handdator

Visa fullständig version : Nu är man tillbaka :-)



cribbe
2011-08-09, 10:44
Ja vad skall man säga, sålde min sprillas nya CB600 hornet våren 2007 då den hade gått ca:100 mil. Skulle bli pappa och kände väl att det inte riktigt kändes bra att köra runder på en mc.
Dock så ändrar sig livet och igår 4år sedan traskade jag in på Lillemans MC i Lund och beställde en helt ny Yamaha FZ8-N :-) provade för en Hornet och därefter Yamaha´n och det blev kärlek vid första ögonkastet.
Så nu hoppas jag bara att tiden skall gå fort tills fredag nästa vecka då jag skall hämta hojen :-)

Nina
2011-08-09, 11:17
Ja vad skall man säga, sålde min sprillas nya CB600 hornet våren 2007 då den hade gått ca:100 mil. Skulle bli pappa och kände väl att det inte riktigt kändes bra att köra runder på en mc.
Dock så ändrar sig livet och igår 4år sedan traskade jag in på Lillemans MC i Lund och beställde en helt ny Yamaha FZ8-N :-) provade för en Hornet och därefter Yamaha´n och det blev kärlek vid första ögonkastet.
Så nu hoppas jag bara att tiden skall gå fort tills fredag nästa vecka då jag skall hämta hojen :-)

Grattis och välkommen tillbaka, kör lugnt så får du uppleva både ungar och mc. :)

cribbe
2011-08-09, 21:20
Jo jag skall försöka köra försiktigt, men det kan bli lite svårt med den nya hojen som jag valt....
Dock kommer jag ha dina ord i åtanke :-)

Molgan
2011-08-09, 21:38
Välkommen åter på två hjul och hoppas du får skoj med nya hojen, är ju en hel del kvar på säsongen där nere (era j****r)..;)

cribbe
2011-08-09, 21:55
Välkommen åter på två hjul och hoppas du får skoj med nya hojen, är ju en hel del kvar på säsongen där nere (era j****r)..;)

Hrm, vad menar du med det :-) Just nu så öser regnet bara ner och det åskar som f*n.
Men jag hoppas på bättre väder till nästa vecka.
Tack för välkommnandet, kommer att besöka forumet i stor utsträckning nu.

Mavve65
2011-08-10, 13:06
Grattis, men man kan väl knappt kalla dig återfallsknutte-eller ;)
Vad var det som du tyckte var bättre med Yamahan ?

cribbe
2011-08-10, 16:53
Nja återfallsknutte är kanske lite tidigt att säga :-)
Att valet föll på Yamaha istället för Hondan var dels vridet, körställningen, speglarna samt försäkringen som var 2500:- lägre...dock var jag ju inställd på Hondan eftersom jag hade den tidigare men som sagt Yamahan överaskade så pass mycket att valet blev ganska enkel... :-)

Olle Å
2011-08-10, 17:14
Välkommen åter på två hjul och hoppas du får skoj med nya hojen, är ju en hel del kvar på säsongen där nere (era j****r)..;)

Men Molgan då. Du är väl inte avis? Med den hojen du har så tar ju säsongen aldrig slut, den ändrar ju bara karaktär.