handdator

Visa fullständig version : tändspole



nyss
2007-08-27, 21:01
Hej! jag behöver HJÄLP min tändspole har gått sönder på min aprilia pegaso 650 -93.Aprilia vill inte hjälpa mej dom har slutat att sälja tändspolar till den mc.Kan nån hjälpa mej, den heter Denso 129700-2740 vet någon var jag kan hitta en sådan eller likvärdig vore jätte tacksam!!!

Guzzi-Leif
2007-08-27, 22:17
Kan du maila direkt till fabriken och fråga om de har något förslag?
Om man ynkar och berättar om sin förfärliga situation (och rätt person öppnar mailet) kan underverk ske på så sätt...

Kan du hitta någon annan mc med samma uppbyggnad av tändsystem och köpa en spole till en sådan?
Kan vara lite halvkitsligt för vissa elektroniska tändsystem att motstånd i spolen är korrekt men annars är ju en tändspole inget tekniskt underverk direkt.

Jag provade att Googla din beteckning och fick en enda träff - ditt inlägg här :-(

nyss
2007-09-09, 22:10
Tyvärr är jag hemskt dålig på språk, dom kan väl tyvärr inte svenska.

Guzzi-Leif
2007-09-10, 07:41
Tyvärr är jag hemskt dålig på språk, dom kan väl tyvärr inte svenska.


Som du ser nedan är inte jag heller slängd på utrikiska språk men det borde vara begripligt för såväl Aprilia som Denso. Kopiera och maila.


Please help!
An ignition coil on my Aprilia Pegaso 650 year 1993 is out of order and it's not available as spare part according to swedish shops.
What should I use instead? Where to buy it?

Yours
Kalle Kallsson, Sweden

Ogre
2007-09-10, 20:46
På min Laverda som jag hade för åratal sedan kommer jag ihåg att de hette centralina destra och centralina sinistra. ;D (höger och vänster)
Lycka till!

turbo
2007-09-12, 23:08
På min Laverda som jag hade för åratal sedan kommer jag ihåg att de hette centralina destra och centralina sinistra. ;D (höger och vänster)
Lycka till!


vilket minne! ;D