handdator

Visa fullständig version : Xenonljus



cribbe
2011-08-24, 21:39
Beställde ett xenonkit från xenonkungen härom dagen. Fick det idag och monterade det och vilken skillnad det blev på ljuset. Trodde verkligen inte att det skulle bli så bra.... Sedan blev det ju snyggt dessutom. Litet kostade "bara" 700 och det var väl investerade pengar. Kan varmt rekommendera det kit och Xenonkungen.

RobbeS
2011-08-25, 06:14
Beställde ett xenonkit från xenonkungen härom dagen. Fick det idag och monterade det och vilken skillnad det blev på ljuset. Trodde verkligen inte att det skulle bli så bra.... Sedan blev det ju snyggt dessutom. Litet kostade "bara" 700 och det var väl investerade pengar. Kan varmt rekommendera det kit och Xenonkungen.

Sen är ju frågan vad bilprovningen säger om det. Speciellt om det ersätter det vanliga halvljuset....

Olle Å
2011-08-25, 07:16
Sen är ju frågan vad bilprovningen säger om det. Speciellt om det ersätter det vanliga halvljuset....

Jag hade ett xenonljus monterat på min hoj för tre år sedan, men det blev nobben av SBP eftersom det inte var original.

engström67
2011-08-25, 09:01
Beställde ett xenonkit från xenonkungen härom dagen. Fick det idag och monterade det och vilken skillnad det blev på ljuset. Trodde verkligen inte att det skulle bli så bra.... Sedan blev det ju snyggt dessutom. Litet kostade "bara" 700 och det var väl investerade pengar. Kan varmt rekommendera det kit och Xenonkungen.

Håller med,har lika på min hoj med.Stor skillnad på ljus,dessutom så SYNS man mycket bättre:).Och om det är godkänt eller inte har väl mindre betydelse,hojen är ju ny så det är ju 4år till bes,då har man ju säkert bytt hoj:) annars så är det ju bara att byta lampor inför bes.Skulle vara det om polisen skulle gnälla vid någon kontroll,men är det inte bländande så bryr dom sig nog inte,det är väl bättre att man syns än att åka runt utan lyse eller uselt lyse som många äldre hojar har.

cribbe
2011-08-25, 09:48
Jo det är sant att det inte är godkänt av bilprovning. Dock vet jag många som besiktigat sin mc med xenonljus utan problem. När väl besiktningen kommer tar det inte mer än 5min att sätta i orginal lampan och köra til bilprovningen. När man se kommer hem sätter man tillbaka xenon lampan. I en poliskontroll tror jag faktiskt inte att dom skulle säga något såvida inte som Engström säger att ljuset är bländande.
Sen är ju en stor faktor att man syns betydligt bättre i trafiken vilket jag tycker väger upp extremt mycket.