handdator

Visa fullständig version : Viktigt och bra delar att träna på inför teoriprovet??



livewire
2011-08-28, 18:11
Tja ja är kanske lite sent ute med det här då ja skriver på tisdag...men nu i sista spurten, finns det något speciellt som är bra att kunna inför provet? Vad handlar frågorna mest om?

tack för svar!

sally101
2011-08-28, 22:01
omöjligt att svara på, du kommer få frågor om allt möjligt som har med trafik, miljö, skyltar och hojen i sig själv att göra.
Ta det bara lungt och tänk logiskt och uteslut svar så kommer det gå finfint! :)

Reject
2011-08-28, 22:07
Ja, jag har tyvärr inte mycket att säga heller. Jag gjorde provet i tisdags, men tyckte inte att jag kunde se något egentligt mönster i frågorna. Det var frågor från i stort sett hela spektrat.

livewire
2011-08-30, 21:16
klarade provet idag med 54 poäng, onödigt att plugga för mycket;)

Borken
2011-08-30, 21:34
ja herregud, kunskap är ju en tung börda...

Reject
2011-08-30, 22:06
klarade provet idag med 54 poäng, onödigt att plugga för mycket;)

Congratulations :) Godkänt är godkänt. Jag klarade det på 56 poäng - inte heller med någon större marginal med andra ord. Känns som gymnasiet all over again, heh.

Mavve65
2011-08-31, 13:37
Ha! kul det ska bli när du ställs inför en verklig situation där du svarade fel- nej allvarligt talat så räcker givetvis godkänd säkert gott och väl;)
Själv hade jag bara ett fel på min tid och det gällde datumparkering och j-vlar vad jag fått sota för det i form av p-böter:D:D

Mavve65
2011-08-31, 13:44
Kan väl tillägga att "på min tid" var för läääänge sedan, och provet då, ska nog givetvis inte jämföras med dagens svårighetsgrad.....

livewire
2011-08-31, 15:07
Många frågor va svårt ställda så man fattade knappt vad dom ville ha svar på, andra va löjligt dumma så man misstänker att det kanske kunde va en kuggfråga eller nåt liknande.. Ja är säker på att om man fått uppleva "frågorna" i verkligheten så hade man lättare kunna ge svaret, tänk logiskt så löser det sig..

Det svåra va att hitta en p plats utanför och hantera chocken av dom 80kr ja behövde betala för att stå där i en timme...