handdator

Visa fullständig version : Någon som kört upp i regn?



Reject
2011-09-04, 09:55
Tjena, tjena

Jag ska köra upp imorgon och enligt de flesta väderprognoser kommer det fet-regna...

Är det någon här som har kört upp i regn och kan berätta om era erfarenheter? Man kör ju efter direktiv när man kör upp så jag kan tänka mig att det är tusen gånger lättare att missa skyltningar och dylikt p.g.a. begränsad sikt.

Jag misstänker också att de inte drar ut en på motorväg i hällregn...eller?

Nilsson
2011-09-04, 10:08
bara ta det lugnt så går det jäkligt bra ska du se

Molgan
2011-09-04, 10:11
Kan nog bli motorväg också, anpassa körningen efter väglaget bara.

Reject
2011-09-04, 10:15
Gah, låter diffust :)

Min hastighetsanpassning är kanske inte tillräklig in kontrollantens ögon, eller tvärtom: anpassar man hastigheten för mycket kanske han tycker att man har för lågt tempo och stör trafiken.

freddemannen
2011-09-04, 11:43
Gah, låter diffust :)

Min hastighetsanpassning är kanske inte tillräklig in kontrollantens ögon, eller tvärtom: anpassar man hastigheten för mycket kanske han tycker att man har för lågt tempo och stör trafiken.

Fråga inspektören innan och förklara att du inte gillar väglaget och ta reda på.vad han förväntar sig av dig :)
När jag körde upp tog han ut mig på en 70 sträcka med höga häckar och en hel drös med utfarter utan sikt.. här satt jag med ett dilemma på halsen köra långsammare än skyltarna och riskera kuggning för att jag inte håller hastigheten eller kugga man för att man inte saktar ner... Jag lade mig på knappt 70 gick ut ordentligt och visade med att vrida på huvudet att jag tittade ordenligt. Efteråt tyckte han att jag kunde kört långsammare men att det var bra att jag tittade ordentligt.
Så tänk oxå på att det han ser är dina hjälmrörelser inte dina ögonrörelser :)
Lycka till!