handdator

Visa fullständig version : kunskapsprov gäller bara 1 år



Viragomannen
2011-10-03, 21:01
Hej!
Ja det blev inget A-kort för mig denna sommarn då jag ådrog mig proaxialt överarmsbrott som det så fint heter dvs på vanlig svenskt betyder detta armen helt jävla av alltså:eek:

Mitt problem förutom att jag ej kan sträcka upp armen ovanför huvudet ännu är ju att provet jag klarade löper ut 25 Maj nästa år:(

Hur gör man nu då:confused::confused::confused:
Jo har man tur och vintern är kort som attan här uppe så hinner man kanske köra upp igen innan 25 maj.

Eller så kan man söka dispans hos transportstyrelsen,detta kostar 600spänn men det kanske ej godkänns ändå.

Eller skriva om provet,detta känns ju lite jobbigt eftersom det var på vippen jag klarade med mina 53 poäng.

Har någon här på forumet råkat ut för något liknande och sökt denna dispans???

Har varit på en tur med hojen sen vurpan (3mil)detta kändes lite nervöst men gick bra,
men läkarn rekommenderade att vänta med inbromsningar i 90 knyck då detta belastar armen för mycket.så någon mer uppkörning blev det inte detta år:(

Enda trösten en lång "semester" på 2mån helt sjukskriven.

Phaedre
2011-10-04, 07:34
Hej!
Hur gör man nu då:confused::confused::confused:
Jo har man tur och vintern är kort som attan här uppe så hinner man kanske köra upp igen innan 25 maj.


Jag håller tummarna att vintern blir kort både där uppe hos dig och här i mitten hos mig :) Mitt mål är att ta kortet nästa säsong men vi får se hur det går.

Håller tummarna för att du blir helt återställd och kan köra hoj på riktigt nästa säsong :cool:
//Phaedre