handdator

Visa fullständig version : Vilka kör ännu?



Jonas
2011-11-30, 21:32
Kör ni ännu och var bor ni? När ger ni upp?

Själv bor jag i Stockholm och kör varje dag till och från jobbet. Blir någon mil mestadels bara genom stan. Men ibland tar jag fortfarande en omväg hem för att sträcka ut Bumsen. Njuter varje dag som jag kan köra, då tiden till säsongen 2012 blir så mycket kortare.

Jag planerar att köra så länge det är snö- och isfritt, vilket det varit hittills med cirka fem plusgrader. Känns som en sval dag i april. Med värmehandtag och rumpvärmare hoppas jag kunna köra lång tid till. Åtminstonde ned till -5 grader om gatorna är torra. :)

På fredag den 2 december planerar jag att köra Slingerbulten till Rosenhill för en fika. Inte varje "vinter" som man kan göra det! :D

MEHall
2011-11-30, 21:39
:D Ställer inte av min hoj så jag kan köra så länge det är barmark och helst inte saltat heller. ;)




:cool:

Jonas76
2011-11-30, 21:55
Lagt av för en dryg månad sen, ser inte tjusningen med kall, blöt och lövprydd väg. Med obefintlig värme i däcken är det som att be om att få göra en vurpa.

Och jag KÖR hellre hoj än åker. Mina fem...

Jonas
2011-11-30, 21:56
Då är vi i alla fall två i Sverige som kör! Gott mos! ;)

GeländeSport
2011-12-01, 01:03
Och en i Tyskland. Jag kör ett par gånger i veckan och kommer så att göra så länge det är snöfritt.

Nina
2011-12-01, 06:41
Och en till här, kör Husqvarnan året om. Men jag vill ha snööö. =)

Olle Å
2011-12-01, 09:13
Kör så ofta jag kan, även om det är snö och halt. Har ju pendlat till jobbet i många år oavsett väder. Lite jäkligt då det var kallare än 20-.:eek: Crossdäck med dubb på vintern är det som gäller. På så sätt tar säsongen aldrig slut, utan den bara fortsätter.:)
:santaclaus: Hoppas han får slädföre

Ove
2011-12-01, 09:27
:mad: Skyller på allt! Blåst och regn som gör det obekvämt, dåligt med tid, dikesrensning där gubbarna spiller mera skit på vägen än vad dom lyckas få upp på flaket o.s.v. :rolleyes:

Inte så hög aktivitet på mig alltså, men när sol och lagom vind torkat upp det värsta så sitter jag i sadeln igen. :)

engström67
2011-12-01, 09:53
Lagt av för en dryg månad sen, ser inte tjusningen med kall, blöt och lövprydd väg. Med obefintlig värme i däcken är det som att be om att få göra en vurpa.

Och jag KÖR hellre hoj än åker. Mina fem...

Håller med dig,säsongen är slut.Varför ska jag ut och åka i 0 gradigt för och få salt på hojen,nej tack. Nu är det vinter och då sitter man i garaget och grejar med hojen,och planera inför nästa säsong,kikar efter prylar man kan bygga om kanske eller köpa lite häftiga tillbehör.Jag tycker det är halva nöjet med motorcykel:).

lars
2011-12-01, 13:09
Jag kör med Wilden till o från så länge det är snöfritt och använder ATV'n till jobbet������

Borken
2011-12-01, 14:02
Perfekt väder för XT:n, ska nog köra tills snön kommer och kanske lite då också :)
Ducatin är däremot i vinterdvala.

/Borken

iceheat.se
2011-12-08, 17:11
kommer förmodligen att köra de tillfällen väglaget tillåter oavsett årstid. Och när väder och väglag inte tilllåter blir det cross alt israce.