handdator

Visa fullständig version : tvätt och puts.



engström67
2011-08-14, 15:26
Kom hem från 280mil i Norge ida.Skitkul och som vanligt när jag åker i Norge soligt i 5dagar av 6.:) Nu återstår det andra som jag gillar och det är att tvätta och putsa upp hojen så den blir som ny i minsta detalj:)

cribbe
2011-08-14, 22:00
Det är något som jag verkligen gillar, att få tvätta och pusta och göra hojen riktigt fin :-)

engström67
2011-08-14, 22:59
Det är något som jag verkligen gillar, att få tvätta och pusta och göra hojen riktigt fin :-)

:):):)

Nina
2011-08-15, 18:00
Och så känns det förstås som om de funkar bättre när de är rena och fina, eller hur? :)

cribbe
2011-08-15, 18:33
Och så känns det förstås som om de funkar bättre när de är rena och fina, eller hur? :)

Absolut :-)
Hur brukar ni göra med hjälm och ställ, polerar ni och gör dom oxå fina, det gör jag i alla fall :-)

engström67
2011-08-15, 19:13
Absolut :-)
Hur brukar ni göra med hjälm och ställ, polerar ni och gör dom oxå fina, det gör jag i alla fall :-)

Självklart polerar jag hjälmen med:).Kläderna brukar min sambo skura med en lång
bilborste och lite tvålvatten och sedan sköljer med trägårdsslangen medans jag har dom på mig,funkar kanon:)

engström67
2011-08-15, 19:15
Det är något som jag verkligen gillar, att få tvätta och pusta och göra hojen riktigt fin :-)

Skitkul och nu har jag en hoj som inte har några kåpor så då är det ju lättare.På tidigare hojar fick man ju plocka isär lite för att komma åt ÖVERALLT:)

cribbe
2011-08-15, 19:34
Hehe, jo det är ju sant. Därför är det bättre med en "naken" hoj :-)

Molgan
2011-08-15, 20:13
Jag tvättade min hoj en gång, kommer jag aldrig att göra om. Usch va tråkigt. =\

En massa jobb i onödan också, tog bara en halv dag så så den ut såhär igen:

http://img31.imageshack.us/img31/250/dscn22992.jpg

=)

Nina
2011-08-15, 20:35
Ingen idé att ha ABS på den där, va'? Blir väl igenkladdat av lera det första som sker. ;)

engström67
2011-08-15, 21:17
Ingen idé att ha ABS på den där, va'? Blir väl igenkladdat av lera det första som sker. ;)

Funkar på yamaha för dom har kapslade elektroniska sensorer,och ingen kuggkrans som andra märken har.Förresten så behövs väl ingen abs i dyhålen.:)

engström67
2011-08-15, 21:21
Jag tvättade min hoj en gång, kommer jag aldrig att göra om. Usch va tråkigt. =\

En massa jobb i onödan också, tog bara en halv dag så så den ut såhär igen:

http://img31.imageshack.us/img31/250/dscn22992.jpg

=)

Så är det ju,vissa tycker int om att tvätta hojen,men då ser dom ut därefter med:).Lär ju vara svårt att få vettigt betalt för en hoj som inte är skött.:)

Mats Liifv
2011-08-15, 22:05
Så är det ju,vissa tycker int om att tvätta hojen,men då ser dom ut därefter med:).Lär ju vara svårt att få vettigt betalt för en hoj som inte är skött.:)

Hojar av den typen som används som dom är tänkta till hittar alltid sina köpare. Kör man på det viset är man inte intresserad av att tvätta och putsa, en avspolning får räcka. Gör inget om hojarna är lite repade, det ingår liksom i konceptet!

engström67
2011-08-15, 22:13
Hojar av den typen som används som dom är tänkta till hittar alltid sina köpare. Kör man på det viset är man inte intresserad av att tvätta och putsa, en avspolning får räcka. Gör inget om hojarna är lite repade, det ingår liksom i konceptet!

Jo det är väl så:)

Olle Å
2011-08-16, 08:41
Hojar av den typen som används som dom är tänkta till hittar alltid sina köpare. Kör man på det viset är man inte intresserad av att tvätta och putsa, en avspolning får räcka. Gör inget om hojarna är lite repade, det ingår liksom i konceptet!

Brukar säga så här när frågan kommer upp. "Jag kör fort när det regnar", det brukar räcka, annars
tar jag fram högtryckstvätten