handdator

Visa fullständig version : På 2 hjul till Aidensfield.



Pe4r
2011-07-29, 21:03
Alla har vi väl sett serien "Tillbaka till Aidensfield" någon gång, serien om bypoliserna i Aidensfield även kallat Goathland som ligger
cirka 275 mil från Örnsköldsvik - enligt Michelin eller
liknande och då kör man via Frankrike.

Då jag följt denna serie har jag funderat på om det vore värt ett besök i trakterna,
man kanske skulle åka med MC dit?

Man bör väl ha kört ett antal 100 mil först så man känner sig hemma på hojen eller så åker man strax efter man tagit kortet.


Vad har ni för tips och råd då det gäller en sån långtur?

Jag oroar mig lite för om nån kör omkull och skadar MCn ordentligt,
måste man skicka den på pall hem och köpa en ny ute i handeln alternativt agera
passagerare på annan hoj?


Visst, går nått sönder så fixar man det mesta, så illa är det nog inte.

Tänker mig en resa där man tar en bit i taget och stannar och ser sig omkring,
tälta är väl vanligt för MC folk och tältar man kan gömma sig bakom några buskar så syns inte cyklarna under natten.


Men det är en bit att åka, vad säger ni?

Någon som varit i trakterna?

Ove
2011-07-29, 22:10
Alla har vi väl sett serien "Tillbaka till Aidensfield" någon gång, serien om bypoliserna i Aidensfield även kallat Goathland som ligger
cirka 275 mil från Örnsköldsvik - enligt Michelin eller
liknande och då kör man via Frankrike.

Då jag följt denna serie har jag funderat på om det vore värt ett besök i trakterna,
man kanske skulle åka med MC dit?

Man bör väl ha kört ett antal 100 mil först så man känner sig hemma på hojen eller så åker man strax efter man tagit kortet.


Vad har ni för tips och råd då det gäller en sån långtur?

Jag oroar mig lite för om nån kör omkull och skadar MCn ordentligt,
måste man skicka den på pall hem och köpa en ny ute i handeln alternativt agera
passagerare på annan hoj?


Visst, går nått sönder så fixar man det mesta, så illa är det nog inte.

Tänker mig en resa där man tar en bit i taget och stannar och ser sig omkring,
tälta är väl vanligt för MC folk och tältar man kan gömma sig bakom några buskar så syns inte cyklarna under natten.


Men det är en bit att åka, vad säger ni?

Någon som varit i trakterna?

:D Hej och välkommen! Gillar din attityd, - det ordnar sig alltid. :banana:

:) Fint landskap och ett skönt äventyr som bara ligger där och väntar. 275 x 2 blir väl innemot ca. 800 mil enligt min erfarenhet så det är idé att starta med ett nytt set däck och nyservat. :rolleyes:

Visst kan det hända saker med hojen men du ska tydligen inte åka ensam så det grejar sig nog på plats. Hjälpsamt folk finns överalllt. :shakehands:

Allemansrätten finns väl egentligen bara i Norden så det blir nog att räkna med campingplats från och med Danmark.

Vänstertrafik i England så ta det lugnt, särskillt när du börjar känna dig säker för det är då man gör fel.