handdator

Visa fullständig version : MC-rally då



Nina
2007-09-02, 07:21
Så har vi då gjort norra sidan av sta'n osäker i går. Vi körde mot Upplands Väsby, betalade 50 kr och fick en karta samt penna och papper i hand, inklusive en nummerlapp. Jag hade nr 35.

Så vi for väg efter en stunds studerande på kartan, vi ska förbi Löwenströmska sjukhuset och sen verkade det vara bara rakt fram. Snart dök namn och vägnummer upp som vi inte kände igen. En titt på kartan visade oss att vi kört fel. Okej, vändning på lämpligt ställe och så tillbaks. Enligt kartan ska vi svänga av vid Vallstanäs. Vi for förbi och fick vända igen, kompisen missade skylten (igen…) men inte jag och for in. Där läser jag ”30” och ”Enskild väg”. Kan ju inte vara rätt?
Nähe, tillbaka igen och i en korsning ser vi en hoper mc svänga av. Men där har de inte ritat att man ska svänga?? Så vi hängde på dom. Efter en stund ser jag att de svänger där pilar var målade på vägen och det satt skyltar uppe också. Schysst! Nån har orkat visa hur folket ska köra! Kanske nån tagit bort skyltarna och det var därför vi körde fel förut? Förutom en fel ritad karta förstås.

Sagt och gjort, hopern med mc försvann i fjärran men bara vi följer markeringarna nu så borde allt gå bra. Efter en stunds körande tänkte jag att jag ska ta och kika på vad det står ovanför pilarna på skyltarna och krypkör förbi en skylt.
Där läser jag ”Cykeltävling”. Jaha, med eller utan motor? undrade jag skämtsamt och stannade. Jag berättade för kompisen att de där skyltarna var för dom utan motor på sina hojar. Okej, vi tar och gör en nätt vändning igen. Vi började bli riktigt duktiga på det här nu. ;)

Efter ytterligare en stunds körande kom vi fram till en T-korsning. På en av skyltarna står det Rimbo och jag hade läst Rimbo nånstans på kartan, vi var alltså fortfarande kvar inom papperskanten på kartan så vi tar av till höger.
Men ingen av de namn som skulle dyka upp kom och min mage skrek av hunger nu så jag svängde av vid en mack kallad Rimboträffen. Under tiden jag trycker ner en fet macka och en stor Pucko läser vi kartan (igen…) och konstaterar att vi kört fel (igen…), vi befinner oss mittemellen station 1 och 2!
Jamen då kör vi mot station 2 då, väg 280 mot Brottby så borde vi hamna rätt! ;D

Medan vi kör på väg 280 byter den namn och nr men på vår karta heter den fortfarande väg 280. Namn dyker upp som inte finns på vår karta så vi stannade till. Rakt framför oss hade vi nu E18 mot Stockholm, ska vi ta den lilla vägen vi inte vet vart den går eller ska vi ta E18 så vet vi att vi hittar i alla fall? :o
Gav upp gjorde vi, vi hittade inte ens till den första kontrollen och nu tycktes även kontroll 2 vara omöjlig att hitta. Vi fick i alla fall köra hoj. Och så blev vi ena riktiga stjärnor på vändning på lämpligt ställe på köpet. :D

Vi tog E18.

Vilken fars, två vilsna hönor på varsin hoj som förmodligen kört varenda småväg som går att hitta på norra sidan om sta'n nu! Vi hittade inte ens till första kontrollstationen… ;)
Dessutom skulle det vara varierande vägunderlag så jag tog svärfars BMW F650 GS som är kanon på grusvägar. Jag såg inte ens ett gruskorn så långt ögat nådde.

milis
2007-09-02, 15:45
;D påminner lite grann om skolorienteringen man hade i skolan... ;)

Skönt att ni hittade hem igen...