handdator

Visa fullständig version : Wildstar -01



Hasse F
2011-11-03, 13:42
Har just köpt mig en Yamaha Wildstar -01 och har monterat bort sissyn.
Kvar finns skruvhålen på skärmen.
Har tittat på massor av bilder för att få lite inspiration och ideer om vad man kan göra för att det ska bli lite personligt.
Har sett att de flesta utan sissy har kromade plåtar där sissyn har suttit och har letat som en tok för att hitta såna.
Har kollat igenom, vet inte hur många sidor på nätet.
Men utan resultat.
Finns det någon som har ett tips om var man ska vända sig, eller rent av har att sälja?

Gert
2011-11-03, 19:22
"plåtarna" som du menar är antagligen dem som sitter där original och som man plockar bort när man monterar sissybaren, kolla med tidigare ägare om dem har dem kvar liggandes på hyllan.
Är det dem som syns på den bifogade bilden du menar?

Hasse F
2011-11-03, 19:33
Jäpp. Det är dom jag menar.
Men tyvärr så finns dom inte kvar hos tidigare ägare, som köpte hojen med sissy monterad.
Har varit inne på Yamaha:s sida oxå. Och där borde dom ju finnas, men cike då.
Men tack ialla fall.
Alla tips är välkomna :)

Coax
2011-11-03, 19:37
Ring yamaha?

Gert
2011-11-03, 20:21
Kolla mc-skrotarna, blocket och sätt ev. in en egen annons på köpes på olika forum. Där finns en del ombyggda wildstarar och även som i ditt fall att dom finns kvar hos en tidigare ägare.
Till sist kan du ju höra på en Yamaha återförsäljare för på nätet är nog inte lönt då modellen försvann för 8 år sen tror jag.

Hasse F
2011-11-03, 21:28
Ska göra detta=)

Hålan
2011-11-03, 22:20
Ring Oves motor i Olofström

De hade ett lager med gamla delar förra helgen jag var där, fanns 2-3 par liggandes till Wildstar.

Lyckades även hitta till min Dragstar som också saknat såna sedan jag skaffade den

Hasse F
2011-11-05, 13:36
Tack för tipset Hålan. Ringer ....:)