handdator

Visa fullständig version : Håller Aprilia kvalitén?



Reject
2011-09-08, 14:58
Tjena

Jag håller fortfarande på att leta efter min första hoj. Jag har kollat en del på de större MC-scootrarna också, typ Yamaha T-max och Suzuki Burgman, när jag hittade en Aprilia Atlantic 500cc till salu.

Kan man lita på att Aprilia håller kvalitén jämfört med sina japanska konkurrenter? Farsan (som själv är italienare) köpte en italiensk bil en gång (Lancia Prisma 1600) när vi var små, och den jävla bilen kostade mer i reperation än vad den gjorde i inköp! Jag tror inte jag kan nämna många grejer på den bilen som inte gick sönder. Skulle väl kanske vara karossen då kanske...Å andra sidan har jag en polare vars Fiat Punto har gått utmärkt. Ner till Kroatien och tillbaka, ner till Nürburgring, ett par varv runt banan, ner mot Lago di Garda över Stelvio (alperna!) och tillbaka hem till Sverige igen, utan några som helst problem.

Är det någon som har ägt nån Aprilia-hoj? Kan man säga att de generellt sätt håller måttet eller ska man hålla avstånd?

Jåke
2011-09-08, 15:10
Har en Aprilia Tuono från -04 och visst lider den lite av ojämn kvalité, men det är inga evighetsproblem. De japanska hojar jag haft har uppvisat liknande fel. Driftmässigt är min minst lika säker.

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

Ankan1
2011-09-08, 17:19
Visa mig den 20 år gamla Aprilia motorcykel som fortfarande håller ihop för vardagskörning som en Japansk mc klarar trots dessa år.Nä, skulle inte tro det.

Jåke
2011-09-08, 20:05
Visa mig den 20 år gamla Aprilia motorcykel som fortfarande håller ihop för vardagskörning som en Japansk mc klarar trots dessa år.Nä, skulle inte tro det.
Kanske för att man inte gjorde några större hojar för 20 år sedan? De första Mille som kom -99 rullar fortfarande utan problem, de är åtminstone närmare 12 år. Innan dess gjorde Aprilia bara små tvåtaktare typ moppar och 125-kubikare.

Men visst, en beggad Aprilia är ingen ny Honda. Eller ens en begagnad. På gott och ont ;)

Reject
2011-09-13, 09:47
Jåke: jag tackar för din input. Jag köpte faktiskt en Aprilia Atlantic 500, årsmodell 2008, till slut.

Kommer att få den levererad i mitten på veckan. Jag lär inte kunna racea dni Tuono, men jag längtar ändå tills jag får den!