handdator

Visa fullständig version : Lång och kort väg till garaget



Nina
2007-08-31, 06:32
När jag skulle hämta Hondan i garaget i onsdags så var vägen märkligt kort, kan också bero på att jag snarare sprang dit med hjälmen i högsta hugg. ;D
I går när jag skulle ställa in den var vägen dit väääldigt lång, flera mil faktiskt. Jag begriper inte, det gick fortare att gå dit än köra dit. ;)

0,4 l per mil drar den också, mätte upp nu hur mycket den drar per mil. Jag trodde tanken skulle vara snudd på tom men fick bara i 6,13 liter och då har jag varit en vända bort till Åkers Styckebruk med den och kört på motorvägen bland annat. Jag tyckte jag läste i instruktionsboken nånting om 0,5-0,6 liter per mil?? Har nog bara drömt det.

Kopplingen tycks jag inte komma överens med riktigt, får nog skruva in den lite. Dragläget är lite väl långt ut så spaken balanserar på yttersta fingertopparna. Tja vad mer har jag upptäckt? Jo, pyspunka på framdäcket!! :o
0,3 kg försvann på ett dygn så jag får ta en sväng förbi macken och pumpa luft innan jag kör ut på vägarna.

Jag såg en Shadow 600 till salu i vintras med vita däcksidor, gissa om det var snyggt!! Tyvärr var den såld direkt när annonsen lades ut, annars hade jag haft en gul Shadow.
Så, i vinter ska jag leta efter nya däck — med vita däcksidor. :D

Sepe
2007-08-31, 18:22
Kolla länken. Avon venom-X finns med smal och bred vit sida. Kolla priser med däck firma, dom har nog bättre priser än vad står i katalogen.

http://www.proimp.se/pdf/kataloger07/Avonmc07.pdf

Nina
2007-09-01, 06:36
Oooh tackar!!! Som jag letat och lusläst annonser i magazines men inte hittat vita däcksidor.