handdator

Visa fullständig version : Gårdagens goda gärning



Gawriel
2011-10-19, 20:51
Är i Helsingborg pga jobbet, övernattar på Scandic Nord till på fredag.
Igår kväll vid 10-tiden så skulle jag ut o ta en bloss, det regnade o blåste jävel. Just då kommer en MC, parkerar utanför, av stiger den blöttaste o mest stelfrusne stackare som jag har sett på länge.
-Dålig väder att åka, säger jag
-Yeah, it really sucks, säger han o går in till receptionen
Jag röker min cigg, kollar in hans fullpackade BMW med polsk nummer. Aha, därför svara han på engelska. Tittar inåt, då är han på väg ut, kommer till hojen o förbereder sig att åka iväg. Vad fan, tänkte jag.
-What's the problem? No rooms?
-No, it's too expensive for my wallet...
-Ah, so what you gonna do then?
-I don't know, i guess i keep going to Oslo.
-What the hell, you can't do that, rain, cold, fog, late night!
-Well, i have no choice!
-Tell you what, go park around the corner, take off your load and i'll smuggle you into the hotell trough the backdoor and you will stay with me tonight!
Han var väl lite tveksam i början, hur ofta en komplett främling erbjuder dig en säng på ett hotell rum? Men tröttheten o kylan övervann hans tveksamhet så han parkerade, tog sitt pick o pack o smög in till mitt rum där han tog sig en välbehövligt varm dusch o fick sova tröttheten av sig.
Nu är det så att det är inte jag som betalar mitt eget rum och antagligen så hade jag inte get bort de 1100kr som det kostar för ett heller, men jag hade en möjlighet att hjälpa till en "fellow biker" och gjorde det.
Litet plus på karma kontot... :)

livewire
2011-10-19, 20:55
vi hoj åkare måste hålla ihop! bra jobbat

Reject
2011-10-19, 21:21
Top notch! Låter som om det var välkommet :)

Jävla galning att köra till Oslo nu dock. Måste väl redan vara runt nollan där uppe...

Rosell
2011-10-19, 21:30
Bra gjort!

Coax
2011-10-20, 17:20
Fett!

freddemannen
2011-10-20, 20:04
Kan bara instämma du gjorde det enda rätta! Starkt gjort att verkligen göra det och inte bara säga att man borde gjort!
:rock:

Mavve65
2011-10-21, 08:05
F-n va schysst gjort!

Undrar om han kom fram till Oslo? Förutsättningarna blev ju klart mycket bättre efter din välgärning.