handdator

Visa fullständig version : Ecu xtz 1200



engström67
2011-09-29, 22:38
Fått reda på att nya superteneren är strypt från fabrik.Skall skicka väg ecu,n för uppdatering.får väl se hur det blir.25% EFFEKTÖKNING:eek::eek: utlovas.Är ju lätt värt 5papp:).Samma sak med v-max, fz1, och r1,an:D

Molgan
2011-09-30, 18:12
Fått reda på att nya superteneren är strypt från fabrik.Skall skicka väg ecu,n för uppdatering.får väl se hur det blir.25% EFFEKTÖKNING:eek::eek: utlovas.Är ju lätt värt 5papp:).Samma sak med v-max, fz1, och r1,an:D
Strypt, handlar det inte om en optimering för att klara miljö- och bullerkrav och samtidigt behålla ok vrid och effektkurvor samt långa serviceintervall? Nåja, hoppas det blir fart i spisen. =)

engström67
2011-09-30, 19:44
Strypt, handlar det inte om en optimering för att klara miljö- och bullerkrav och samtidigt behålla ok vrid och effektkurvor samt långa serviceintervall? Nåja, hoppas det blir fart i spisen. =)Strypt är den,optimering är något annat och brukar aldrig höja effekten.Detta är utprovat i dynobänk med allt annat orginal,som filter och buller. men vad jag vet så sitter den en blockering i ecu,n för att sänka effekten:confused:.men vad gör det 140hk är ju aldrig fel i en offroad:).Många tror ju att nya hojar är snålt ställda men det är då helt fel,snarare tvärsom.Ska ju bli intressant att få tillbaka boxen från yamaha handlarn:DJag är skeptisk till detta men det märks när jag provkör.Tydligen är skillnaden häpnadsväckande och det är ju kul,man kan ju aldrig få för mycket effekt:)

engström67
2011-10-01, 20:25
ecu,n bortplockad,skickar på måndag för att få pollarna som fattas:)skall bli intressant att se om det ger något,man kan ju aldrig få nog av effekt:D

Molgan
2011-10-02, 00:41
Strypt är den,optimering är något annat och brukar aldrig höja effekten.
Vad jag menade var att "strypningen" från fabrik var en optimering. Jaja, få se vad uppdateringen ger, försök hålla framhjulet mot asfalten bara så du inte slår över. =)

engström67
2011-10-02, 10:07
Vad jag menade var att "strypningen" från fabrik var en optimering. Jaja, få se vad uppdateringen ger, försök hålla framhjulet mot asfalten bara så du inte slår över. =)

ingen fara,det fixar traction controllen:)

freddemannen
2011-10-02, 16:42
ecu,n bortplockad,skickar på måndag för att få pollarna som fattas:)skall bli intressant att se om det ger något,man kan ju aldrig få nog av effekt:D

Kul att höra om resultatet sen! Alltid skoj med mer kräm i maskinen :D

engström67
2011-10-02, 18:35
Kul att höra om resultatet sen! Alltid skoj med mer kräm i maskinen :D

jepp det går att justera Fjr,n med tydligen:)

engström67
2011-10-10, 18:04
Monterade ecu,n idag:).Måste säga att denna japanska bumse fått lite nytt liv:).Är ej intresserad av bakhjulsåkning eller annat tok men detta är ju sjukt,gasa upp en sådan klump på bakhjulet på 2,ans växel:eek:,måste säga att nu vart det fart i maskineriet:) precis som det ska vara:)