handdator

Visa fullständig version : Hur har säsongen varit?



Nina
2011-10-08, 16:39
Hur har er säsong varit i år? Kört mycket, lite, ingenting…?

Själv har jag roat mig med att få tre hojar att svimma i år. Nästan så de la sig ner bara vid blotta åsynen av mig. Nä skämt åsido, men jag har kört, mekat, kört, mekat och kört igen, mekat lite till osv denna säsong. :rolleyes:

Intruder
2011-10-08, 16:43
Kanon :-)

räven
2011-10-08, 17:10
Ungfär som förväntat, vädret har varit ganska ostadigt å ganska många regndagar. Gamla Rukka har pallat även denna sesång. Ökat på gruskörningen med några hundra mil denna sesång. Två norgeturer som vanligt, dalsland å värmland utforskats vidare. Så man får väl va ganska nöjd.

Martin
2011-10-08, 17:26
Kort, eftersom jag skaffade hojen i början på september;)

Ove
2011-10-08, 18:03
:hmmmm2: Vet inte vad jag ska tycka. Det lilla jag kört, kanske 6 -700 mil, har varit bra men långt mindre än vad jag brukat köra. Det har varit lite strul med kroppen som inte varit med i den ursprungliga planeringen men det får man räkna med, så OK. :rolleyes:

Får se vad som händer kanske blir en j - a fart på gubben nästa säsong. :nurse:

Jonas76
2011-10-08, 19:57
För kort och vissa bandagar har regnat bort helt!

lindor
2011-10-08, 20:25
Eftersom detta är min första säsong som motorburen tvåhjulsförare så har jag inget att jämföra med.

Men jag har kört ca 1200 mil varav 350 mil under en semestertripp till Kiruna efter midsommar.
Sedan har det blivit en del turer med BMW-klubben och även lite andra kortare resor.

Jag har fördelen att ha en del uppdrag rund om i landet, så jag har försökt att ta MC:n när det varit möjligt.
På tisdag skall bumsan lämnas in på kombinerad service och vinterförvaring, så min säsong är nu över.

Till nästa år planeras det för någon eller några bankurser.

// Martin!

Gert
2011-10-08, 21:01
Precis som Ove skrev har man inte kört lika mycket som andra år men 8-900 mil har det blivit. Jag har tyvärr bara fritiden att köra på annars hade det kunnat bli några till då jag har 7 mil enkel till jobbet.

Ankan1
2011-10-08, 21:55
Dom svimmade av när du gränslade dom med andra ord.Där ser man, där ser man. :) x 100

Guzzi-Leif
2011-10-08, 22:41
Riktigt bra med många tjänsteresor och en hel del tripper runtom i mitt fagra Värmland. Åsså en fyrdagars kortsemester i Norge. 700 mil är mer än jag brukar hinna under en säsong där jag inte använt bågen på huvudsemestern.

klaus
2011-10-09, 03:46
Lite sämre än väntat,totalt 1300mil hittills ,varav 500mil på tre dagar,och semestern cyclade jag med trampcykeln

Olle Å
2011-10-09, 08:51
Vi var några stycken på en tripp till Norge, ömsom fint och ömsom regn. Blev mycket mera åkning i somras än i fjol.
Den varma åksäsongen har varit väldigt bra tycker jag. Nu blir det elvärmda sockor och handskar som gäller och dubbdäck.
:santaclaus: han närmar sig

Bighoj
2011-10-09, 09:14
Har varit en hyffsad säsong,inte jättemycket körning,ca 6-700 mil.Nästan 300 mil på semestern Tyskland,Tjeckien ,Österrike.Av 13 semesterdagar hade vi 2 dagar vi körde i regn,kanon.Inte så mycket körning hemma pga en operation,men körningen som blivit av har varit kvalitetskörning.
Längtar redan till nästa säsong.

veteranmc
2011-10-09, 18:09
ganska bra tyvärr har man inte haft tid att köra så mycket som man skulle ha vellat köra. men det har ju varit en kanonfin sommar. så jag är nöjd

MEHall
2011-10-09, 18:24
Säsongen har varit hyfsad till bra men som alltid för kort :eek:
Man borde göra som fåglarna och flytta söderut, :rolleyes: Gibraltar tex! ;)



:cool:

nippe
2011-10-09, 18:38
Hunnit med 800mil skulle jag gissa varav hälften under semestern då vi var en sväng upp till Haparanda och Finland och sen ner till dalarna och Stockholm. Min säsong är inte slut än för bilen är på verkstaden ett tag till.

Mavve65
2011-10-10, 10:09
Ska försöka köra oktober ut. Min andra säsong som återfallare gick betydligt bättre än förra säsongen, då det blev en hel del tjyvstopp och vingel i köer och vid rödljus och en och annan tokvarvning när jag råkat få i friläge. :o
Har övat en hel del svängteknik Så på det hela har det gått bra, faktiskt över förväntan :)

Ove
2011-10-10, 12:10
Alla andra har tydligen varit nöjda med säsongen
Får väl vara den negative då...:D
Inte en enda j-a mil. All tid har gått åt till flytt, reparationer, markarbeten (på gamla huset):mad:
Nu skall jag desutom in på operation - med oviss framtid..
Inget tungt arbete på minst två månader, betyder att planerade mc-garaget blir ställt på den ev framtiden :(

:confused: Ajdå, shit!! Mycke är det som kan komma ivägen. Men ta hand om dig och följ doktorns order. Hälsan först! ;)

Stoffe_G
2011-11-05, 11:44
Tja, detta var första säsongen med MC kort och MC... (togs i augusti)... Så rätt kort, med 200 mil i sadeln.
Nu väntar en låååång vinter med massor av abstinens. Får försöka stå ut genom att planera kommande säsong :-)

Ankan1
2011-11-05, 12:04
... säsongen fortsätter när jag kör så gott som varje dag.Lär väl hålla på fram tills is eller snö lägger sig på vägen.Rätt klädd och rätt hantering av hojen vid kyla så går det fortfarande bra.Hojen verkar trivas förträffligt bra i den klara och syrerika luften.Himla kul att ösa på i t ex tätort när folk står och väntar på bussen i vinterkappor och somliga fortfarande wheelar på mc längs rakorna.Vilken kontrast ... :)

freddemannen
2011-11-05, 13:40
Säsongen är inte slut den har bara ändrat karaktär till höstsäsong :cool:
Nu har jag inte förmånen att kunna köra hoj till jobbet så man får ju passa på när tillfälle ges.
Igår eftermiddag gavs tillfälle :D
Fick ihop 25 fantastiska mil med allt från stora väger och ner till grusvägar.
Känslan när man glider fram i ett mörkt landskap på småvägar med hojen som enda sällskap kan väl närmast beskrivas som ren meditation.

Jan-Olov
2011-11-05, 13:46
Jag kör lite korta rundor men är för feg för att åka på dom mindre vägarna för viltfaran, de större får duga så här års.

Olle Å
2011-11-08, 20:21
Säsongen är inte slut den har bara ändrat karaktär till höstsäsong :cool:
Nu har jag inte förmånen att kunna köra hoj till jobbet så man får ju passa på när tillfälle ges.
Igår eftermiddag gavs tillfälle :D
Fick ihop 25 fantastiska mil med allt från stora väger och ner till grusvägar.
Känslan när man glider fram i ett mörkt landskap på småvägar med hojen som enda sällskap kan väl närmast beskrivas som ren meditation.

Håller med här. En lite krydda i tillvaron är ju risken för alla vilda djur här i Värmland. skall fixa ordning på extraljusen så man har lite större möjlighet att se viltet i tid. Meditera på småvägar i mörkret om man samtidigt åker undan lite?????????
:santaclaus: nu är han inte långt undan

Ove
2011-11-08, 20:59
Meditera på småvägar i mörkret om man samtidigt åker undan lite?????????


:mad: Jodu!...det kan man glömma i mina trakter. Dimma! Funderade ett tag om man skulle kunna köra med en sån där vit käpp för att orientera sig. Årstiden har sina sidor. :rolleyes:

freddemannen
2011-11-09, 22:03
Håller med här. En lite krydda i tillvaron är ju risken för alla vilda djur här i Värmland. skall fixa ordning på extraljusen så man har lite större möjlighet att se viltet i tid. Meditera på småvägar i mörkret om man samtidigt åker undan lite?????????
:santaclaus: nu är han inte långt undan

Allt är ju relativt, för att vara utan extraljus så är där rätt ok ljus på min hoj. Åker hellre småvägar med helljus och slipper mötande och bilar man kommer fatt att ta hänsyn till. :cool:

freddemannen
2011-11-09, 22:06
:mad: Jodu!...det kan man glömma i mina trakter. Dimma! Funderade ett tag om man skulle kunna köra med en sån där vit käpp för att orientera sig. Årstiden har sina sidor. :rolleyes:

Dimma är det värsta att köra i :mad: