handdator

Visa fullständig version : Vad har ni för planer i garaget i vinter?



Olle Å
2011-12-07, 09:46
Har ni ombyggnader av hojen eller reparationer??
Försök hålla tråden så den inte spårar ur som vanligt.
Själv har jag tänkt lacka om hojen och göra vanlig service

Nina
2011-12-07, 10:48
Byta olja, filter, kolla bromsar och putsa kromet på Scramblerns fälgar som fått envisa prickar som sitter (trots avfettning). Lite enklare göromål med andra ord. Husqvarnan ska förstås gås igenom lite mer grundligt, smörja nipplar och vajrar etc. :)

Hålan
2011-12-07, 12:53
Lackera om hojen i Volvo ocean race blå, måla pinstripe på skärmar och tank.
Klä om sadeln i brunt läder eller hitta ny sadel.
Kapa och modifiera originaldämpare som jag fått tag på billigt.
Installera blå diodlister runt motor och skärmar.
Nya speglar och lite annat kul.

Jan-Olov
2011-12-07, 13:15
Jag har köpt en sänkningssatts så att jag slipper kämpa med att komma av på ett vettigt sätt. Förlänga framskärmen så att jag slipper en del sprut på moterorn. Byta olja o filter samt eventuellt montera diodljus på blinkesen. Detta är vad jag planerat, få se vad jag gjort när vintern är slut.

räven
2011-12-07, 15:34
Ska byta däcken.

Gawriel
2011-12-07, 17:30
fixa nygammal sadel , tömma under sadeln, tillverka egen baterilåda o försöka få ihop alla kablar till nån snygg samling, flytta bensinpumpen till nån vettigare plats.
Tömt under sadeln så länge...

Molgan
2011-12-07, 20:22
Hojen kommer förhoppningsvis att rulla i vinter när isen lagt sig. Men saker jag tänkt fixa under vintern är lite småfix: byta ut lite delar som skamfilats, tex plastkåpor och sidostödet som är skevt, nött och lite rostigt. Ska försöka få på barkbusters, tror det blir KTMs men de kräver lite modifiering för att passa.

Dessutom hade jag tänkt tvätta hojen. Senast det hände var hösten 2010, så det känns inte som att jag riskerar att få öknamnet "putsnisse".

Jåke
2011-12-07, 20:58
Renovering av stötdämpare och gaffel till vettig status, inget jag gör själv utan lämnar bort. Få någon med svets att att bygga om det extra kollektor-röret jag köpt...
Vanlig service och eventuellt byte av fälgar/bromsskivor om jag får inspiration. Känner jag mig riktigt modig kommer jag göra allvar av planerna att lägga vinyl på vissa delar av plasten åxå, har funnits på listan sen förra vintern...

Olle Å
2011-12-07, 22:04
Verkar som om det är fler och fler som vill sätta personlig prägel på hojen. I stället för att byta hoj så kanske man kan fixa till någonting extra med utseendet eller skrämma upp motorn lite.
:santaclaus: han kanske kommer med en massa fina smågrejer

freddemannen
2011-12-07, 23:37
Nya sulor ska på, hjullager fram ska bytas samt det vanliga olja och filter.

Guzzi-Leif
2011-12-08, 00:28
Service och bromsreparation gjorda. Däck bytta. Tror aldrig någonsin jag varit så Bror Duktig som i år, jag är ju normalt sett en latmask.
Blir bara batteriladdning + lite smek o kel under vintern.

Tillhör dessutom tråkgubbarna som anser att en båge inte ska moddas - gillar tanken med helfordonsgodkännande...

veteranmc
2011-12-09, 00:26
det blir nog lungt i garaget i vinter har inga reparationer att utföra på mina motorcyklar kanske dax för nått nytt objekt

klaus
2011-12-09, 09:58
har nu 9 hojar i garaget, så vintern kommer gå fort, vanlig olja filter service på alla, totalt ombygge på 4 stycken, dra om hela elsystemet på åtminståne 2, ny rake på 2, byte av gaffelolja på fler, ska anpassa en 330 däck på en swing, byta minst 6 däck,nytt avgassystem på 2. Ja, listan kan ju bli riktigt lång, det är ju bra att man har två sesonger :)

V Saarela
2011-12-09, 15:03
Bytte bakdäck på Varaderon, bytte tillbaka?!?, bytte luftfilter(ingen lätt match med cisternen till tank), bytte också bromsklossar bak.

Dessutom skulle jag bygga en vinterhoj, men den är redan klar.

Nu återstår bara oljebyte i Varaderon. Pluggen är lös och frugan är på väg med filter och olja.

That´s it i garaget!
.......får nog dricka öl resten av vintern :)

Mats Liifv
2011-12-09, 15:57
har nu 9 hojar i garaget, så vintern kommer gå fort, vanlig olja filter service på alla, totalt ombygge på 4 stycken, dra om hela elsystemet på åtminståne 2, ny rake på 2, byte av gaffelolja på fler, ska anpassa en 330 däck på en swing, byta minst 6 däck,nytt avgassystem på 2. Ja, listan kan ju bli riktigt lång, det är ju bra att man har två sesonger :)Din vinter kommer att gå i rasande takt!

engström67
2011-12-12, 08:58
Blir väl att beställa lite prylar från http://www.touratech.se/main/ ,finns mycket godsaker där.Det senast vart att montera mini led blinkers från yamaha lyser faktiskt bättre än orginal:) Sedan finns det alltid lite annat att hitta på:).Just nu står den i vila:).http://forumbilder.se/images/3a12201175415e128.jpg (http://forumbilder.se)

Nina
2011-12-12, 09:33
Fint skick det är på den! :)

engström67
2011-12-12, 10:24
Tack:) jodå behandlar den som ett litet barn,men sedan är den ju nästan ny med och bara 1600mil på mätarn:)

Molgan
2011-12-12, 18:57
Tack:) jodå behandlar den som ett litet barn,men sedan är den ju nästan ny med och bara 1600mil på mätarn:)
Kom igen, hojen ber om att få skitas ner. På med ett par Karoo bara å tjonga ner den i nåt lerhål! =)

Skämt åsido, den ser grymt fin ut. Om du nån gång säljer den kan köparen känna sig lyckligt lottad.

engström67
2011-12-12, 20:38
Lerhål undviker jag,det finns det maskiner som är gjorda för,men Karoo har jag kört lite med men gick som ett lass skit på asfalt:)så dom tog jag av direkt.

räven
2011-12-12, 21:09
Lerhål undviker jag,det finns det maskiner som är gjorda för,men Karoo har jag kört lite med men gick som ett lass skit på asfalt:)så dom tog jag av direkt.

Vi har ju snackat däck förut?

Olle Å
2011-12-14, 18:37
Vi har ju snackat däck förut?
rätt kommenterat, Jan . Vi skall försöka hålla oss på spåret.
Skall utom hojarna försöka pyssla med en åkgräsklippare. Bara inte delarna blir hopblandade.

Jan-Olov
2011-12-14, 19:53
rätt kommenterat, Jan . Vi skall försöka hålla oss på spåret.
Skall utom hojarna försöka pyssla med en åkgräsklippare. Bara inte delarna blir hopblandade.
Varför inte, det kan bli en attans gräsklippare till att gå.

engström67
2011-12-14, 20:34
rätt kommenterat, Jan . Vi skall försöka hålla oss på spåret.
Skall utom hojarna försöka pyssla med en åkgräsklippare. Bara inte delarna blir hopblandade.

Det spårar ur lite ibland,för alla inget jag bryr mig om.Gräsklippare??

engström67
2011-12-14, 21:43
Såna e kul...
Ska fixa in en sprillans ny V-twin på 18hk (Kawasaki) i min under vintern.. (fd 12hk)
Snart har jag kvarterets snabbaste åkgräsklippare... :D

Javisst,själv så skruvade jag på en yanmar diesel på min ariens snöslunga,funkar perfekt:)

Ove
2011-12-14, 22:35
:rolleyes: Slutmekat med gräsklippare för min del ....hoppas jag! Är det någon som är intresserad att lägga bud på 2 st. åkgräsklippare av märket Clip. Riktiga veterantrikar. Själv ska jag gå över till eldriven robotklippare. :cool:

Ev. lite meka iallafall. Extraljus på DR;en. Från Biltema. ;)

Jan-Olov
2011-12-18, 20:55
Jag har satt i gång med mitt mekande, hojen är sänkt fram o bak sidostödet är demonterat och kapat återstår att svarva en 16mm pinne att sätta i röret före svetts. Jag upptäckte att jag haft lite tur, när jag skulle demontera stödet så lossade trådarna till brytaren nästan helt utan att jag rörde. Det kunde skapat problem.
Problemet är nu att jag måste hitta ett sätt att lyfta hojen så att jag kan demontera centralstödet för att kunna kapa det till rätt längd. Jag äger inget depåstöd för svingen, antingen inhandla eller fixa själv, få se vad det blir

Håkan46
2012-01-10, 20:45
Monterat en semestergas Photon (farthållare). 109 kr

http://www.lellesmcdelar.se/index.php?cPath=1_535 (kolla filmen)

Ska bli skönt att få lite avkoppling även för högerhanden. Hoppas den fungerar som det är tänkt, på butiken sa killen att dom hade sålt bra av den..
Sitter 80 % av arbetstiden vid en dator, musen låser ju upp samma hand stor del av tiden.
/Håkan

Jan-Olov
2012-01-10, 23:19
Jag har kommit ett stycke på väg, hojen är sänkt och sidostödet kapat och klart återstår centralstödet, vilket troligen är mest besvärligt, men det går säkert det med. Före sänkningen mätte jag 83 cm och nu 79cm. När jag nu sitter så får jag ner både fötterna riktigt Den oro jag har är att hjulet tar i innerskärmen i gupp när frugan åker med, fast det får jag ta då om det är problem.

pentti01
2012-01-10, 23:20
Monterat en semestergas Photon (farthållare). 109 kr

http://www.lellesmcdelar.se/index.php?cPath=1_535 (kolla filmen)

Ska bli skönt att få lite avkoppling även för högerhanden. Hoppas den fungerar som det är tänkt, på butiken sa killen att dom hade sålt bra av den..
Sitter 80 % av arbetstiden vid en dator, musen låser ju upp samma hand stor del av tiden.
/Håkan

Den körde jag med i sommras,, funkade sådär,, bra i början men sen började den "slira" lite.
Beror nog mycket på vilken sorts handtag man använder?
För mig blev det även så att den vred sig lite diagonalt över handtaget pga. att jag kommer åt den vid användning av bromshandtaget, om du förstår hur jag menar?
Det medförde att den flyttade sig inåt på handtaget och där slirar den lättare.
Försökte med ett lager isolernings-tejp ( som man använder tex. till hockeyklubbor) men det hjälpte föga,,
Ska byta handtag till kommande säsong, hoppas det blir bättre :)

Håkan46
2012-01-11, 00:26
:cheers: Man kanske kan öka förspänningen lite med ett strips genom ett hål och runt andra skänkeln om den slirar.

Använde du den många gånger?

pentti01
2012-01-11, 01:58
Ja, hela tiden. För mig funkade den på detta vis; om jag justerade den en eller två gånger så kunde jag släppa gashandtaget en bra stund med bibehållen hastighet.
Provade dock ej längre än 30 sekunder ungefär.

Jan-Olov
2012-01-11, 07:26
Den här har jag använt i flera år, och det funkar bra det gäller bara att vänja sig.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Gashjalp-MC-82170/#

V Saarela
2012-01-11, 08:41
Den här har jag använt i flera år, och det funkar bra det gäller bara att vänja sig.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Gashjalp-MC-82170/#

Jag kör också med Trottelrockern.
Personligen får jag lite kalla kårar och olustkänslor när jag tänker på att låsa fast gashandtaget.
- Finns fördröjning om man behöver bromsa snabbt, dvs hojen drar fortfarande(finns även det i Trottelrockern, men inte lika stor), eller man har handen borta från styret
- Tuppar man av så fortsätter hojen(har bl a en bekant som drabbades av detta, fast då var det farthållare på guldvingen)

Molgan
2012-01-11, 12:21
Kör även jag med biltemas flärp, skaffade den när jag skadat handleden och har sen fortsatt. Får bara komma ihåg (vilket jag aldrig gör) att vinkla bort den när jag beger mig ut i stökig terräng annars blir det ofrivilliga skutt och vansinnesfärder.

Håkan46
2012-01-11, 13:47
Den här har jag använt i flera år, och det funkar bra det gäller bara att vänja sig.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Gashjalp-MC-82170/#

Den har jag med, funkar bra men man kan inte släppa helt, jag vill ha möjlighet att låta armen hänga fritt en stund då och då /Håkan

Ankan1
2012-01-11, 16:04
Nya däck, nya drev, ny kedja, ny lackering, ny kåpa, ny huvudstrålkastare, ny baklampa, separata dimljus på ramen, nya blinkers, nya backspeglar, nya emblem, nytt avgassystem, nya bakre stötdämpare, ny motorolja.Allt redan inhandlat och ligger klart på bänken.Nu ska det bara på hojen med när tid ges.Så visst är vintern räddad.

Nina
2012-01-11, 16:57
Nya däck, nya drev, ny kedja, ny lackering, ny kåpa, ny huvudstrålkastare, ny baklampa, separata dimljus på ramen, nya blinkers, nya backspeglar, nya emblem, nytt avgassystem, nya bakre stötdämpare, ny motorolja.Allt redan inhandlat och ligger klart på bänken.Nu ska det bara på hojen med när tid ges.Så visst är vintern räddad.

Oj, det var inte illa. Blir nog som en ny hoj sen! :)

Jan-Olov
2012-01-11, 20:11
Den har jag med, funkar bra men man kan inte släppa helt, jag vill ha möjlighet att låta armen hänga fritt en stund då och då /Håkan
Tryck i kopplingen och åk frihjul, det funkar en liten sund bara det är fritt bakom.

pentti01
2012-01-12, 01:56
Den här har jag använt i flera år, och det funkar bra det gäller bara att vänja sig.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Gashjalp-MC-82170/#

Den där testade jag för ett par år sedan, tyckte den var otäck,,,, :(
Hade en sport-touring hoj då och vid skarp sväng i låg fart fick jag ofrivilligt gaspådrag,,?!
Fel inställd/monterad? ja kanske men den åkte av efter en sväng.

Olle Å
2012-01-12, 14:16
Den har jag med, funkar bra men man kan inte släppa helt, jag vill ha möjlighet att låta armen hänga fritt en stund då och då /Håkan

Om du inte har för brett styre kan du faktiskt låta vänstehanden sköta gasen en stund, men det krävs ju lite träning förstås.:D:D:D

pentti01
2012-01-12, 14:47
Min "gamla härk" skall byggas om till Ratbike; Bort med skärmar, nya styrfästen skall till ( sitter orginal clipon-typ nu), hastighetsmätar-modulen skall bort ( ser ut som hos en mindre bil,, :( )
och ersättas av cykeldator,blinkers kastas ( ska köra med "armvifftning :) )sadel skall byggas/kapas, fotpinnar flyttas bakåt, nytt baklyse skall byggas (fram har jag dubbellyse från biltema) , reg skylt flyttas ner till svingen och avgassystem byggas: förmodligen 2" raka rör med avgasbandage ;) alt. 1 3/4" små billjuddämpare i rostfritt från Simons.
Får köra hela nästa säsong utan besiktning, skall bes juli 2013. Så jag får väl kanske vara uppmärkasam på " di blå" ;)

Ankan1
2012-01-12, 22:47
Oj, det var inte illa. Blir nog som en ny hoj sen! :)

Fortfarande bättre begagnad men kul att skruva på.Mossan blev mest bekymrad över om jag skulle få ihop den igen när den ligger utspridd i hennes garage ha ha ... Den som var så fin redan blev hennes kommentar. :)

Nina
2012-01-13, 06:55
Fortfarande bättre begagnad men kul att skruva på.Mossan blev mest bekymrad över om jag skulle få ihop den igen när den ligger utspridd i hennes garage ha ha ... Den som var så fin redan blev hennes kommentar. :)

Jag hade en fungerande bil och sålde den, kom hem med en annan bil – i delar. Det första folk sa var: ”Men… Du hade ju en fungerande bil och kommer hem med skrot?”.

Det går nog säkert bra att få ihop den, bara den inte ligger för länge isärplockad att du hinner glömma vad som var vad eller i vilken ordning grejerna ska monteras tillbaka. ;)

Ankan1
2012-01-13, 18:13
Jag hade en fungerande bil och sålde den, kom hem med en annan bil – i delar. Det första folk sa var: ”Men… Du hade ju en fungerande bil och kommer hem med skrot?”.

Det går nog säkert bra att få ihop den, bara den inte ligger för länge isärplockad att du hinner glömma vad som var vad eller i vilken ordning grejerna ska monteras tillbaka. ;)

Själv har jag även en otäck förmåga att handla på mig grejer som jag inte vet om de kommer till användning.Som senast idag när jag var ute och letade efter färg och istället kommer hem med fyra stenhårda avgasfjädrar samt verktyg för att spänna dessa fjädrar !?.Åkte rakt ner i bra att ha lådorna bland allt annat oanvänt.Egendomligt är bara förnamnet ... :D

lasrberglund
2012-01-13, 18:30
Själv har jag även en otäck förmåga att handla på mig grejer som jag inte vet om de kommer till användning.Som senast idag när jag var ute och letade efter färg och istället kommer hem med fyra stenhårda avgasfjädrar samt verktyg för att spänna dessa fjädrar !?.Åkte rakt ner i bra att ha lådorna bland allt annat oanvänt.Egendomligt är bara förnamnet ... :D

Flest prylar när man dör vinner.
Sankte Per tar ej kontokort, ej heller kontanter, men idkar gärna byteshandel.

Nina
2012-01-13, 20:23
Själv har jag även en otäck förmåga att handla på mig grejer som jag inte vet om de kommer till användning.Som senast idag när jag var ute och letade efter färg och istället kommer hem med fyra stenhårda avgasfjädrar samt verktyg för att spänna dessa fjädrar !?.Åkte rakt ner i bra att ha lådorna bland allt annat oanvänt.Egendomligt är bara förnamnet ... :D

Ha ha ha, vad rolig du är! Själv är jag är världens tråkigaste att åka och shoppa med på t ex IKEA om man är tjej. För jag vet vad jag ska ha och går raka vägen dit grejerna ligger i hyllorna, tar det jag ska ha och går direkt till kassan och betalar. :)
Jag har aldrig varit nån som kan gå runt i timmar på IKEA och klämma på sakerna. Samma sak i matvarubutiken, jag avskyr när de möblerat om och flyttat på varorna för då tar det bara extra tid att springa runt och leta efter det jag ska ha. Lagom till man har lärt sig vart allting står så möbleras det om igen, ICA här hemma är experter på det där.

Sorry, lite OT nu.

engström67
2012-01-13, 21:19
Håller med dig:)går in i butikerna och tar det jag ska ha bara,i närmaste affär.Och ikea suger.

Twenty2
2012-01-14, 15:45
Byte av drivpaket, framflyttning av fotpinnar/reglage, Sadelbyte, Olje och filterbyte.

Lite småpyssel tillkommer säkert under resans gång skulle jag tro.

Lite jobbigt när det står 4hojar för vinterförvaring i ett enkelgarage dock. Inte så mycket yta att sprida ut sig på.

Kimmo
2012-01-15, 11:16
Vanlig service med byte av alla vätskor, byta bromsbelägg fram o bak
Byte av styrlager och fjädrar i framgaffeln.

C Upp
2012-01-15, 13:32
Min plan utöver en fullservice och ordentlig tvätt:

APHÄNG!!!

http://rodljusracing.se/mc/cupp/apes1.jpg

http://rodljusracing.se/mc/cupp/apes2.jpg

Nu måste jag få tag på förlängda vajrar o bromsledning samt sätta mig o förlänga kablaget till handkontrollerna.

Olle Å
2015-12-26, 13:49
Nya sulor ska på, hjullager fram ska bytas samt det vanliga olja och filter.

Denna vinter 15-16, skall jag snygga till min sidvagnshoj, Ny lack och byta lite diverse grejer. Det när en Dnepr MT 11 91:a. Inte körd på många år, så det är en hel del småfix. :):):)
Efterlyser en handbok till den.

Ove
2015-12-26, 15:23
Efterlyser en handbok till den.

:hmmmm2: Lyssna med Kim Mortensen i Charlottendal. Skulle förvåna mig om jnte han kan fixa en.

LowTech
2015-12-26, 19:45
Denna vinter 15-16, skall jag snygga till min sidvagnshoj, Ny lack och byta lite diverse grejer. Det när en Dnepr MT 11 91:a. Inte körd på många år, så det är en hel del småfix. :):):)
Efterlyser en handbok till den.

http://fredownloadmanual.blogspot.se/2014/10/free-download-dnepr-manual-mt11-and.html

räven
2015-12-26, 21:50
Bytt oljor å filter, så det är klart att köra fina dagar.

Intruder
2015-12-27, 03:07
V-lådan på choppern droppar olja så blir renovera hela pga så billigt o evenuellt byta kam på spårvagnen ;-)

jrutgers
2015-12-27, 14:16
Jag skall hänga tillbaks 12:ans hylsa på sin plats.. Den har legat på bänken sen 16 december..
Börjar bli slarvig...






//Janne

wbr
2015-12-27, 19:51
Ingen rusning till denna avdelningen inte...
I år blir det makligt, förutom byte av oljor, oljefilter och tändstift, vilket är klart - skall jag i vinter byta luftfilter, det gamla var lite illa tilltygat och byta dioder i extraljusen till lite vitare 6000K, dom är för gula nu. Sen é dé baré o åk...:) GOTT NYTT ÅR på er!

engström67
2015-12-27, 20:32
Lackat fälgar och byta bromsskivor och däck.Och naturligtvis polera lite till.:)

V Saarela
2015-12-28, 04:51
Just nu håller jag på att fräscha upp i garaget med ny färg på väggarna, golv och nya hyllor, väggskenor och konsoller.
Sen blir det till att ta tag i ett par hojar, en SV650 samt en TDM900. Ska göra totalservice på dom med allt vad det innebär.

Har också precis nyss gjort färdigt min nya vinterhoj. Mycket grubblande o pillande har det varit med bakdäcket. Håller på nu att testa fram vad/hur/hur mycket dubb bak, lufttryck etc etc. Har aldrig mixtrat förr med ett 180 brett däck tidigare...

http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild15/151122/151122b13.jpg

Solidsnake
2016-01-15, 18:20
De blir kardanoljebyte, bromsklossbyte, luft och oljefilter byte, tändstift och sen ny motorolja

En snabb service kan man väl säga

LowTech
2016-01-15, 18:31
Just nu står det en bilj-el och blockerar hela garaget.. DEN måste fixas först..
Bakaxelrenovering och byte av grenrör (sprucket)
Sen visade det sig att på den inköpta GL500 hade båda insugningsgummina torrsspruckit!

Utgångna som res del sen 15 år tillbaka. Har fått tag i ett utmärkt insug bara resten kvar.
I värsta fall blir det reparation, för rulla ska hojen!
Sen vet jag inte, Goldwingen (elfel + kamremsbyte) eller VF750-an? Förgasarrenovering+ bromsar fram..
Eller kanske 125-scootern ska igång?
Benellin (i småbitar)står och väntar sen 2005, fick iaf ursprungskonntrollen klar 2015..
Jo, jobb finns....och nya res delarna ligger och väntar..:love:

MEHall
2016-01-15, 19:03
Får bli ett om jag hade.............. :rolleyes:

Hade jag ett varmgarage så skulle jag fixa till min gamla hoj. :rolleyes:
Den både drar och läcker lite olja! :rolleyes:
;)






:cool:

klaus
2016-01-16, 08:23
har åtta hojar i garaget så lär bli en hel del servicejobb och hälften ska customiseras också.
Ja, vintern brukar vara för kort för att hinna med allt

Olle Å
2016-01-16, 09:41
har åtta hojar i garaget så lär bli en hel del servicejobb och hälften ska customiseras också.
Ja, vintern brukar vara för kort för att hinna med allt

Kylan bromsar tyvärr planerna lite, men har börjat att slipa och lacka min sidvagnshoj. :)
Funderar just nu på om att bygga om till drift även på sidvagnen. :eek:
Måste bestämma mig innan återmonteringen av alla grejer börjar. Transalpen är servad och klar, Dominatorn likaså, men skall säljas, om någon spekulant dyker upp. 1300 mil och nyskick. :):):)

räven
2016-01-16, 13:43
Tvättat, bytt oljor å filter. Batteriladdaren är kopplad, jag är klar för vår vilken dag den kommer.

baggen1970
2016-01-16, 14:47
Plocka bort kåpan fram och montera annat ljuse skall köra naken hoj .
Montera nya broms och kopplings handtag , speglar , blinkers , klocka ,
Kapad ner bakljuset för att få in/under baken på med nya blinkers bak med .
Byta en packbox vid växelpinnen .
Möjligen kapa mitt yoshimura lite .
Måste göra nya fästen/adapterplatta för instrumenthuset.
Tvätta o polera lite + massor av annat som jag säkert glömt ;-)

Våren får gärna vänta liiite ;-)

pentti01
2016-01-18, 20:34
Skulle vilja göra mycket men har ingen möjlighet att värma opp verkstan under vintern,,, så jag samlar på mig delar som skall bytas/förbättras. Hittils har det blivit : Handtag, framdäck, dubbelt USB-uttag och stötdämpare. Mer skall det bli: Bakre huvudbromscylinder , bakdäck samt höger + vänster omkopplare för lyse o blinkers.

pentti01
2016-01-19, 14:19
Fick hem ett nytt framdäck som jag fick till ett vrakpris ; 200;- inkl. frakt
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/pentti01/Goldwing/DSCF5066.jpg (http://s1125.photobucket.com/user/pentti01/media/Goldwing/DSCF5066.jpg.html)
Beställde en "ny" omkopplare till vänster sidan på Ebay. Inte det lättaste att hitta en till bra pris som ser bra ut,,,
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/pentti01/Goldwing/Vauml.omkoppl..jpg (http://s1125.photobucket.com/user/pentti01/media/Goldwing/Vauml.omkoppl..jpg.html)

LowTech
2016-01-19, 15:40
Skulle vilja göra mycket men har ingen möjlighet att värma opp verkstan under vintern,,, så jag samlar på mig delar som skall bytas/förbättras. Hittils har det blivit : Handtag, framdäck, dubbelt USB-uttag och stötdämpare. Mer skall det bli: Bakre huvudbromscylinder , bakdäck samt höger + vänster omkopplare för lyse o blinkers.
En av vinterns roligare sysselsättningar..
Har man sen inte jättebråttom behöver det inte bli dyrt heller, jag har ju "ett antal" objekt.
Har hitta och köpt delar till Jawan, Bagheen, GL500, GL1200 m fl..
Köpte förresten idag ett bränsletryckmätarkit..
Manometer plus ett antal olika anslutningar, ebay förstås och från HonKong så det tar nog lite tid ("dropshippng", sänds direkt från lev i HK)

BT hade iofs ett liknande kit men till ett helt annat pris....

engström67
2016-01-24, 11:58
Lite bromsskive byte på tapeten.:)

4240

pentti01
2016-01-24, 16:00
Lite bromsskive byte på tapeten.:)

4240

De gamla slitna eller bara för skojs skull?

LowTech
2016-01-24, 16:19
Efter att igår ha tagit en snabbtitt på GL500n, blir nog nya belägg fram och då blir det nog också en genomgång av oken fram. Belägg finns i lager har tre hojar som använder samma belägg!
Haft den i två år men bromsen fram har aldrig varit bra..(höll ju på att smälla efte 200 meter när jag hämtade den, liksom inte så van vid SÅ usla bromsar, men man vänjer sig...:rolleyes:
Om plånboken tillåter, kanske även en uppsättning nya, riktiga, teflonbromslangar..

engström67
2016-01-24, 19:31
De gamla slitna eller bara för skojs skull?

Skojs skull :):)