handdator

Visa fullständig version : Scooter, riktig hoj?



Reject
2011-09-06, 22:27
Ja, man vet ju aldrig :) Det är långt ifrån alla som ens räknar de stora scootrarna som motorcykel. Jag blir redan mobbad av en Harley-åkare på jobb bara för att jag ens funderar på att köpa en!

Bighoj
2011-09-07, 07:52
Ja, man vet ju aldrig :) Det är långt ifrån alla som ens räknar de stora scootrarna som motorcykel. Jag blir redan mobbad av en Harley-åkare på jobb bara för att jag ens funderar på att köpa en!

Ha ha....,en HD åkare,då e d lugnt,han är bara avundsjuk.Vet du inte att alla HD åkare egentligen skulle vilja köra något annat märke fast dom vågar inte erkänna det :p:D

Ove
2011-09-07, 10:01
Ja, man vet ju aldrig :) Det är långt ifrån alla som ens räknar de stora scootrarna som motorcykel. Jag blir redan mobbad av en Harley-åkare på jobb bara för att jag ens funderar på att köpa en!

:D (Fniss!) Du får kontra med att saliga äro de okunniga. HD-träsket är tydligen svårt att ta sig ur. :rolleyes:

:) De större scootrarna är väldigt potenta maskiner och dom är skitkul att köra, dessutom ganska bekväma och kan gå långa etapper. Köp du en scooter och var stolt! Du kanske t.o.m. skulle utmana HD killen på ett dragrace? Det är nämligen en j-a massa fart i scootrarna. ;)

Bighoj
2011-09-07, 11:25
Allt Om Mc hade ett reportage om 4-5 skotrar som körde Estland,Lettland,Litauen,tror dom var i Polen och sovjet också.Detta var något år sedan,men det visar att det går alldeles utmärkt att åka på touring med skoter,och i synnerhet en lite större sådan.
Tycker du det känns okey med skoter ska du absolut köpa en sådan.Det är ju heller inte hela världen att byta till en vanlig mc längre fram om du nu skulle vilja detta.

Olle Å
2011-09-07, 12:16
Att ej HD-åkare är lite sotis är inget att bry sig om. Dom lever i sin egen atmosfär och törs för det mesta inget utanför sin grupp kanske beroende på att de har en jäkla grupptryck.

akems
2011-09-07, 14:07
Att ej HD-åkare är lite sotis är inget att bry sig om. Dom lever i sin egen atmosfär och törs för det mesta inget utanför sin grupp kanske beroende på att de har en jäkla grupptryck.

????????.Skooter är väl inget för Olle Å heller,går ju inte heller att köra i skogen med,men det är ju klart vad som helst är väl bättre än en kromglänsande custom som bullrar runt på sina fikaturer med sina fega förare som inget törs.

Ove
2011-09-07, 17:40
????????.Skooter är väl inget för Olle Å heller,går ju inte heller att köra i skogen med.

:D Visst går det! Jag har börjat använda hustruns scooter som svampplockare. D.v.s jag kör med den tills jag hittar svamp men sen får jag plocka på vanligt sätt. :rolleyes:

kitsapgrl
2011-12-26, 18:21
Jahapp.. detta bör väll få tyst på HD åkar'n när du tränat på detta ett tag och kör cirklar runt hans hoj..;):)

http://youtu.be/27JV2wTMLEY

engström67
2011-12-26, 19:47
Tycker det är lite hackande på Hd folket och att dom skulle vara avund,nja tror inte det riktigt.Skulle tro det många gånger är tvärsom:).Vill man ha en custom så varför inte en Hd,dom går rätt bra faktiskt och snygga.Det är väl så att alla plastiga japs custom är efterapningar av Hd.Jänkebilar är jänkebilar,Hd är hd dvs,brutalt och fränt,visst finns ju japanska och engelska hojar som är vassare.Och att stå bredvid en Hd och höra gången i den,finns ingen japs som slår det.Viktory är ju också ett alternativ som är lite rejält:).Och scooter är scooter,mc är mc.God fortsättning:)

Ove
2011-12-26, 21:56
Tycker det är lite hackande på Hd folket och att dom skulle vara avund,nja tror inte det riktigt.Skulle tro det många gånger är tvärsom:).Vill man ha en custom så varför inte en Hd,dom går rätt bra faktiskt och snygga.Det är väl så att alla plastiga japs custom är efterapningar av Hd.Jänkebilar är jänkebilar,Hd är hd dvs,brutalt och fränt,visst finns ju japanska och engelska hojar som är vassare.Och att stå bredvid en Hd och höra gången i den,finns ingen japs som slår det.Viktory är ju också ett alternativ som är lite rejält:).Och scooter är scooter,mc är mc.God fortsättning:)

:) Nja, scooter och HD är väl båda motorcyklar, fast scootern låter som regel behagligare. Och nu var det ju så att Reject blev mobbad av en med bara hd i sinnet. God fortsättning du också. ;)

engström67
2011-12-26, 21:59
:) Nja, scooter och HD är väl båda motorcyklar, fast scootern låter som regel behagligare. Och nu var det ju så att Reject blev mobbad av en med bara hd i sinnet. God fortsättning du också. ;)

Scooter blir aldrig mc för mig:rofl:

Ove
2011-12-26, 22:04
Scooter blir aldrig mc för mig:rofl:

Två hjul och en motor = motorcykel. :flute:

Molgan
2011-12-26, 22:38
Scooters är i högsta grad MC, har alltid haft en hemlig dröm om att susa runt på en Vespa 200 rallye -72, damerna svimmar av hänförelse, respektfull tystnad när man parkerar vid korvmojjen, och håret (som jag inte längre har) ligger perfekt när jag tar av mig halvkrukan. Impfaktorn på en ball scooter är skyhögt mycket större än på en dussinglidare! =)

Hamre
2011-12-27, 00:09
Tycker det är lite hackande på Hd folket och att dom skulle vara avund,nja tror inte det riktigt.Skulle tro det många gånger är tvärsom:).Vill man ha en custom så varför inte en Hd,dom går rätt bra faktiskt och snygga.Det är väl så att alla plastiga japs custom är efterapningar av Hd.Jänkebilar är jänkebilar,Hd är hd dvs,brutalt och fränt,visst finns ju japanska och engelska hojar som är vassare.Och att stå bredvid en Hd och höra gången i den,finns ingen japs som slår det.Viktory är ju också ett alternativ som är lite rejält:).Och scooter är scooter,mc är mc.God fortsättning:)

Bror duktig har uttalat sej!!!!:mad:

Nina
2011-12-27, 09:10
Två hjul och en motor = motorcykel. :flute:
Två hjul och en motor = moppe. ;-)
Jag kallar alla mina tvåhjulingar för moppe, utom trampcykeln förstås. :)


Bror duktig har uttalat sej!!!!:mad:

Men Hamre lille, hur tänker du? Du kommer alltid få se glidare och alltid träffa på folk överallt på sina glidare, du kommer alltid möta dem på vägarna. Varför HATAR du dem så in i helvete? Låt folk sitta på vad de vill, de har minst lika roligt som du har på din hoj och du vet ju inte ens om det finns medicinska orsaker som gör att de måste sitta på en custom. De kanske hellre hade suttit på en Street Triple?

Jag tycker du ska sluta vara så otroligt negativ och hoppa på folk hela tiden oavsett forum för att de kör custom. Det är inte bara här du hoppar på dem. Sluta vara en sån inbotad pessimist och gläds istället över att det finns hojar och modeller för alla smaker.

Om du skulle stå vid vägkanten med problem med hojen, en glidare stannar för att hjälpa dig felsöka, skulle du säga åt den hjälpsamme killen som kanske dessutom är mek på just Street Triple att köra sin väg istället? Förmodligen skulle du, hellre står du där utan hjälp.

Nina
2011-12-27, 09:18
Ja, man vet ju aldrig :) Det är långt ifrån alla som ens räknar de stora scootrarna som motorcykel. Jag blir redan mobbad av en Harley-åkare på jobb bara för att jag ens funderar på att köpa en!

50cc scooter är moppe tycker jag, allt som går fortare än 50 km/tim är väl mer en hoj fast med kåpor? Bry dig inte om din arbetskompis, han skulle nog gärna vilja men har en viss image att leva upp till. ;)

TMax500
2011-12-27, 12:57
50cc scooter är moppe tycker jag...;)Jo, en 50 cc ÄR en moppe enligt definitionen på en moppe. ;)

Låt folk sitta på vad de vill...Det var en redig salva. Men jag håller med - "låt tusen blommor blomma". Alla har sitt sätt att bli lycklig på två hjul.

Lite tjatigt om huruvida en scooter är en "riktig" hoj eller inte. En TMax eller större Gilera kör ifrån ett antal "riktiga" hojar på en krokig landsväg. Kan tänka mig att en stor Piaggio, en Burgman eller Silverwing lätt klarar det tricket också.

Så ut på landsvägen bara, så kan vi se vem som är riktigast... :)

// TMax *som kör en lätt moddad TMax - rensad bak, stålomspunnen bromsslang, Leo Vince effektsystem*

Linnex
2011-12-27, 16:30
Min V3:a benämner jag antingen som MC-scooter eller som moppe. Beror på vem jag pratar med. För mig så är det inte i folkmun kallad motorcykel. Den platsen tar Deauvillen istället. :)

Ang HD folk och vad de anser om scooter är väl inget att ta åt sig. Alla grupper klankar väl på något annat. Bla läste jag en tråd för par år sedan på sporthoj vad de tyckte att man skulle göra med Goldwings. Det var absolut ingen hoj för dem...

pentti01
2011-12-27, 16:39
Varför kan det inte bara få vara så att : " var o en blir salig på sin fason" ?
De e i.a.f. mitt motto o det funkar i alla samanhang,, :)

Ove
2011-12-27, 17:53
Varför kan det inte bara få vara så att : " var o en blir salig på sin fason" ?
De e i.a.f. mitt motto o det funkar i alla samanhang,, :)

:) Absolut min mening! :cool:

:) Kan bara nämna att HD;s scootermodell heter Electra Glide och Victorys heter Vision Tour. Stora jumboscooters - men ändå. :rolleyes:

Olle Å
2011-12-27, 18:18
Jag ser den bilden framför mig då folk pratar om scooter. Det är en Vespa 125cc, små hjul, men hela italienska familjen uppklämd på den.:eek::eek::eek:
Vad man kallar de nuvarande mellanhjulingarna med en massa kåpor för, är för mig egalt. De är i allafall inte några riktiga scootrar tycker jag.:):):)

lasrberglund
2011-12-27, 19:48
Scootern är ny som "riktig mc" i sverige. Därför vill inte konservativt folk erkänna den som en mc. Nytt kan vara faaaarligt...

engström67
2011-12-27, 21:33
Två hjul och en motor = motorcykel. :flute:

eller moped:rolleyes:

engström67
2011-12-27, 21:47
Bror duktig har uttalat sej!!!!:mad:
:hello::hello:

engström67
2011-12-27, 21:52
Folk får åka på vad dom vill,skoter som mc.Det är väl huvudsaken man själv är nöjd,men att i ren avundsjuka hacka på Hd åkare är ju bara löjligt.Jag kan stå och titta på allt på två hjul om det ser bra ut.Skulle aldrig säga åt någon..hur fan kan du åka på en sådan,nej,nej.Men nu är det mc jag vill åka och inte scooter,dom går aldrig att jämföra:)

Ove
2011-12-27, 22:17
eller moped:rolleyes:

:) = liten motorcykel, faktiskt. :D

Bighoj
2011-12-27, 22:58
Klart att skoter är en mc,vet man inte definitionen av vad som räknas som mc har man nog fått sitt kort i någon kalle anka tidning.Där finns säkert dom som påstår att jorden fortfarande är platt.Vissa folk är envisa och tjuriga av naturen,men det är ju deras problem.
Att man sedan inte vill ha en skoter,HD,Goldwing eller vad det nu kan vara är ju en helt annan femma.Man kör det man själv gillar och är nöjd med och kan man inte acceptera att andra har en annan smak och tycke vad gäller mc har man nog problem som ligger djupare.
Har en polare som kör HD och vi har världens diskussioner,men alltid med glimten i ögat.

engström67
2011-12-28, 00:25
Klart att skoter är en mc,vet man inte definitionen av vad som räknas som mc har man nog fått sitt kort i någon kalle anka tidning.Där finns säkert dom som påstår att jorden fortfarande är platt.Vissa folk är envisa och tjuriga av naturen,men det är ju deras problem.
Att man sedan inte vill ha en skoter,HD,Goldwing eller vad det nu kan vara är ju en helt annan femma.Man kör det man själv gillar och är nöjd med och kan man inte acceptera att andra har en annan smak och tycke vad gäller mc har man nog problem som ligger djupare.
Har en polare som kör HD och vi har världens diskussioner,men alltid med glimten i ögat.

Ha ha ja,allt detta är väl lite med glimten i ögat:)Som jag sade tidigare tycker alla maskiner är kul på sitt sätt,men skiljer på dom ändå(mc,scooter) vad det nu har med körkortet att göra:rolleyes:.Men man kan ju börja fundera om det inte delas ut körkort i flingpaket:)

honda500
2011-12-28, 00:35
För mig personligen så ska en riktig hoj ha kick, ekrade hjul och luftkylning. Varför dagens hojtillverkare har svårt att fatta detta vet jag inte :-)

Honda500

engström67
2011-12-28, 00:56
För mig personligen så ska en riktig hoj ha kick, ekrade hjul och luftkylning. Varför dagens hojtillverkare har svårt att fatta detta vet jag inte :-)

Honda500

:):):)

Nina
2011-12-28, 07:42
För mig personligen så ska en riktig hoj ha kick, ekrade hjul och luftkylning. Varför dagens hojtillverkare har svårt att fatta detta vet jag inte :-)

Honda500

Tre av mina mc är försedda med kick. Riktiga tjejer kickar. :p

engström67
2011-12-28, 09:30
Tre av mina mc är försedda med kick. Riktiga tjejer kickar. :p

:):):)

veteranmc
2011-12-28, 18:09
För mig personligen så ska en riktig hoj ha kick, ekrade hjul och luftkylning. Varför dagens hojtillverkare har svårt att fatta detta vet jag inte :-)

Honda500

håller med dig fullständigt men jag är ju bara en veteranmotorcykelåkare från kalix så alla våra motorcyklar är ju utrustade så