handdator

Visa fullständig version : sportster vs 1400 intruder



toroop
2011-09-26, 19:18
hej, ja har tänkt lite. Hur är en 830 sportster och köra nån som har kört eller äger en sån?
Jag sitter på en intruder 1400, ja vet att det är skillnad,men hur är en stportster? går dom rätt okej? tänkte på 830 nu. Med luft och buller.

rakarör
2011-09-27, 08:31
Jag provkörde en relativt ny och helt original 883 sportster för ca 10år sedan, blev positivt överraskad av hur smidig och lättkörd den var, men den kändes väldigt slö och "igenkorkad" som om någon hade sparkat in en potatis i avgasröret.

toroop
2011-09-27, 11:07
Jag provkörde en relativt ny och helt original 883 sportster för ca 10år sedan, blev positivt överraskad av hur smidig och lättkörd den var, men den kändes väldigt slö och "igenkorkad" som om någon hade sparkat in en potatis i avgasröret.

haha okej, vad kan det kosta o uppgradera till 1200 cc?

Mats Liifv
2011-09-27, 12:00
Du får väl provköra och bilda dig en egen uppfattning. Körde en sprillans ny på en provkörningsdag för ett antal år sedan. Blev inte imponerad. Slö som få andra hojar, vibrerade och hade en växellåda som inte var den bästa. Backspeglarna var ett skämt, helt omöjliga att se något annat än sig själv i. Dessutom är hojen väldigt liten för mig som är 185 cm lång och väger 90 kilo. Absolut ingenting för mig. Skulle kunna tänka mig att den kan passa för en mindre tjej tack vare sitt lilla format.

Provkörde även en Dyna Wide Glide. Det var en riktig motorcykel i mina ögon. Hade gärna ägt en sådan om priserna hade varit mer rimliga. Anser att H-D generellt sett är övervärderade prismässigt med hänsyn till vad man får. Hittade faktiskt rost på ramen på helt nya demohojar. Känns inte okay för min del. Andra kan överse med sådant för att dom anser märket vara skapelsens krona och vill inte ha något annat.:cool:

Coax
2011-09-27, 21:41
Gå på en 1200 med luft och buller direkt så får du en pigg och rolig hoj med mycket känsla.