övrigt tom butik och såg ointresserade ut. Nu hörde jag att den butiken gått i konkurs vilket inte är så förvånande.
Men ett tips är att handla billiga prylar till att börja med och sedan leta bättre grejer på ebay.uk och liknande och byta ut eftersom. Jag har gjort fynd där, både ställ och hjälmar till halva priset jämfört med i Sverige.
Ett ställ, Lindstrands, köpte jag på rea i finland för 2300 kronor som går på 5000 i Sverige.

Undvik dock Sharkspeed, billigt visst men skrot är billigt...

Nina
2011-12-21, 07:32
Jag brukar hålla mig till märket Jofama/Halvarssons. Är det nåt med kläderna är de snabba på att fixa till dem. Inga frågor ens, bara skicka in kostnadsfritt så kommer de fort i retur – och lagade. Visst, de kostar lite mer men toppservicen ingår. De är kanske lite av mc-klädernas Rolls Royce när man får sån toppenservice om det skulle vara nåt fel på dem. :)

Senaste tiden har jag köpt Triumphs kläder, de är bra också.

engström67
2011-12-21, 09:54
Jag brukar hålla mig till märket Jofama/Halvarssons. Är det nåt med kläderna är de snabba på att fixa till dem. Inga frågor ens, bara skicka in kostnadsfritt så kommer de fort i retur – och lagade. Visst, de kostar lite mer men toppservicen ingår. De är kanske lite av mc-klädernas Rolls Royce när man får sån toppenservice om det skulle vara nåt fel på dem. :)

Senaste tiden har jag köpt Triumphs kläder, de är bra också.

Väldigt snygga är dom, själv kör jag med tyska stadler,skinn,100% vattentäta, 10års garanti. Det vart missfärgningar på min jacka efter 2år,fick en ny utan tjafs,fick välja färg med.Kundservice tycker jag,jag menar jackan kostar ju 10papp:) Men jag funderar på att köpa ett tält från Handelsboden,tydligen snabbrest:)

honda500
2011-12-21, 10:50
Min tanke var egentligen inte att köpa ngt än men fick jättebra service och sen hade de rea. Jag skulle bara in en sväng, 10 min hade jag tänkt mig men kom ut 2,5 timmar senare. Byxorna ska jag köpa ngn annanstans. Jag tyckte att han som hjälpte mig var väldigt kunnig och förklarade bra och den servicen har jag inte fått i andra butiker.

engström67
2011-12-21, 12:00
Min tanke var egentligen inte att köpa ngt än men fick jättebra service och sen hade de rea. Jag skulle bara in en sväng, 10 min hade jag tänkt mig men kom ut 2,5 timmar senare. Byxorna ska jag köpa ngn annanstans. Jag tyckte att han som hjälpte mig var väldigt kunnig och förklarade bra och den servicen har jag inte fått i andra butiker.

Men det är ju perfekt,så ska det vara.Det värsta som finns när man går in i en butik och ingen bryr sig.Det är ju som att gå in på Mercedes eller Bmw utan kostym:rolleyes: Lycka till med brallor:)

Olle Å
2011-12-21, 16:45
Handelsboden i Karlstad var ju servicevänliga trots att jag bara skulle köpa ett par handskar.
Annat var de hos Philipssons då jag skulle köpa en picup klädd i arbetskläder. Dagen efter köpte jag en picup av Lecab i stället.
Kundservice lönar sig. Att bara titta på hur en ev. kund är klädd gör ju att den försäljaren framstår som en smula imbecill.
:santaclaus: just nu verkar det som om slädföret infinner sig, men................

honda500
2011-12-21, 16:48
Tack han gav så bra service så att jag trots att jag har fått uppfattningen att de kanske inte har jätte bra kvalite' funderar på att åka tillbaks och köpa ett par byxor också.

//honda500


Men det är ju perfekt,så ska det vara.Det värsta som finns när man går in i en butik och ingen bryr sig.Det är ju som att gå in på Mercedes eller Bmw utan kostym:rolleyes: Lycka till med brallor:)

honda500
2012-01-06, 15:59
Deras eget märke, 4 bikers är det ngt som bara säljs i Sverige?

RobbeS
2012-01-06, 18:21
Deras eget märke, 4 bikers är det ngt som bara säljs i Sverige?

Nä, egentligen inte. 4Bikers är deras eget märke som dom sätter på olika produkter dom köper in och säljer. Produkterna säljs i resten av världen, ev också i Sverige, under andra namn. Ta till exempel Handelsbodens intercom som dom kallar 4 bikers och säljer för drygt 2000 spänn för två st. Jag köpte exakt samma (2 st) för 390 kr från Hong Kong via ebay.uk men utan 4 bikers loggan.

honda500
2012-01-06, 18:42
Deras mt zero II hjälm hittade jag i England för halva priset inklusive frakt. Den är nu beställd. Om det är någon som är intresserad av att köpa den så kan jag skicka en länk.

magna_swede
2012-01-06, 19:11
Skicka gärna en länk, både jag och frugan behöver byta ut våra, nu 12 år gamla Nolan.
:o

honda500
2012-01-06, 21:11
Jag har skickat länken till dig i ett privat meddelande.

magna_swede
2012-01-08, 12:37
Thnx!
:D

Gert
2012-01-08, 12:43
Varför inte lägga ut den här så alla kan ta del av den?

honda500
2012-01-08, 14:02
Absolut.

http://www.mad4bikes.co.uk/clearance-sale-items/new-mt-zero-ii-flip-front-motorcycle-motorbike-helmet-gloss-blk-p-2639.html

http://www.mad4bikes.co.uk/clearance-sale-items/new-mt-zero-ii-flip-front-motorcycle-motorbike-helmet-matt-black-p-2659.html

De två första är samma hjälm men med olika färger. Handelsboden vill ha 2000 kr. Jag betalade inklusive frakt och deras VAT 85 pund.

http://www.handelsboden.com/mt-zero-ii-mattsvart-p-1244-c-167.aspx

Honda500

RobbeS
2012-01-08, 15:11
Absolut.

http://www.mad4bikes.co.uk/clearance-sale-items/new-mt-zero-ii-flip-front-motorcycle-motorbike-helmet-gloss-blk-p-2639.html

http://www.mad4bikes.co.uk/clearance-sale-items/new-mt-zero-ii-flip-front-motorcycle-motorbike-helmet-matt-black-p-2659.html

De två första är samma hjälm men med olika färger. Handelsboden vill ha 2000 kr. Jag betalade inklusive frakt och deras VAT 85 pund.

http://www.handelsboden.com/mt-zero-ii-mattsvart-p-1244-c-167.aspx

Honda500

Se där, den som letar finner! Du har gjort en riktigt bra affär:rock:

honda500
2012-01-08, 15:21
Tack!:cheers::banana::rock:

honda500
2012-01-13, 18:58
Ni som har beställt från England, hur många dagar brukar det ta innan ni får hem grejorna?

Hamre
2012-01-13, 19:35
Ni som har beställt från England, hur många dagar brukar det ta innan ni får hem grejorna?

Ca en vecka

honda500
2012-01-13, 21:32
Jag beställde förra fredagen och den skickades samma dag. När jag frågade personen som jag hade haft kontakt med så sa han att det skulle ta 4-5 arbetsdagar. Så jag tycker att jag borde ha fått den idag. Kompisar som har beställt data prylar och så vidare har sagt att det oftast mer än vecka innan det kommer fram. Jag har nu iaf mailat snubben igen och får se vad han säger.

Viragomannen
2012-01-13, 22:38
Nä, egentligen inte. 4Bikers är deras eget märke som dom sätter på olika produkter dom köper in och säljer. Produkterna säljs i resten av världen, ev också i Sverige, under andra namn. Ta till exempel Handelsbodens intercom som dom kallar 4 bikers och säljer för drygt 2000 spänn för två st. Jag köpte exakt samma (2 st) för 390 kr från Hong Kong via ebay.uk men utan 4 bikers loggan.

Hejsan!
om du är nöjd med din intercom från Hong Kong skulle jag vara tacksam om du kunde ge mig websidans adress,skulle också behöva dessa! om dom nu finns på annat håll än ebay....
Klockrent även vid övningskörning då man på en gång får veta vad och när man kör på fel sätt:o

honda500
2012-01-14, 19:19
Var igår och provade på Jofama differ byxor. Är det någon som har erfarenhet av dessa byxor?

Förutom louis i tyskland, finns det några andra firmor på nätet som ni använder som är billiga?


Hur brukar det vara på mcmässan, brukar jofama och andra märken sälja sina kläder till rabatterade priser på mässan?

RobbeS
2012-01-14, 20:00
Hejsan!
om du är nöjd med din intercom från Hong Kong skulle jag vara tacksam om du kunde ge mig websidans adress,skulle också behöva dessa! om dom nu finns på annat håll än ebay....
Klockrent även vid övningskörning då man på en gång får veta vad och när man kör på fel sätt:o

http://www.ebay.co.uk/itm/Motorcycle-Helmet-Bluetooth-BT-Headset-Intercom-1000-m-/250871240966?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a69175906#ht_5144wt_960

Sök på BT inercom på Ebay.uk så hittar du fler alternativ. Säkert också billigare:)

honda500
2012-01-14, 22:44
Börjar undrar om jag har blivit blåst? Jag mailade dem i fredags men har ännu inte fått något svar. Sist jag mailade dem var en lördag och de svarade samma men den här gången svarade de inte.

Får avvakta och se om jag får något svar på måndag. Har de må ni tro sån här system så att de kan spåra paketet?

engström67
2012-01-14, 23:18
Tyvärr en till nackdel med att näthandla.Men hoppas det löser sig.Och ja dom brukar ha lite specialpriser på mässan.

honda500
2012-01-14, 23:34
jag har betalat via paypal, ska inte paypal fungera som en säkerhet för bägge parterna?

honda500
2012-01-15, 00:06
www.mad4bikes.co.uk heter firman

RobbeS
2012-01-15, 00:30
Börjar undrar om jag har blivit blåst? Jag mailade dem i fredags men har ännu inte fått något svar. Sist jag mailade dem var en lördag och de svarade samma men den här gången svarade de inte.

Får avvakta och se om jag får något svar på måndag. Har de må ni tro sån här system så att de kan spåra paketet?

Ta det lite lugnt nu. Om jag fattade det rätt så beställde du den fredag 6/1 vilket innebär att dom säkert inte skickade paketet förrän på måndag eller tisdag. Skickar dom med post har du det i början på veckan. Skickar dom med fraktbolag så kan det hända att bolaget i Sverige väntar till nästa vecka innan dom levererar. Jag beställer från utlandet hela tiden och har aldrig blivit blåst än så länge. Då har jag beställt från Asien, USA, England, Tyskland och Sydafrika. Enda gången jag varit nära att bli blåst var från tretti.se som är en enligt egen utsago svensk seriös firma som vunnit pris som årets näthandlare flera gånger.
Betalar du med Paypal kan det bli någon dags fördröjning.

honda500
2012-01-15, 08:45
Ja, jag kanske ska lugna mig ngt. Beställde förra fredagen kl 8. Fick runt kl 12 ett mail där det stod "status shipped" och jag mailade honom och frågade när han trodde hjälmen skulle vara levererad till mig. Han svarade 4-5 arbetsdagar. Jag har kollat med kompisar som har beställt icke mcrelaterade produkter och de sa att de brukar ta minst en vecka innan de får hem produkterna. De tyckte att slutet av kommande vecka borde jag få hem hjälmen. Får se om han svarar på måndag. Japp betalade med paypal.

honda500
2012-01-16, 15:11
Fick min hjälm idag. Posten som av någon anledning inte skickat en lapp till mig att den finns att hämta ut. Den har varit hos posten sedan 12 januari. Mkt nöjd och dessutom sparat mig mer än 1000 kr.

Mats Liifv
2012-01-16, 15:50
Fick min hjälm idag. Posten som av någon anledning inte skickat en lapp till mig att den finns att hämta ut. Den har varit hos posten sedan 12 januari. Mkt nöjd och dessutom sparat mig mer än 1000 kr.Ännu en som upptäckt det smidiga och ekonomiska alternativet att handla via nätet. Brukar lätt bli fler gånger när man märkt hur lätt det är!

honda500
2012-01-16, 16:17
mm...jag har tidigare handlat ifrån louis och det har funkat bra men var lite nervös för england för att priset lät för bra för att vara sant.

Vet du hur det brukar vara på mcmässan när det gäller priset? Är intresserad av att köpa jofama differ byxor men har inte hittat ngt som är billigare än i butiker.

Mats Liifv
2012-01-16, 16:31
mm...jag har tidigare handlat ifrån louis och det har funkat bra men var lite nervös för england för att priset lät för bra för att vara sant.

Vet du hur det brukar vara på mcmässan när det gäller priset? Är intresserad av att köpa jofama differ byxor men har inte hittat ngt som är billigare än i butiker.Ibland kan man göra fynd på mässan. I ditt fall skulle jag vänta tills jag kollat läget på mässan innan jag handlat. Antar att du googlat, vilket är det bästa pris du hittat?

RobbeS
2012-01-16, 16:49
mm...jag har tidigare handlat ifrån louis och det har funkat bra men var lite nervös för england för att priset lät för bra för att vara sant.

Vet du hur det brukar vara på mcmässan när det gäller priset? Är intresserad av att köpa jofama differ byxor men har inte hittat ngt som är billigare än i butiker.

Vilket pris hade du tänkt dig. Ser att dom säljer dom på nätet i Sverige, Sulas och Lelles för ca 1400 spänn vilket jag tycker är ett helt okey pris för mc byxor. Googla på Jofama Differ.

honda500
2012-01-16, 17:14
En mc-butik i min stad tar samma pris men jag tänkte om de har rabatterade på mässan så avvaktar jag eller om jag kan hitta på nätet utomlands till ett lägre pris,

honda500
2012-02-25, 19:03
Köpte igår nya mcbyxor på handelsboden. Så för årets säsong så är det ett helt nytt ställ och hjälm från handelsboden. Hoppas att det håller ihop vettig men jag tror inte det. Handlaren lämnar inte någon garanti på sina grejor. Det är bara allmäna reklamationer som man kan göra i hos dem. Jag nämnde för honom att till och med Biltema lämnar ut ett års garanti. Hans svar att det är inte lag på att lämna ut garanti. Det var första och sista gången jag köpte saker ifrån Handelsboden.

Seså nu mår jag lite bättre när jag nu har spillt ut lite galla om handelsboden.

Är det inte lite snålt av dem att inte lämna ut garanti?

engström67
2012-02-25, 19:59
Det är väl lika om man köper ett par jeans,Man får väl ingen garanti på dom heller.Jag har 10 års garanti på mitt mc ställ,men det kostar 20000.Går du till touringbutiken och köper ett rukkaställ så tror jag inte det är någon garanti på dom heller,men kan ha fel.Brukar väl ofta vara så på lågprisprylar.Förutom På Biltema dom lämnarm ju garanti på allt och det lär nog behövas i tanke på den oftast usla kvalite dom håller.Mc och biltema är tabu för mig:)

honda500
2012-02-25, 20:13
Vad jag förstått lämnar handlare som säljare kvalitesmärken ut garanti. Oftast mer än 1 år.

räven
2012-02-25, 20:55
Det är väl lika om man köper ett par jeans,Man får väl ingen garanti på dom heller.Jag har 10 års garanti på mitt mc ställ,men det kostar 20000.Går du till touringbutiken och köper ett rukkaställ så tror jag inte det är någon garanti på dom heller,men kan ha fel.Brukar väl ofta vara så på lågprisprylar.Förutom På Biltema dom lämnarm ju garanti på allt och det lär nog behövas i tanke på den oftast usla kvalite dom håller.Mc och biltema är tabu för mig:)

5 år på rukka

Olle Å
2012-02-25, 21:49
Kanske jag har fel, men har för mig att man alltid har 1 års reklamationstid på alla grejer man köper.
Jag har i höstas reklamerat en arbetsjacka vars dragkedja gått sönder, även ett par arbetsskor som sulorna gått sönder på. Fick nytt.
Har du kläder som går sönder , så är det bara att gå till butiken och be dem fixa det hela. Vet att en del krånglar , men..........
Spar därför kvitton på allt du köper för det är det första det frågas om.:deal:
Tror att den heter konsumentlagen. Kan någon kolla?????????:hello::hello:

engström67
2012-02-25, 22:20
5 år på rukka

Jag misstänkte det:)

engström67
2012-02-25, 22:22
Köpte igår nya mcbyxor på handelsboden. Så för årets säsong så är det ett helt nytt ställ och hjälm från handelsboden. Hoppas att det håller ihop vettig men jag tror inte det. Handlaren lämnar inte någon garanti på sina grejor. Det är bara allmäna reklamationer som man kan göra i hos dem. Jag nämnde för honom att till och med Biltema lämnar ut ett års garanti. Hans svar att det är inte lag på att lämna ut garanti. Det var första och sista gången jag köpte saker ifrån Handelsboden.

Seså nu mår jag lite bättre när jag nu har spillt ut lite galla om handelsboden.

Är det inte lite snålt av dem att inte lämna ut garanti?

Men jag tror att skulle det gå sönder något så får du säkert hjälp,annars är det riktigt dåligt.

honda500
2012-02-25, 23:14
Även allmänna reklamationsrätten ville han begränsa så att om han tycker att det ska vidare så skulle han skriva an en anmälan. Hur lagen om allmänna reklamationsnämnden är skriven känner jag inte till. Jofama handlare sa att de lämnar ut tre års garanti och även efter det brukar de hjälpa kunden att få ordning på grejorna.



Men jag tror att skulle det gå sönder något så får du säkert hjälp,annars är det riktigt dåligt.

Gert
2012-02-26, 00:04
Jag har själv reklamerat en söm på ett par byxor på Handelsboden i Malmö, fick ett par nya utan problem.
Men det ska ju inte skilja sig något åt mellan orterna.

Olle Å
2012-02-26, 07:32
Oavsett garanti eller inte, så skall ju defekta grejer bytas ut utan krångel om firman är seriös.
De flesta kläder man köper är ju väldigt dyra och håller faktiskt en mycket hög kvalité.
Har åkt omkull flera gånger med mitt goretexställ och sömmarna håller för det.:hello::hello:

honda500
2012-02-26, 09:28
Vi får hopppas att grejorna håller men nästa ställ bli förmodligen rukka.

Linnex
2012-02-26, 14:29
Kanske jag har fel, men har för mig att man alltid har 1 års reklamationstid på alla grejer man köper.
Jag har i höstas reklamerat en arbetsjacka vars dragkedja gått sönder, även ett par arbetsskor som sulorna gått sönder på. Fick nytt.
Har du kläder som går sönder , så är det bara att gå till butiken och be dem fixa det hela. Vet att en del krånglar , men..........
Spar därför kvitton på allt du köper för det är det första det frågas om.:deal:
Tror att den heter konsumentlagen. Kan någon kolla?????????:hello::hello:

Enligt konsumentlagen har man 6 månaders garanti och 3 års reklamationsrätt.
Skillnaden för de 6 första månaderna mot de resterande är bevisbördan. Efter 6 månader ligger bevisbördan på köparen att påvisa att felet fanns från början.

Gibson
2012-02-26, 16:18
Har köpt både jackor och byxor på handelsboden och det är inget fel på dom ännu efter 5 år, jag är nöjd med deras saker och kvalitet, och en hjälm är inköpt där och det blir en ny till mig i vår:)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Motormannen
2013-07-16, 21:37
Ja... blev en 4Bikers sommarjacka hos dessa i år, deras svart/vita som delvis är i ''nättyg'' som släpper in luft - tryckknappen på kragen lossnade under andra turen... Fick besöka pappan till tjejen som jobbar på modesaffären i byn som jag frågade om de kunde hjälpa mig, som gör nitarmband som stämplade dit reservknappen ORDENTLIGT!
Mina Tornado-byxor gick dragkedjan vid benen sönder och själva draget i två delar, visserligen efter 2 år och killen på Handelsboden Sthlm blev förskräckt att jag ville reklamera en 2 år gammal byxa, hänvisade till lagstadgad 3 års reklamationsrätt och det blev tyst i luren...
Nästa gång det blir touringställ ska jag lägga en extra slant på kvalité...

Har väl berättat om mina sommarhandskar som höll i en säsong sen började tyget luckras upp och bli hål rätt igenom, och mina första stövlar där sulan lossnade från skinnet...

Shadowrider
2013-07-18, 18:05
Jag va på Handelsboden i Linköping för en vecka sen, å de hade kanonservice. Å deras kläder är jag supernöjd med. Köpte även av handelsboden i Göteborg när jag skaffat min första hoj, å det va nog det bästa regnställ jag har haft. Totalt kruttorr efter ganska många mils körning i ösregn. Så deras kläder har jag varit å är helnöjd med.

Shadowrider
2013-07-18, 18:11
Jag va på Handelsboden i Linköping för en vecka sen, å de hade kanonservice. Å deras kläder är jag supernöjd med. Köpte även av handelsboden i Göteborg när jag skaffat min första hoj, å det va nog det bästa regnställ jag har haft. Totalt kruttorr efter ganska många mils körning i ösregn. Så deras kläder har jag varit å är helnöjd med.

Olle Å
2013-07-19, 08:58
Jag va på Handelsboden i Linköping för en vecka sen, å de hade kanonservice. Å deras kläder är jag supernöjd med. Köpte även av handelsboden i Göteborg när jag skaffat min första hoj, å det va nog det bästa regnställ jag har haft. Totalt kruttorr efter ganska många mils körning i ösregn. Så deras kläder har jag varit å är helnöjd med.

Har fått för mig att Handelsboden är lite som Biltema. Köper du kvalitétsgrejor, så håller de. Som exvis Biltemas verktyg med 10 års garanti. Du har tur om de billiga verktygen håller.:):):)

Reject
2013-07-19, 09:51
De grejer jag själv har handlat på Handelsboden tycker jag inte det har varit några problem med, möjligtvis med undantag av handskar där fodret och "innanmätet" har en tendens att komma loss så fort man svettas bara lite.

Däremot jackan och byxorna jag köpte där för snart 2 år sedan är fortfarande schysta och fräscha.

räven
2013-07-19, 11:32
Om man bär tillbaka det som är dåligt lär dom sig att det inte går att sälja skit