handdator

Visa fullständig version : Sent ska puckot vakna…



Nina
2007-08-23, 08:30
Om jag vetat det jag vet i dag redan i vintras skulle jag nog valt ”rätt” trafikskola.
Kommer man från ”fel” trafikskola grillas man hårdare och kuggas lättare, även om man kanske kör bra och aldrig tappat hojen eller kört omkull än.
För en ny chans får man oftast vänta i flera veckor för det finns inga tider medan den som kommer från ”rätt” trafikskola och råkat bli kuggad får en ny chans och det fort. :o

Ankii
2007-08-23, 18:27
jag trodde inte det var så men det kan ju förklara "min" kille på tsv och hur han uppförde sig...

Lucifer
2007-08-24, 11:52
Hur skall man veta om man tar rätt körskola? Finns det nån att fråga?

Nina
2007-08-24, 13:25
Jaa, kanske lyssna runt med folk? Min erfarenhet nu är att jag skulle ha frågat runt bland folk. Jag hittade nån hemsida där man kunde skriva in sina omdömen om trafikskolor men nu hittar jag inte den sidan.
Å andra sidan är ju folks uppfattning olika. När jag tog B-kortet -85 hittade jag en skitbra trafikskola i Solna och som hette Peo's Trafikskola (den låg på Råsundavägen och själv bodde jag på andra sidan sta'n). Det var kärlek direkt medan min kompis kom på kant med min lärare, hon kom inte alls överens med honom och bytte. Dock måste det ha varit en kanonbra trafikskola för jag fick lappen vid första uppkörningen, om jag inte minns fel så klarade även kompisen första uppkörningen (såvida inte de var mindre petiga då?). Jag sökte efter Peo's Trafikskola i vintras men den finns inte kvar. Förbaskat synd för jag hade gärna åkt till andra sidan sta'n igen (om den hållit samma mått än i dag så man får lappen vid första uppkörningen vill säga).

Jag hade inte så gott om pengar då (student) och hade bara en vecka på mig (sportlovsveckan) så här kan man snacka om intensivkurs!! :D
Ja, jag tog lappen på en veckas tid, körde hela dagarna från morgon till kväll. Sen pluggade jag teori och kunde varenda fråga som fanns så till den grad att när jag tittade på svaret visste jag vilken fråga det handlade om (!).

Det var samma visa nu i vintras med mc-teorin med frågorna, fyra dar på trafikskolan och den femte befann jag mig på Vägverket där jag gjorde provet och blev godkänd. :D

Men åter till topic: fråga runt, det skulle jag ha gjort istället för att bara ta min gamla trafikskola sen förra året då jag tog C-kortet (vilket gick ju bra då, de kanske är mer petiga på mc-sidan = ju färre ut på vägarna desto bättre och färre artiklar i media om olyckor hit och dit. Misstänker det kan spela in lite på mc-sidan).