handdator

Visa fullständig version : Ryggskydd



cribbe
2011-09-16, 13:42
Jag har en liten fundering. Jag har halvarssons ryggplatta vilken jag upplever som oerhört bra, skön och stabil. Dock upplever jag ibland att den fastnar i byxorna. hur har ni andra det, ryggplattan innanför eller utan på byxorna? Kanske en konstig fråga, eller?

Gawriel
2011-09-16, 15:16
har en biltema platta, om jag kopplar ihop byxa o jacka då har jag det innanför annars blir det utanför

Mavve65
2011-09-16, 15:39
Innanför, för jag har modell hängselbyxor allväder. Tyvärr tenderar det vara svårt att knäppa byxorna pga viss konsumtion av malthaltiga drycker nu i somras:o.... Då funkar midjebältet på ryggskyddet bra som "svångrem":D

cribbe
2011-09-16, 18:33
Innanför, för jag har modell hängselbyxor allväder. Tyvärr tenderar det vara svårt att knäppa byxorna pga viss konsumtion av malthaltiga drycker nu i somras:o.... Då funkar midjebältet på ryggskyddet bra som "svångrem":D

*skratt* ungefär samma som mig då med andra ord :-)

Olle Å
2011-09-16, 19:16
Jag har två olika ryggskydd. det ena lite längre som passar bra till ett vanligt Goretexställ och det lite kortare till skinnstället, som ju sitter ihop med dragkedja, då hamnar det ju innanför.
Upplever att skinnstället krympt något de sista åren vad det nu kan bero på.
Har märkt att drar man till midjeresåren ganska hårt kan man ju köra nästan hela dagen utan att bli hungrig

cribbe
2011-09-18, 19:10
Jag har två olika ryggskydd. det ena lite längre som passar bra till ett vanligt Goretexställ och det lite kortare till skinnstället, som ju sitter ihop med dragkedja, då hamnar det ju innanför.
Upplever att skinnstället krympt något de sista åren vad det nu kan bero på.
Har märkt att drar man till midjeresåren ganska hårt kan man ju köra nästan hela dagen utan att bli hungrig

Kanske vi skall använda detta som ny bantningsmetod? Jag känner i det :-)