handdator

Visa fullständig version : headset "teamset"



spock
2011-10-25, 20:45
Nu när bågen står i garaget längtar man ju redan till att snön (som inte kommit) ska smälta bort. Funderar på att investera i ett headset. Vilken ska man köpa?

Har kikat lite på CARDO Scala Rider teamset. de har de funktioner jag vill ha nämligen följande:

* kommunicera med min passagerare vilket oftast är min fru
* Kunna svara på inkommande telefonsamtal
*lyssna på musik om man nu känner för det-

CARDO Scala Rider teamset verkar hålla på att utgå från sortimentet. Tycker detta verkar vara prisvärt. Inte beredd att ge över 2000 kr för ett "teamset"

Någon som har funderingar och tankar? Är det ett förnuftigt val?

engström67
2011-10-25, 21:00
Nu när bågen står i garaget längtar man ju redan till att snön (som inte kommit) ska smälta bort. Funderar på att investera i ett headset. Vilken ska man köpa?

Har kikat lite på CARDO Scala Rider teamset. de har de funktioner jag vill ha nämligen följande:

* kommunicera med min passagerare vilket oftast är min fru
* Kunna svara på inkommande telefonsamtal
*lyssna på musik om man nu känner för det-

CARDO Scala Rider teamset verkar hålla på att utgå från sortimentet. Tycker detta verkar vara prisvärt. Inte beredd att ge över 2000 kr för ett "teamset"

Någon som har funderingar och tankar? Är det ett förnuftigt val?

Jag kör själv med cardo scala q2 teamset och funkar väl hyffsat,nya g4 ska tydligen vara mycket bättre,men kostar runt 4000kr och det får man ju räkna med om man ska ha något som funkar bra.Musik låter uselt i q2,men ska vara bättre i g4 har jag hört:)

jockenord
2011-10-26, 11:36
Hej, jag skaffade Scala G4 i sommar, kan bara säja att det funka skitbra, vi övningskör så vi sitter på varsin mc, ljudet är klart o fint även med bilar emellan oss, samt lätt att manövrera även med handskar på, plus för funktionen med FM-radio samt anslutning till musikspelare o telefon, lite dyrt håller jag med om.

Jocke

Peo
2011-10-26, 12:49
Scala G4 hittar du på ebay för dryga 2000:-

engström67
2011-10-26, 16:12
Scala G4 hittar du på ebay för dryga 2000:-

Det var billigt för två personer:)

namn
2011-10-26, 21:30
New Cardo Scala Rider G4 Bluetooth FM Headset Powerset
BRAND NEW UNITS INCLUDES 2 HEADSETS LOWEST PRICE!!!!!!!
299 usd buy it now...

299*7 2000kr MEN räkna med frakt, tull, moms och postens 100kr i hanteringsavgift.

summa ca 3K

Men det finns ju begagnat för halva priset, maila säljaren han skickar säkert till sverige så länge du betalar frakten och privatpersoner brukar kunna skicka som "gift" utan större problem.

http://www.ebay.com/itm/Scala-Rider-G4-PowerSet-/320779304851?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4aafefbf93#ht_500wt_1413

Peo
2011-10-27, 11:55
Man kan ju handla på ebay från England & Tyskland och slippa tull & moms.

Finns för ca 2200:- ink frakt.

spock
2011-10-27, 12:15
så.. q2 helt ok medans g4 klockrent?
Kollar man runt på en ny g4 så är det ju bara en man får. Teamset q2 är 2 st. Är g4:an så pass mycket bättre? Behöver ju knappast mer än 10 meters täckning om man inte har limosinliknande hoj. åker oftast själv med en passagerare

engström67
2011-10-27, 14:21
så.. q2 helt ok medans g4 klockrent?
Kollar man runt på en ny g4 så är det ju bara en man får. Teamset q2 är 2 st. Är g4:an så pass mycket bättre? Behöver ju knappast mer än 10 meters täckning om man inte har limosinliknande hoj. åker oftast själv med en passagerare

Klockrent vet jag inte om g4,an är,men dom som har den säger att dom är bättre.Mitt q2 teamset funkar väl hyffsat,men problemet är väl att blåtanden gör som den vill ibland,imellan telefon och hjälm,oavsett telefon.Funkar kanon när det funkar,både med sony ericsson,htc enda jag hört är att med iphone kan det vara problem.Men sedan är ju ljudet dåligt om man ska lyssna på musik och radion suger.G4,an ska ju ha rds och den ska ha bättre ljud.Kanske köper ett g4 sett själv till våren.Finns ju hos min mc handlare,får väl tröka åt mig ett bra pris:).Beställa från utlandet gör jag inte,inte så kul om man får problem med produkten.Just nu så kör jag med min schubert hjälm som är utan,så tyst och skönt.:)Brukar bara andvända min andra hjälm med q2 i om damen ska med så vi kan prata med varann,och det funkar för det mesta:)

namn
2011-10-27, 14:43
Kan vara jag som är dålig att leta , men hittar du ett Powerset dvs två enheter för det priset (2200sek inkl frakt) så är det ett kanonpris iaf, det billigaste jag kunde hitta var 2600 plus frakt. Mitt köpte jag från staterna.
Jag fick ett headset med en defekt högtalare, skickade ett mail till Cardo, som hänvisade till Åf, mailade Åf som skickade nya grejor efter ett par veckor(dom var tvungen att ta hem delarna från Cardo).

Är som helhet grymt nöjd, rds-radion lämnar dock mycket att önska, en extern antenn skulle göra underverk.