handdator

Visa fullständig version : BMW R 1200 CL



Kimmo
2011-09-07, 14:02
Har blivit lite sugen på denna udda fågel.
Någon som har några erfarenheter om den.
Det börjar bli dax att skaffa en större hoj
nu när frugan åker med mer.

2708

Jonas
2011-09-07, 18:31
Vet inte själv något om den, men tror att Mats Liifv vet en del. Han svarar säkert senare ikväll eller framöver. Just nu är han på travet och vinner storkovan. ;)

Olle Å
2011-09-07, 22:09
Har blivit lite sugen på denna udda fågel.
Någon som har några erfarenheter om den.
Det börjar bli dax att skaffa en större hoj
nu när frugan åker med mer.

2708

Har själv inte kört den. Träffade dock ett par i Norge i somras, som hade kört den många mil och de var överförtjusta i den.

Kimmo
2011-09-08, 12:37
Vet inte själv något om den, men tror att Mats Liifv vet en del. Han svarar säkert senare ikväll eller framöver. Just nu är han på travet och vinner storkovan. ;)

Vi får väl hoppas på stor kovan till Mats.

RobbeS
2011-09-08, 12:55
Riktigt snygg. Gillar inte Custom men den där ser ju till och med bekväm ut!

Kimmo
2011-09-08, 13:28
Riktigt snygg. Gillar inte Custom men den där ser ju till och med bekväm ut!

Den är riktigt snygg. Såg en när vi var och provkörde en 1200 LT (skrammel) men den var inte tillgänglig för provkörning då det var något försäkringsärende på den. Det är inte den
på bilden men det var en likadan. Får se om den dyker upp så får det nog bli en provkörning.
Den hade skador på kåpan fram på vänster sida. Det finns inte så många av dem till salu det finns en på blocket (http://www.blocket.se/landskrona/Bmw_1200cl_33708656.htm?ca=6&w=3&last=1). Bra pris och har inte körts långt.

Mats Liifv
2011-09-08, 15:43
Körde du en K1200LT som skramlade? Det ska dom definitivt inte göra. Min går silkesmjukt och hörs inte mer än en bilmotor!
Tror att 1200 CL kan vara en riktigt bekväm hoj att köra, om än kanske lite motorsvag. Vill minnas att den inte har mer än runt 60 hästar, vilket en del kan anse vara i minsta laget med tanke på vikten och att man kanske kör med både passagerare och en hel del packning. Bara att provköra och bilda sig en egen uppfattning. Tar man det lugnt och inte har stora förväntningar på effekten så tror i varje fall jag att den kan vara ett bra alternativ.

Blev inga pengar till mig, spelet gick jämnt upp, fick tillbaka insatsen!

Kimmo
2011-09-08, 16:03
Jo det var en K1200LT som skramla. Blev väldigt besviken på den men som sagt det kan ha
varit just det exemplaret. Det var något annat konstigt jag upplevde och det var ett enormt baksug
när jag hade rutan i högsta läget. Det kändes som att frugan satt och tryckte mig i ryggen så det var väldigt obekvämt. Tog jag ner rutan lite så blev det bättre. Detta skedde i farter kring 110km/h.

Ja den har 61hk. Har läst lite på amerikanska forum om CL och dem flesta verkar tycka att det räcker bra till med
motoreffekten. För försöka hitta på någon att provköra för att skaffa sig en egen uppfattning men dem verkar inte dyka upp så ofta. Finns en tillsalu i Skåne men det är för långt för en provkörning.

Synd på storkovan.

räven
2011-09-08, 17:19
Lånade en sån av Mc Tjänst vetlanda när min hoj va på sevice. De är en riktig traktor drar från tomgång utan att göra väsen av sig, Det breda framhjulet kändes lite tungstyrt. Bör vara en slivarg för den som inte kräver så mycket hp. Vist ja den där växelspaken på fotplattan va jobbig,ville växla när man satte upp foten,( tåhälspak)
Om jag mins rätt va instrumenteringen ganska enkel, massa lampor å endast hastighetsmätare.

Kjell Nilsson
2011-10-04, 21:13
Har blivit lite sugen på denna udda fågel.
Någon som har några erfarenheter om den.
Det börjar bli dax att skaffa en större hoj
nu när frugan åker med mer.

2708

Jag har haft denna hoj sedan 2003 , har kört ca 3000 mil
Både min fru som gärna åker med och jag älskar denna hoj.
Den är stabil,skön att åka på, drar ca 0,5 l/mil.Jag kan
Verkligen rekomendera denna hoj./Kjell

Kimmo
2012-07-09, 08:07
Lyfter denna tråd då det äntligen står en
silverfärga BMW R 1200 CL i garaget
likadan som på filmen (http://www.youtube.com/watch?v=dhBo5bY712o) men den är inte min.
Bilder kommer senare. Var och hämtade den i Stockholm i fredags
men åkte hem först igår. Han hem innan himlen öppnade sig.

akems
2012-07-09, 08:56
Grattis,ser väldigt bekväm och trevlig ut.

Mats Liifv
2012-07-09, 09:31
Grattis till en fin touringhoj!

Kimmo
2012-07-09, 09:45
Den är väldigt bekväm att köra med. Blir en tur till Norge om 2 veckor
med den så då får jag se vad den går för.